- Hirdetés -

A munkaerő-problémákon is segíthet a digitalizáció

|

A megfelelő tudással és képességekkel rendelkező munkavállalók megtalálása és bevonzása jelenti a legnagyobb kihívást az ipari vállalatok számára a Schneider Electric megbízásából az Omdia kutatócég által készített felmérés szerint. A kutatás arra is rámutatott, hogy az érintett társaságok túlnyomó többségénél úgy látják, hogy a probléma megoldásában nagy segítséget nyújthat a digitalizáció.

Rendkívül komoly problémát jelent az ipari cégek számára a globális szinten jelentkező kompetencia-krízis – többek között ez derült ki a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat megbízásából az Omdia által készített felmérésből. A kutatás során megkérdezett társaságok 52 százaléka jelezte, hogy a legnagyobb kihívásnak a megfelelő tudással és képességekkel rendelkező munkavállalók megtalálását és bevonzását tartják. A felmérés ugyanakkor azt is megmutatta, hogy mi lehet az egyik leghatékonyabb megoldás a problémára. A válaszadók 70 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy a digitalizáció segít majd a helyzet kezelésében.

A kompetencia-krízis mellett tovább nehezíti az ipari vállalatok helyzetét, hogy gyors változás figyelhető meg abban, hogy milyen elvárások jelentkeznek az ebben a szegmensben dolgozókkal szemben. A fenntarthatósági törekvések középpontba kerülése, illetve az olyan fejlett technológiák, mint a mesterséges intelligencia (MI) és a digitális ikrek fokozott alkalmazása miatt jelentősen ki kell majd terjeszteni a meglévő munkakörök betöltéséhez szükséges kompetenciák körét.

„A digitalizáció nem csak a termelékenység és az általános hatékonyság javítását szolgálja. Létfontosságú az ipari vállalkozások előtt álló, a munkaerőhöz köthető kihívások megoldásához is. Ezeknél a cégeknél most valódi lehetőség adódik a termelési technológiák optimalizálására és fejlesztésére. Azzal, hogy csökkentjük az adminisztratív feladatokra fordított időt, és lehetővé tesszük az emberek számára, hogy jobban kiaknázzák a bennük rejlő lehetőségeket, megoldhatunk számos kulcsfontosságú kihívást, amellyel ezek a vállalkozások szembesülnek, és segíthetünk egy fenntarthatóbb jövő építésében” - hangsúlyozta Ali Haj Fraj, a Schneider Electric „Digital Factory, Industrial Automation” területekért felelős alelnöke.

Fontosak az együttműködések

A kutatás során megkérdezettek majdnem háromnegyede egyetért azzal, hogy a digitalizáció jelentősen meg fogja változtatni a munka jellegét a következő három évben. Tízből hárman pedig úgy vélik, hogy a digitalizáció a legjelentősebb mértékben a minőségellenőrzési szerepköröket bővíti vagy erősíti.

A felmérésből az is kiderült, hogy az ipari vállalatok arra számítanak, hogy a következő három évben új készségekre lesz szükség olyan területeken, mint a robotok programozása és integrálása, valamint az adatfeldolgozás, vizualizáció és analitika. Ennek megfelelően az adatfeldolgozásba, vizualizációba és analitikába történő beruházást kiemelt prioritásként kezelik a felmérésben szereplő cégeknél, ugyanakkor a robotok programozása és integrációja a megkérdezettek csaknem felénél csak közepes prioritásként szerepel.

A kutatás eredményei alapján az ipari vállalatoknak érdemes lenne együttműködniük olyan partnerekkel, amelyek megoldásokkal, képzésekkel és egyéb módokon segíthetnek a technológia hatékony alkalmazásához szükségek készségek területén mutatkozó hiányosságok leküzdésében, felkészítve így munkatársaikat a jövő munkakörnyezetére.

„Az ipari munkaerővel szembeni változó elvárások miatt egyre inkább szükség lesz digitalizációs fejlesztésekre, hogy a cégek ellássák munkavállalóikat a szükséges eszközökkel, és javítsák a termelékenységet és a hatékonyságot. Ha nem így járnak el, annak súlyos következményei lesznek hosszabb távon az innovációra és nem sikerül kezelni a kompetenciahiány jelentette problémát sem” – mutatott rá Alex West, az Omdia „Industrial IoT and Sustainability” területtel foglalkozó vezető elemzője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...