- Hirdetés -

Ilyen karácsonyra számítanak a játékpiac szereplői

|

Nagy forgalomra számítanak az idei karácsonyi szezonban is a hazai játékpiac szereplői, bár az idén eddig némi visszaesés, legjobb esetben is stagnálás jellemezte ezt az ágazatot. A fogyasztói szokások változóban vannak: később indul be a vásárlási láz, és az emberek inkább az olcsóbb termékeket keresik.

A magyar játékpiac jelenleg mintegy 100 milliárd forintos éves forgalommal büszkélkedhet, ennek 20-30 százalékát teszik ki az online vásárlások. A piacot több szereplő uralja, köztük a Regio Játék, amelynek nagyjából 20 százalékos a részesedése a teljes piacon, mellette fontos szereplő a Játéknet, a Játéksziget, a Játékshop és a Galaxy. Ezeken kívül a hipermarketek is hozzájárulnak a teljes forgalomhoz.

Csökkenő vásárlóerő

Az idén a nemzetközi és hazai e-kereskedelemhez hasonlóan a Játéknetnél is megtorpant a növekedés. Ehhez hozzájárult a Covid és azt követő nagyon magas bázis, illetve a 2023-ban drasztikusan romló hazai lakossági fogyasztás. „Az idén a hazai játékpiacon a kereskedelem többi szegmenséhez hasonlóan egy Covid utáni offline visszarendeződés volt látható. Illetve itt is tapasztalható, hogy a vásárlók az olcsóbb termékeket részesítették előnyben” – mondta el Őri Gergely, a Játéknet ügyvezető igazgatója.

A játékpiacon a friss beérkezések esetén az árak csökkentek, köszönhetően a normalizálódott tengeri szállítási díjaknak és valamelyest visszakorrigált dollár/forint árfolyamnak. Az infláció hatását azonban ebben a szegmensben is érezni lehet. A Játéknet ügyvezetője szerint az emberek kevesebbet költenek, olcsóbb, sokszor kevésbé minőségi termékeket választanak, és a hónap második felére nagyon kiürülnek a pénztárcák. „A társasjátékok emelkedő trendje évek óta tapasztalható, de még mindig nem fogyott a lendületből. Ezek mellett a fejlesztő és a beszélő, éneklő, mozgó interaktív játékok a trendik” – mondta el Őri Gergely.

A Regio Játék szakemberei az idén egyelőre lassulást érzékelnek a piacon, az elvárt 10 százalék növekedés éppen hogy meglehet, de az év „java” még hátravan. A megélhetés költségeinek a megugrása, a rezsi, az élelmiszer, az üzemanyag, az infláció erősen érezteti a hatását. „Szerencsére csökkent a szállítási költség és mérséklődött a deviza irányába való kitettség is. Vagyis erősödött a forint, így importőrként több árut tudtunk venni ugyanannyi pénzért, mint amit tavaly. Egyebek mellett az új környezetvédelmi szabályozás új költségterheket rótt a cégekre” – mutatott rá Gyaraki Dávid, a Regio Játék ügyvezető-helyettese. Tapasztalatai alapján az idei évben átlagosan 10–30 százalék közötti áremelkedés volt a játékpiacon, de ez nagyban függ az adott termék kategóriájától és összetevőitől.

Ünnepi készülődés

A Játéknet ügyvezetője úgy látja, a karácsonyi szezon évről évre későbbre tolódik. „Ehhez hozzájárul a meleg időjárás is, később jön a karácsonyi hangulat, illetve a korábban hatékonyan működő Black Friday sokat változott. Több helyen egész hónapos fekete péntekeket tartanak, én azt gondolom, ez sem volt jó hatással a vásárlói szokásokra” – mutatott rá Őri Gergely.

A Játéknetnél ebben az ünnepi szezonban realizálódik az éves forgalom 60-65 százaléka. A webáruház az idén egy moderált, szűkös karácsonyi szezonra számít. „A jelen körülmények között egy »flat« évet hozni is szép teljesítmény – tette hozzá Őri Gergely. – Azt látjuk, hogy a további dinamikus fejlődéshez nem elég a hazai piac, mindenképpen országhatáron túli terjeszkedésben gondolkodunk.”

A Regio Játéknál a karácsonyi időszakban bonyolított tranzakciók jellemzően az egész éves forgalom körülbelül 40 százalékát teszik ki. Gyaraki Dávid szerint az idei karácsonyi szezonban várhatóan kiemelkedők lesznek az olyan termékek, mint a diavetítő, a legó, valamint a kreatív és fejlesztőjátékok. A társasok népszerűsége továbbra is erős, és az autók kategóriája is növekedést mutat, tükrözve a fogyasztók érdeklődését az élményeket nyújtó, kreatív és értékes ajándékok iránt.

„Az idei karácsonykor ártudatosabb, de hűséges vásárlókat remélünk” – tette hozzá a Regio Játék ügyvezető-helyettese. A cég a közeljövőben további terjeszkedést tervez, és saját hűségprogram elindításában is gondolkoznak.

„Az emberek kivárnak, és egyre később döntenek a vásárlásról, várják az ajánlatokat. Ezt látjuk az adventi naptár készleteink forgalmán is” – mondta el Sipos Judit, a Lego Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Az utolsó negyedévben realizálódik a Lego éves forgalmának mintegy 40-45 százaléka, egyértelműen ez a főszezon a vállalat számára. „A költést tekintve az ünnepek az idén is kiemelkedők az éven belül. Tavaly a negyedik negyedév az elmúlt esztendők viszonylatában is meghatározó időszak volt, az idén pedig a tavalyinál is erősebb decemberi forgalomra számítunk” – árulta el a Lego ügyvezetője. Tapasztalatai szerint karácsonykor a vonat mindig nagy sláger, és szintén népszerű lehet a márka újdonsága, a Lego Dreamzzz, hiszen sikeres YouTube-sorozat társul hozzá. Ezek mellett várhatóan a felnőtteknek szánt szettek, a művészi vagy lakásdekorációs igényű készletek is kedvelt karácsonyi ajándékok lesznek.

 

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...