- Hirdetés -

Elégedett dolgozók és ügyfelek: ez kell hozzá

|

Az ügyfelek elégedettsége a vállalatok egyfajta Szent Grálja, az egyik legfontosabb mérőszám, ami jelezheti a cég sikerességét. Ugyanakkor meglepő módon egészen szoros összefüggés van az ügyfelek és a cég dolgozóinak elégedettsége között. Egy kutatás szerint az elkötelezett dolgozókkal rendelkező vállalatok 81%-kal magasabb ügyfélelégedettségi mutatókkal büszkélkedhetnek, mint versenytársaik. Friss adatok szerint ráadásul a munkavállalói és a vásárlói élmény összekapcsolása akár másfélszeresére is növelheti a bevételeket. A kérdés, hogyan lehet felturbózni a belső elégedettséget, ezáltal javítani az ügyfélélményt is.

A TOPdesk Magyarország 5 lépést gyűjtött össze, amelyekkel elérhető a munkavállalói elégedettség növelése és ezáltal az ügyfélélmény javítása is.

Ösztönözzük a szakmai fejlődést

A pozitív munkavállalói élmény kialakításának egyik kulcseleme: biztosítani, hogy a csapattagoknak legyen lehetőségük a fejlődésre. A monotonitás demoralizáló lehet, és ha a kihívásokat kereső alkalmazottak úgy érzik, nem használják ki a tehetségüket, előbb vagy utóbb más utakat kezdhetnek el felkutatni – akár a vállalaton kívül. Ha viszont a vezető folyamatosan tájékoztatja a dolgozókat az új lehetőségekről, biztosabbak lehetnek abban, hogy a szervezeten belül ki tudják aknázni a bennük rejlő potenciált.

Kerüljük a mikromenedzsmentet

A mikromenedzsment letöri a dolgozók motivációját, míg végül az ügyfélen csattan az ostor. Ezért kulcsfontosságú olyan vállalati kultúra kialakítása, amely lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy ne féljenek kezdeményezni és innovatív ötletekkel hozzájárulni a csapat munkájához. Ha a vezető képes néha visszalépni és bízni az alkalmazottak képességeiben, akkor olyan légkört teremthet, amelyben a csapat magabiztosnak érzi magát a döntéshozatalban és aktívan hozzájárul az ügyfelek elégedettségéhez.

Nyissuk meg a kommunikációs csatornákat

A vonzó munkakörnyezet szervezetenként eltérő, így a kommunikációs csatornák megnyitása nem ugyanazt jelenti minden munkahelyen. Találgatások és megalapozatlan döntések helyett a vezetőknek nyílt beszélgetéseket kell folytatniuk a csapataikkal, hogy feltárják a munkahelyi boldogsággal és motivációval kapcsolatos konkrét igényeket. Maguktól a munkavállalóktól is értékes visszajelzéseket lehet kapni arról, hogy mi jelenti számukra a pozitív munkahelyi élményt, ami akár a cég egészének működésére vonatkozóan is új, hasznos perspektívákat tárhat fel.

Helyezzük előtérbe a munkavállalók jóllétét

A dolgozók jólléte sokrétű kérdés, amely az irodán belüli és azon kívüli munkát egyaránt érinti. A munkahelyi interakcióktól kezdve a közösségformáláson át a fizikai és mentális egészségig számos tényezőt figyelembe kell venni, ha a jóllétet a vállalati működés szerves részeként akarjuk integrálni. Tehát ahelyett, hogy elszigetelt HR problémaként kezelnénk, holisztikus megközelítéssel a szervezet DNS-ének részévé kell tennünk a jóllétet, így biztosítva a kiemelkedő munkavállalói élményt.

Az emberek és az eszközök egyaránt fontosak

A technológia mára mindennapjaink részévé vált, így szinte minden munkahelyen befolyásolja az alkalmazottak elégedettségét, hogy milyen eszközök és alkalmazások segítik vagy éppen nehezítik feladataik elvégzését. Alapvető fontosságú tehát olyan megoldásokat választani, amelyek összhangban vannak a munkaerő igényeivel. Az a technológia, amely zökkenőmentesen integrálható a szervezeti folyamatokba, támogatja az embereket és hatékonyabbá teszi a munkájukat, a dolgozói elégedettséget is növelni fogja.

„A legtöbb vállalat esetében egyértelmű összefüggést tapasztalunk, ha összevetjük a cég ügyfeleinek, vásárlóinak elégedettségét és a belső visszajelzéseket a munkahelyi körülményekről” – mondta el Zakrzewski Anita, a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője. „Lényeges tehát megvizsgálni, mivel csökkenthetők az irodai frusztrációk, mivel tehetők problémamentesebbé a belső folyamatok. Csak egy példa: a közelmúltban elvégzett felmérésünk alapján az irodai adminisztrációval a hazai dolgozók 80%-a elégedetlen, ennek ellenére alig egytizedük használ valamilyen digitális feladat- vagy szolgáltatáskezelő rendszert, melynek bevezetésével gördülékenyebbé válhatna a belső ügyintézés és érzékelhetően csökkennének a fennakadások.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...