A kereskedelmi célcsoportnál továbbra is az RTL-es Sztárbox érte el a legmagasabb nézőszámot, azonban a hetet a TV2, illetve a TV2 Csoport nyerte. Az RTL megszenvedte, hogy Az árulókat váltó Város Királynői gyengébb nézettséget hozott.
Múlt héten még arról írtunk, hogy a 18-49 és a 18-59 éveseknél – főműsoridőben – a TV2 előtt zárta a hetet az RTL. A mögöttünk álló 49. héten azonban a TV2 visszavette az első helyet. Igazából nem a TV2 erősödött nagyot, hanem az RTL rontott, hiszen az említett korosztályoknál a TV2 majdnem pont ugyanazt hozta, mint egy héttel korábban. Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél a TV2 előnye 0,5 százalékpont, a 18-59 éveseknél 1,4 százalékpont volt. A többi összevetésben, tehát teljes napon minden célcsoportnál, valamint főműsoridőben és a teljes lakosságnál nem történt változás, ott ugyanúgy a TV2 vezet, ahogy eddig.
Napi bontásban az esti főműsoridőt a 18-49 éveseknél hétfőtől péntekig a TV2 nyerte, a hétvége az RTL-é volt. A 18-59 éveseknél hétfőtől szombatig végzett az élen a TV2, az RTL a vasárnapot kaparintotta meg. A 4+-os célcsoportnál pedig hétfőtől vasárnapig minden este a TV2 győzelmét hozta.
A komplett csatornaportfóliókat nézve a TV2 Csoport nyerte a 49. hetet. A legnagyobb előnyt teljes napon és teljes lakosságnál érték el (TV2 Csoport: 27,1%, RTL Magyarország: 15,9%). A legközelebb pedig a 18-49 éveseknél és főműsoridőben járt hozzájuk a fő versenytárs (TV2 Csoport: 24,9%, RTL Magyarország: 22%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 49. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 13,5 | 17,4 | 12,7 |
RTL | 12,1 | 10,8 | 12,2 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 49. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,5 | 13,3 | 10,2 |
RTL | 7,7 | 6,8 | 7,8 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,2 | 27,1 | 23,3 |
RTL Magyarország | 18,6 | 15,9 | 18,4 |
MTVA | 5,3 | 9,7 | 4,1 |
AMC Networks | 5,3 | 4,7 | 5,2 |
Network4 | 4,6 | 5,3 | 3,5 |
Paramount Global | 4,1 | 3,2 | 5,1 |
Antenna Entertainment Group | 3,1 | 2,6 | 3,0 |
Warner Bros.Discovery | 2,7 | 3,1 | 2,5 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,5% / 15,2% (16,7% / 15,2%)
Tények Plusz – 13,5% / 12,8% (13,2% / 11,9%)
Farm VIP – 14,2% / 13,8% (11,9% / 11,2%)
Párharc (hétfő, kedd) – 9,8% / 9,9% (9,9% / 9,6%)
Szerencsekerék (szerdától péntekig) – 12,4% / 12%
RTL
Híradó – 17,1% / 15,8% (17,7% / 16,7%)
Fókusz – 12,9% / 12,5% (14,6% / 15,1%)
A Város Királynői – 9,9% / 10% (korábbi héten Az árulók: 16,6% / 18%)
A Király (hétfő, kedd) – 9,6% / 9,4% (10,9% / 11,1%)
A mi kis falunk (szerda, csütörtök) – 6,8% / 6,9%
Éden Hotel – 5,9% / 6,6% (6,8% / 7,6%)
A fentiekből látható, hogy akár egy műsor is nagyon át tudja rendezni a nézettségi erőviszonyokat. A korábbi két hétben Az árulók kiugróan jó eredményt hozott az RTL-nek (főleg a kereskedelmi célcsoportnál), azonban a produkciót váltó Város Királynőire nem különösebben kaptak rá a nézők. A gazdagnős műsor 18-49-es heti átlagánál rosszabb hír lehet a csatornának a produkció közönségarányának héten belüli trendje. Ez így nézett ki hétfőtől péntekig: 13,4%, 10,7%, 9,1%, 8,8% és 7,8%. Nézőszám terén a 18-49 éveseknél 171 ezer nézővel startoltak, amiből péntekre 94 ezer maradt.
A TV2-n a Farm VIP a teljes lakosságnál korábban is egész jó számokat hozott, de múlt héten a kereskedelmi célcsoportnál is visszaerősödtek, a visszatérő Szerencsekerék pedig lazán nyerte a műsorsávját. Szintén visszatérő műsor a TV2-n a Mutasd a hangod, amit szombaton láthattak a nézők. A 18-49 éveseknél azonban ezt verte az RTL-es Lego Masters, miután 10,1 százalékos share-t produkált a TV2-s műsor 9,1 százalékával szemben. A 18-59 éveseknél is jobban teljesített a legós produkció (9,9% vs. 9,3%), a teljes lakosságnál viszont a Mutasd a hangodé volt az adott műsorsáv.
Vasárnap a helyzet változatlan volt, azaz a Sztárbox nyert a Sztárban sztár leszekkel szemben a fiatalabb korosztályoknál. A 18-49 éveseknél (23,5% vs. 14,5%) és a 18-59 éveseknél (22,1% vs. 16,1%) egész jelentős előnyt ért el a Sztrábox. Azonban a teljes lakosságnál a TV2-s tehetségkutató győzött, miután 19,7 százalékos share-t hoztak össze a Sztárbox 18 százalékával szemben.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél a hét legnézettebb műsora a Sztárbox volt, 349 ezer és 479 ezer nézővel. A teljes lakosságnál viszont a múlt pénteki Tények számít listavezetőnek, miután a hírműsorra 804 ezren voltak kíváncsiak.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBOX | RTL | 479 670 | 22,1 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 335 431 | 16,1 |
HÍRADÓ | RTL | 328 912 | 16,7 |
FARM VIP | TV2 | 302 889 | 16,2 |
TÉNYEK | TV2 | 292 455 | 19,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 283 158 | 16,9 |
A VÁROS KIRÁLYNŐI | RTL | 252 463 | 13,1 |
FÓKUSZ | RTL | 251 356 | 14,7 |
LEGO MASTERS | RTL | 198 068 | 9,9 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 197 655 | 10,5 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 804 505 | 24,2 |
FARM VIP | TV2 | 790 833 | 20,7 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 772 286 | 19,7 |
SZTÁRBOX | RTL | 739 173 | 18,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 727 792 | 19,7 |
HÍRADÓ | RTL | 672 145 | 16,7 |
AZ ARANYIFJÚ | TV2 | 487 453 | 18,5 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 474 843 | 16,6 |
FÓKUSZ | RTL | 469 440 | 12,5 |
MUTASD A HANGOD! | TV2 | 463 149 | 11,4 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBOX | RTL | 349 400 | 23,5 |
HÍRADÓ | RTL | 232 537 | 17,3 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 206 975 | 14,5 |
FARM VIP | TV2 | 200 957 | 16,1 |
TÉNYEK | TV2 | 176 578 | 17,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 174 971 | 16,2 |
A VÁROS KIRÁLYNŐI | RTL | 171 206 | 13,4 |
FÓKUSZ | RTL | 152 197 | 13,8 |
LEGO MASTERS | RTL | 139 880 | 10,1 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 133 744 | 10,4 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás