Az autónk is a márkánk része! Ezekre figyeljünk új autó vásárlása esetén (x)

Az autó nemcsak egy közlekedési eszköz, hanem egy olyan „üzenőfal”, amely cégünk, pozíciónk és személyiségünk lényegét is tükrözi. Ezért fontos, ha új járgány vásárlása előtt állunk, akkor olyan típust válasszunk, amely illik a személyiségünkhöz, a stílusunkhoz, az értékeinkhez és a céljainkhoz, azaz hozzájárul a céges vagy személyes márkánk építéséhez. (x)

Mielőtt nekiállnánk autót keresni, érdemes tisztázni, hogy milyen célokra és milyen gyakran használnánk azt, mennyit tudunk rá költeni és milyen extrákra van szükségünk. Például, ha sokat utazunk, fontos a fogyasztás, a kényelem és a biztonság, ha pedig városban élünk, akkor a méret, a könnyebb parkolás és a környezetvédelem lehetnek meghatározó tényezők. Ha ezeket az igényeket meghatároztuk, akkor könnyebben szűkíthetjük a választékot a stílusjegyek mentén.

Milyen autó illik legjobban a személyes brandünkhöz?

Ha az üzleti szférában, vagy kreatív területen dolgozunk, akkor fontos lehet, hogy az autónk is tükrözze a pozíciónkat és a személyes márkánkat. Az autóválasztásnál nemcsak olyan praktikus szempontokat érdemes számba venni, mint például a fenntartás, a szerviz vagy a kötelező biztosítás díjai, hanem az értékrendünket, a stílusunkat és azt is, hogy az autónk milyen képet közvetíthet rólunk.

Mit árul el rólunk az autó típusa?

Az autó típusa sokat elárul arról, milyen életstílust folytatunk, milyen igényeink vannak, és milyen benyomást akarunk kelteni. Például egy terepjáró azt sugallhatja, hogy szeretjük a kalandokat, egy sportautó azt, hogy dinamikusak és teljesítményorientáltak vagyunk, egy elektromos autó azt üzeni, hogy számunkra fontos a környezettudatosság és a technológia. Az önvezető autóval azt sugározhatjuk, hogy magabiztosak, kényelmesek és modernek vagyunk, egy luxusautó pedig azt közvetíti, hogy a gazdagság és a dominancia számunkra fontos tényező, míg egy kisautó azt, hogy praktikusak és takarékosak vagyunk.

Természetesen ezek csak általánosítások, és nem mindenki illeszkedik ezekbe a kategóriákba, de érdemes figyelembe venni, hogy az autó típusa milyen üzenetet közvetít a külvilág felé.

Számít az autó színe is

Természetesen a színek is fontos szerepet játszanak az énmárka építésében, hiszen a színeknek pszichológiai hatásuk van, és kifejezik az érzelmeinket, a hangulatunkat, a személyiségünket. Például a fekete autó azt mutatja, hogy komolyak és tekintélyesek vagyunk, a fehér azt, hogy tiszták, egyszerűek és szívesen haladunk a tömeggel, a piros szenvedélyességet, bátorságot és energikusságot közvetít, a zöld autó a természetességre hívja fel a figyelmet, míg a sárga vidámságot, tömegből kitűnni vágyást tükröz.

Árulkodó részletek

Az autó felszereltsége is befolyásolja az énmárkánkat, hiszen, ha már valaki beült mellénk az autóba, további információkat kaphat rólunk, például azt, hogy mennyire fontosak számunkra a részletek: a tisztaság, a kényelem, a biztonság, a technológia és az extra funkciók.

Egy navigációs rendszer, egy parkolóradar, egy tempomat, egy ülésfűtés, egy sávváltó asszisztens, egy tolatókamera, egy hangvezérlés, egy Bluetooth, egy USB-csatlakozó, egy érintőképernyő, egy tetőablak, egy panorámaablak, egy holttérfigyelő rendszer stb. a kényelem és a biztonság szolgálata mellett azt is sugallja, hogy mennyire követjük a trendeket és hogy tudjuk-e, akarjuk-e beépíteni az újdonságokat az életünkbe.

Egy nem elhanyagolható elem: a karbantartás

De legyen bármilyen luxusautónk és az megannyi extrával felszerelt, ha az állapota olyan, amilyen. Sokat rombolhatunk az énmárkánkon azzal, ha a használati tárgyainkat, az eszközöket, amelyekkel dolgozunk nem tartjuk karban. Például egy tiszta, fényes, karcolás- és rozsdamentes, jól működő, rendszeresen szervizelt, új gumikkal ellátott autó azt jelzi, hogy gondoskodunk a környezetünkről és fontos számunkra a minőség, illetve az igényesség.

Az autóvásárlás tehát egy izgalmas és fontos döntés, amely sok tényezőtől függ. Ha alaposan átgondoljuk az igényeinket és a lehetőségeinket, utánanézünk a piaci kínálatnak, a kötelező biztosítás díjainak, és kiválasztjuk azt a típust, amely a legjobban illik a személyiségünkhöz, akkor biztosan megtaláljuk a számunkra legmegfelelőbb gépjárművet, amely nemcsak a közlekedésünket, hanem a márkánkat is szolgálja. (x)

Ez a cikk egy fizetett promóció, támogatott tartalom, megrendelője a K&H Bank Zrt. A cikkben hivatkozott termék vagy termékek részletei és feltételei a K&H Bank személyes ügyfélpontjain és honlapján (www.kh.hu) érhetőek el.