Arra számítok, hogy a fintechcégek elkezdik racionalizálni a működésüket, akár létszámcsökkentés árán is, és igyekezni fognak az álomgyártásból a profittermelés irányába elmozdulni – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Ángyán Balázs. A Számlázz.hu ügyvezető igazgatója a lapnak adott interjúban beszélt arról is, hogyan sikerült összecsiszolódniuk a Visma-val és elárulta azt is, hogy mi jelenti a legnagyobb kihívást számukra.
- Mi jelentette a legnagyobb kihívást a Számlázz.hu számára a múlt évben?
- Nehezen tudnék egyet kiemelni, hiszen 700 ezer ügyfél számára az év 365 napjában kimagasló színvonalú szolgáltatást nyújtani minden szakterületünk számára folyamatos kihívásokkal jár. Amivel szüntelenül küzdünk – de jó értelemben –, hogy rengeteg jó ötletünk van és kevés időnk. Szelektálni a remek ötletek közül, priorizálni, egyeseket elengedni tényleg igazi kihívás.
- Lassan két éve egy nagy nemzetközi fintechcég, a Visma lett a tulajdonos. Mennyire sikerült összecsiszolódni velük, hogy megy a közös munka?
- Valójában a folyamat már 2018-ban elkezdődött, így volt három felkészülési évünk mielőtt 100 százalékos tulajdonos lett a Visma. Ha a csoport mintegy 170 leányvállalata közül bármelyiknek a vezetőjét megkérdeznéd, biztosan úgy fogalmazna, hogy Visma family. Ez nagyon sok mindent elmond a Vismáról. Tényleg úgy gondolunk a cégcsoportba tartozó minden cégre, mint egy családtagra. Hihetetlenül emberi, támogató, transzparens a vállalatcsoport, nagyon könnyű az együttműködés. Óriási önállóságot hagynak nekünk, a helyi menedzsment megkapja azt a bizalmat, hogy a legjobb tudása és belátása szerint vigye a cég ügyeit.
- A mesterséges intelligencia térhódítása volt talán az idei év egyik legizgalmasabb trendje. A Számlázz.hu milyen lehetőségeket lát ebben a technológiában, hogyan tudjátok hasznosítani?
- Nagyon jól van megfogalmazva a kérdés, mert ezt egy technológiai kérdésként kezeljük. Az MI körüli kicsit hisztérikus felhajtást én túlzónak tartom, évtizedek óta velünk van a mesterséges intelligencia, csak nem kapott ekkora figyelmet. A nagy nyelvi modellek (LLM) és a generatív mesterséges intelligencia területén tényleg valódi áttörés volt a ChatGPT és társai. Jól használható, hatékony technológiai eszköznek tekintjük ezeket, amelyeket használunk, amikor indokolt, de nem helyettesíti a nagyszerű munkatársainkat.
- A fintechágazatban jellemzők a gyors változások, folyamatos fejlesztések. Idén mik lesznek a legfontosabb trendek a szektorban?
- Nemzetközi szinten azt látjuk, hogy mintha a befektetők egy kicsit kezdenének felébredni a nagy „fintech álomból”, és egyre inkább kezdik keresni, hogy a befektetéseik mikor kezdenek el termőre fordulni. Vagyis arra számítok, hogy a fintechcégek elkezdik racionalizálni a működésüket, akár létszámcsökkentés árán is, és igyekezni fognak az álomgyártásból a profittermelés irányába elmozdulni. Ez várhatóan a szolgáltatások árának emelkedésében, létszámcsökkenésben és a mindenáron nagy, új fejlesztések helyett a meglévő szolgáltatások monetizálásában jelenik majd meg. Magyarországon pedig nagyon komoly szabályozási változások várhatók az Azonnali Fizetési Rendszer változásai, az e-nyugta és az eÁFA rendszer kapcsán, és mindhárom nagyon előremutató. A bankok oldalán elsősorban az AFR-ben a fizetési kérelem kötelezővé válása, míg a QR-kódos fizetés elterjedése a vállalkozók és magánszemélyek napi életére is – szerintem kedvező – hatással lehet.