- Hirdetés -

Átlépte az ötezres határt itthon a BMW

|

Rekordértékesítést produkált a múlt évben a BMW és a MINI márka is, előbbinél 10, utóbbinál 41 százalékos volt a volumennövekedés. A BMW Group Magyarországon tavaly 5 921 darab új autót értékesített, ami 12 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A teljesen elektromos modellek értékesítése 68 százalékkal nőtt, így az eladások bő 15 százalékát tették ki. A legkeresettebb modellek a BMW 4-es sorozat, a BMW X5, a BMW X3 és a BMW 3-as sorozat voltak.

A harmadik egymást követő évben, 2023-ban is értékesítési rekordot ért el a BMW Group Magyarország. BMW modellből tavaly 5 243, MINI modellből 678 darab állt forgalomba hazánkban – a valaha volt legmagasabb értékek mögött 10, illetve 41 százalékos éves értékesítési növekedés húzódik. A BMW 15 év után ismét Magyarország legnépszerűbb prémiummárkája lett, stabil fejlődést mutatva állt a szegmens élére. A BMW Group Magyarország ügyfeleinek több mint 15 százaléka teljesen elektromos modell vásárlása mellett döntött, ami 68 százalékos növekedést jelent egy év alatt.

„A kihívásokkal teli 2023-as év új értékesítési csúcsokat hozott, mind a BMW, mind a MINI, mind a BMW Motorrad márkáink számára, mely sikereket kiegyensúlyzott modellkínálattal, rendkívül vonzó újdonságokkal és stabil márkakereskedői háttérrel értünk el. 15 év után újra a BMW Magyarország legnépszerűbb prémium márkája és a MINI is jelentős piaci részesedést ért el. Külön büszkeség számunkra, hogy a tisztán elektromos modelljeinkkel a magyar elektromos újautó piacon második helyezést szereztünk, mely az eladásaink jó 15%-át jelenti. Tavaly számos nagyszabású eseményt szerveztünk, a szeptemberi „X meets M” programunkon sikerrel mutatkoztak be az M GmbH újdonságai a Balaton Park Circuit pályán, illetve tovább folytattuk méltán sikeres kulturális együttműködéseinket partnereinkkel. Izgalmas időszaknak nézünk ismét elébe, vadonatúj modelljeink, mint a MINI Countryman és a nemrég bemutatott új BMW 5-ös sorozat, továbbá a BMW X2/iX2 érkezése, reményeink szerint, jól indítja az új évet is” – mondta el Gombos Zoltán, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat sajtótájékoztatóján. Azt, hogy mennyire erős éve volt tavaly a BMW-nek itthon mutatja az is, hogy a cégvezető a vállalat mai sajtótájékoztatóján elmondta azt is, hogy a Magyarországon értékesített összes autót vizsgálva a márkák rangsorában a 7. lett brand, ami nagyon komoly eredménynek számít, nem szoktak ennyire előkelő helyen végezni.

A vállalatcsoport eladásaiból a tisztán elektromos modellek 68 százalékkal nagyobb szeletet szakítottak ki, mint 2022-ben. Részarányuk a teljes értékesítésből több mint 15%-ot tesz ki, ami 926-os darabszámot jelent. A hajtáslánc kategória legnépszerűbb modelljei a BMW iX3 (231 darab), a BMW i4 (215 darab), a BMW iX (208 darab) és a BMW iX1 (119 darab) voltak, MINI Cooper SE mellett 105 ügyfél döntött.

Plug-in hibrid BMW-ből 891 darabot adtak el Magyarországon tavaly, mely 15%-os növekedés a megelőző évhez képest, a legnépszerűbbek az BMW X5, BMW X3 és az BMW 5-ös sorozat voltak.

Hatalmas növekedés a MINI márkánál is

Korábban nem látott mértékű népszerűséget élvezett tavaly hazánkban a MINI: az értékesítési volumene 41%-kal emelkedett egy év alatt, ami 678 darab átadott modellt takar. A brit prémiummárka mellett döntők 55 százaléka a 3 és 5-ajtós, illetve a kabrió modellt választotta, a MINI Countryman részesedése 38, a MINI Clubmané 7 százalékos.

A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modellből 105 darab kelt el, ami mögött 30 százalékos éves növekedés áll. A MINI márka teljesen megújul 2024-ben, érkezik februárban a vadonatúj harmadik generációs MINI Countryman, tavasszal az immár MINI Cooper néven futó új, 3-ajtós modell, rögtön két elektromos változatban, Cooper E és SE verziókban, illetve bemutatkozik egy elektromos nóvum is MINI Aceman néven.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...