Az ALDI Magyarország egymás után immár a második évben kapott elismerést a CSR Doing Good Award díjkiosztóján. A vállalat rovarhoteleket telepített országszerte hét településen és rendhagyó biológiaórák, illetve kommunikációs kampány segítségével hívta fel a figyelmet a beporzók fontosságára. Az ALDI ezzel kategóriagyőztes lett a Fenntarthatósági nonprofit projektek kategóriában.
Az ALDI már régóta rajong a méhecskékért: az áruházlánc biatorbágyi logisztikai és igazgatási központjánál már 2016 óta működik egy öt méhcsaládnak otthont nyújtó méhecskeház. Az áruházlánc együttműködik a Soproni Egyetemmel egy biomonitoring program keretében, amely a terület környezeti állapotáról szolgáltat adatokat a méhecskeházban található méhviasz és méz vizsgálatából. Az egyetem analizálja a méhkaptárból származó mintákat összevetve azokat egy kontrollméhészetből származó minták értékével. Ez alapján az egyetem javaslatokat fogalmaz meg az ALDI székhelyének környezeti fejlesztésére.
Az ALDI újabb lépéssel hívja fel a figyelmet a beporzó rovarok fontosságára, egyúttal menedéket nyújtva számukra. Az ALDI elkötelezett amellett, hogy hozzájáruljon e kulcsfontosságú fajok élőhelyeinek a megőrzéséhez és kialakításához, ezért a 2023-as fenntarthatósági projekt keretében együttműködött „Sipos Gazdával”, Sipos József növényorvossal és agrármérnökkel. Sipos Gazda segítségével országszerte hét településen olyan rovarhoteleket alakítottak ki, amelyek specifikusan a beporzók számára kedvező környezetet biztosítanak. A rovarhotelek telepítése nemcsak a beporzók védelmét szolgálja, hanem a helyi ökoszisztéma gazdagításával is hozzájárul a fenntartható környezet kialakításához. Biatorbágy mellett Gödöllőn a Kastélyparkban, Pakson a Balogh Antal Gimnáziumnál, Pécsett a Koch Valéria Iskolaközpontnál, Szegeden a Honfoglalás Parkban, Szolnokon a Bagolyvár Vadasparkban, Nyíregyházán pedig Sóstófürdőn adták át a rovarotthonokat. Pécsett, Pakson és Gödöllőn pedig rendhagyó biológiaórát is tartott Sipos József a gyerekeknek.
Az ALDI projektjének során Sipos Gazda arra is ösztönzi a lakosságot, hogy a madáretetőkhöz hasonlóan bátran készítsenek otthon méhhotelt – farönkből, fakéregből, vagy akár összekötözött nádkötegből, ezzel is segítve a rovarok áttelelését.
A vállalat az érintett városokon kívül országosan széleskörű kommunikációs kampányt is folytatott a nyomtatott, az online, valamint a közösségi médiában a beporzók és a méhhotelek fontosságáról. Az ALDI kampányának is köszönhetően egyre többen telepítenek rovarhoteleket, a vállalat pedig idén is folytatja figyelemfelhívó akcióit Sipos Gazda közreműködésével.
Az ALDI ezzel a projekttel a CSR Doing Good Award versenyen a kategóriagyőztes díját érdemelte ki a Fenntarthatósági nonprofit projektek kategóriában.
fotó: Gyurkovics Anna