A 18-49 és a 18-59 éveseknél is az RTL adta a hét három legnézettebb műsorát. Ennek ellenére a teljes hetet nézve a TV2 ismét jobb közönségarányt produkált.
A mögöttünk álló 6. héten a korábbi héthez hasonlóan alakult az RTL és a TV2 közötti nézettségi verseny. Azaz minden fontos összevetésben jobb heti átlagot hozott össze a TV2. Ezen belül főműsoridőben és a 18-49, valamint 18-59 éveseknél kis előnnyel végeztek az élen, a többi bontásban viszont kényelmesebb fölénnyel szerezték meg a vezető pozíciót. Külön nézve az estéket, a hétfőtől péntekig terjedő időszakot a TV2 nyerte, a hétvégét pedig az RTL. Ez a 18-49 és 18-59-es célcsoport mellett a teljes lakosságra is igaz volt.
A komplett portfóliók terén is megőrizte vezető helyét a TV2 Csoport. Ráadásul itt a legkisebb differencia is 3,6 százalékpontot tett ki (18-59 évesek, főműsoridő) az RTL Magyarországgal szemben.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 6. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,8 | 15,3 | 10,8 |
RTL | 11,4 | 10,6 | 10,3 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 6. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,5 | 12,2 | 8,8 |
RTL | 7,2 | 6,6 | 6,6 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,2 | 25,9 | 23,2 |
RTL Magyarország | 17,8 | 15,1 | 17,0 |
AMC Networks | 6,0 | 5,4 | 6,3 |
MTVA | 5,7 | 9,9 | 4,7 |
Network4 | 4,0 | 4,9 | 2,7 |
Paramount Global | 3,9 | 3,2 | 5,1 |
Antenna Entertainment Group | 2,9 | 2,6 | 2,8 |
Warner Bros.Discovery | 2,8 | 3,3 | 2,9 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,6% / 14,1% (15,1% / 13,1%)
Tények Plusz – 12% / 10,9% (12,2% / 10,7%)
Szerencsekerék – 12,7% / 11,8% (12,4% / 12,3%)
Kincsvadászok – 15,4% / 13,9% (13,4% / 12,5%)
RTL
Híradó – 17,4% / 15,2% (18,1% / 16,4%)
Fókusz – 11,6% / 11,3% (12% / 11,8%)
… a szomszéd tehene – 8,2% / 7,8% (8,4% / 8,2%)
A mi kis falunk – 9,6% / 7,9% (10,4% / 8,7%)
A kereskedelmi célcsoportoknál továbbra is magasabb heti átlagokat szállít az RTL Híradó, mint a Tények. Az RTL-en futó „…a szomszéd tehene” című sorozat esetében egy héttel ezelőtt némi erősödésről írhattunk. Múlt héten viszont kicsit csökkent az átlagos közönségarányuk (illetve a nézőszámuk is, a 18-49 éveseknél 109 ezerről 103 ezerre). Jóindulatúan nézve is ez stagnálás, ráadásul egy nem túl magas szinten. A TV2 ugyanakkor a Kincsvadászokkal nagyon betalált, a műsor még a Szerencsekeréknél is erősebb közönségaránnyal fut, pedig a vetélkedő is a heti csatornaátlag felett teljesített.
Azért a TV2-nek sem jön be minden műsor, a szombat esti Mutasd a hangod! című produkciójuk például nem nagyon hozta lázba a nézőket. A múlt szombati adás a 18-49 éveseknél csak 6,8 százalékos, a 18-59 éveseknél 7 százalékos, a teljes lakosságnál 10 százalékos közönségarányt hozott össze. Az ezzel párhuzamosan az RTL-en adott A mi kis falunk ugyanennél a három célcsoportnál 13,9 százalékos, 17 százalékos és 15,3 százalékos share-t ért el.
A Cápák között nem vesztett a lendületéből. A legutóbbi adás a 18-49 éveseknél 17,9 százalékot, a 18-59 éveseknél 17,4 százalékot, a teljes lakosságnál 15,3 százalékot ért el. Ráadásul az utána képernyőre kerülő A kezdő című film is egész jól szerepelt (10,2%, 11%, 9,4% az említett célcsoportoknál), ahhoz képest, ahogy mostanában a filmek teljesítenek a nagy csatornákon – rosszul – ez kimondottan erős közönségaránynak számít.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél három RTL-es produkció áll a heti nézettségi toplista élén. Ugyanaz a három műsor, ugyanabban a sorrendben: Cápák között (277 ezer / 397 ezer néző), vasárnapi RTL Híradó (223 ezer / 358 ezer néző), A mi kis falunk szombati premieradása (191 ezer / 350 ezer néző). A 18-49 és a 18-59 éveseknél egyaránt a csütörtök esti Tények volt a TV2 legnézettebb műsora, 171 ezer, illetve 281 ezer nézővel.
A teljes lakosságnál már más volt a helyzet. Ezen a téren a Tények hétfői adása vonzotta a legtöbb, 787 ezer nézőt, a második legtöbbel – 745 ezer – pedig a vasárnapi RTL Híradó büszkélkedhetett.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 397 797 | 17,4 |
HÍRADÓ | RTL | 358 501 | 17,9 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 350 509 | 17,0 |
TÉNYEK | TV2 | 281 056 | 19,0 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 256 633 | 17,2 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 251 631 | 12,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 224 352 | 14,0 |
FÓKUSZ | RTL | 217 141 | 12,0 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 213 511 | 11,4 |
A KEZDŐ | RTL | 206 394 | 11,0 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 787 179 | 22,7 |
HÍRADÓ | RTL | 745 709 | 18,4 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 681 605 | 15,3 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 672 169 | 17,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 652 381 | 17,1 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 635 326 | 15,3 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 605 571 | 21,1 |
AZ ARANYIFJÚ | TV2 | 512 972 | 18,7 |
A HÁROM NŐVÉR | TV2 | 470 138 | 19,3 |
FÓKUSZ | RTL | 423 207 | 11,0 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 277 436 | 17,9 |
HÍRADÓ | RTL | 223 082 | 16,4 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 191 850 | 13,9 |
TÉNYEK | TV2 | 171 115 | 17,5 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 166 902 | 16,4 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 164 266 | 12,4 |
FÓKUSZ | RTL | 144 520 | 12,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 137 838 | 13,1 |
A KEZDŐ | RTL | 132 241 | 10,2 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 130 083 | 10,5 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás