Számos fontos bejelentést tett az elmúlt napokban a The Walt Disney Company, kiderült többek között, hogy 1,5 milliárd dollárral beszállnak a Fortnite-ot fejlesztő Epic Games-be, a Disney+ platformra érkezik majd Taylor Swift koncertfilmje márciusban, jövőre pedig új streaming szolgáltatást indítanak az ESPN jogaira alapozva. A cég árbevétele a tavaly december végén zárult üzleti negyedévben 23,5 milliárd volt, csakúgy mint egy évvel korábban, üzemi eredménye viszont közel 2,9 milliárd dollárra nőtt, ami éves összevetésben 62 százalékos fejlődést jelentett.
Bár a bevétel stagnált, a költségcsökkentő programok eredményei megmutatkoztak a Disney múlt héten nyilvánosságra hozott üzleti eredményein. A tavaly decemberben zárult három hónapos periódusban, ami a vállalat első üzleti negyedéve volt a 2024-es üzleti évben kiugróan jó eredményeket ért el a cég szórakoztató parkokat üzemeltető üzletága. Az Experiences név alatt futó részleg mind az árbevételt, mind az üzemi eredményt tekintve negyedéves rekordot döntött. Az üzletág 9,1 milliárd dolláros forgalommal zárta a tavaly október-decemberi időszakot, ez 7 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Az üzemi eredmény 3,1 milliárd dollár volt, ami 8 százalékos növekedésnek felelt meg.
Az Entertainment részlegnek a forgalom szempontjából kevésbé ment jól, a 9,9 milliárdos bevétel 7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az üzemi eredmény viszont 345 millióról 874 millió dollárra nőtt. Ebben meghatározó szerepet játszott, hogy számottevő mértékben csökkent a streaming szolgáltatások vesztesége. Míg a 2022. október-decemberi időszakban 984 millió dolláros üzemi szintű veszteség volt ezen a területen, addig a tavalyi utolsó három hónapban már csak 138 millió dolláros. Emellett 15 százalékkal, 5,5 milliárd dollárra nőtt a streaming szolgáltatásokból származó bevétel.
Mindez annak ellenére történt így, hogy a fő termék, a Disney+ nem teljesített igazán jól, legalábbis az előfizetők gyűjtésében, hiszen 1,3 millióval, 111,3 millióra csökkent a felhasználóik száma. A Disney+ Hotstar és a Hulu viszont növekedést tudott felmutatni, így összességével 600 ezerrel, 199,3 millióra nőtt a három szolgáltatás ügyfeleinek száma. A Disney-nek van még egy jelentős streaming szolgáltatása, amit a Sport üzletághoz sorolnak, ez az ESPN+, aminek 800 ezerrel, 25,2 millióra csökkent az előfizetői száma a cég első üzleti negyedévében.
Az ESPN-hez kapcsolódó új bejelentés, hogy a tervek szerint 2025 második felében egy teljesen új streaming szolgáltatást indítanak majd el a sportjogokra alapozva. További fontos hír a Disney-től, hogy 1,5 milliárd dolláros befektetést hajtottak végre az Epic Games nevű játékfejlesztő stúdióban, amely a Fortnite alkotója. A vállalat bejelentette azt is, hogy a Disney+-on lesz majd látható március 15-től a Taylor Swift „The Eras Tour” című turnéja kapcsán készült koncertfilm.