- Hirdetés -

2023-ban nézettségben dobogós az AMC portfólió a tévék közt (x)

|

A Nielsen Közönségmérés* adatai alapján az AMC portfoliója harmadik helyezést ért el a legfontosabb célcsoportokban 2023-ban. A Sport TV és a JimJam első lett műfajában. (x)

(kiemelt fotón: Málnay B. Levente)

10 évvel ezelőtt, 2014 februárjában jött létre az AMC Networks International Central and Northern Europe (AMCNI CNE) jelenlegi portfóliója a JimJam, Minimax, AMC, Film Café, FilmMánia, Spektrum, Spektrum Home, TV Paprika, Sport1, Sport2 csatornák megvásárlásával. Az idén jeles évfordulót ünneplő társaság A18-49-ben 6,24%-os részesedést ért el 2023-ban, mellyel harmadik helyen végzett a televíziótársaságok nézettségi rangsorában. A kereskedelmi sportcsatornák versenyében pedig tavaly minden korosztályban a Sport1 végzett az első helyen ugyanebben a versengésben. Az AMCNI CNE portfóliójába tartozó csatornák közül az óvodáskorú gyermekeknek játékos tanulást biztosító JimJam a kereskedelmi célcsoportban közel 1.4 százalékos közönségarányt ért el, mellyel a magyar piacon a legnépszerűbb gyermekcsatorna lett, azonban a portfolió egyéb csatornái is kiemelkedően teljesítettek minden releváns célcsoportban. A tévécsoport égisze alá tartozó csatornák közül a második legnépszerűbb adó az AMC lett, míg a házi verseny képzeletbeli dobogójának harmadik helyét a Film Café foglalja el.

„Portfóliónk sokszínűsége és erőssége a nézettségben is visszaköszön, hiszen két olyan különböző tematikájú csatornánk is országelsőséget szerzett, mint az óvodás korosztályt célzó JimJam és a Magyarországon 23 éve jelen lévő Sport TV. A sikerhez hozzájárulnak továbbá az erős és értékes, magas minőségű és jelentős mennyiségű saját gyártású műsoraink, melyek ismeretterjesztő csatornáinkra készülnek.” – mondta el Málnay B. Levente, a társaság vezérigazgatója a 2023-as hazai eredmények kapcsán.

Az AMCNI CNE saját gyártású, a Spektrum Home kínálatában elérhető műsorok premier epizódjai közül a D. Tóth Kriszta nevével fémjelzett DTK: Elviszlek magammal volt tavaly a legnépszerűbb. A műsor nemcsak a nézők elismerését vívta ki, de a szakma is háromszor honorálta Televíziós Újságírók Díjával. DTK műsorát A18-49-ben az Élet, Érzés, Kalaznó, majd a Nyílt Lapokkal követte népszerűségben. A vásárolt tartalmak tekintetében a legnépszerűbb még mindig a Scott fivérekkel az Álomház. A Spektrum saját gyártású műsorai közt, premierepizódok tekintetében a Vadon Janival már második évada futó Várfoglalók teljesített legjobban, melyet a Tiltott Zónák ugyancsak második évada követett Thuróczy Szabolccsal. A Várfoglalók az elmúlt év sikersorozata, amely szellemesen, humorral mutatja be a magyarországi várak történetét, az ismeretterjesztést nézőbarát módon végzi Jani és a várfoglalók csapata. A kalandos, izgalmas jelenkori országjárás másik képernyős produkciója a Tiltott Zónák, amelyben Szabolcs extrém, az átlagember számára nem bejárható, nem látogatható objektumok, helyszínek történeteit mutatja meg a képernyő előtt ülők számára. A 13 év után a TV Paprika képernyőjére hangulatában egyedülálló, nagyon szerethető új családi receptekkel visszatérő Bódi Margó ízvilága a gasztro csatorna legnépszerűbb saját gyártású műsora lett.

A sikeres nézettségi tendencia januárban is folytatódott, hasonlóan jó eredményeket ért el a társaság, megtartva dobogós helyét. 2024-ben további izgalmas, hiánypótló infotainment műsorokkal várja a nézőket az AMC portfólió tematikus csatornáin. A sportjogok között az egyik legértékesebb a labdarúgó Bajnokok Ligája, amely 2024 őszén még több meccsel jelentkezik, de többek között továbbra is képernyőre kerülnek a férfi, valamint női kézilabda Bajnokok Ligája és nemzetközi kupák magyar érdekeltségű mérkőzései. Emellett a PDC dartstornái, az NBA, az MLB és a UFC összecsapásai, a magyar válogatott jégkorong-világbajnoksága és a Serie A is kiváló szórakozást kínál.

Mindemellett a sorozatok szerelmesei is elégedettek lehetnek, hiszen az AMC ikonikus sorozata hazatér: a The Walking Dead: The Ones Who Live új részét a világpremierrel és amerikai sugárzással egyidőben, február 26-án a magyar nézők is követhetik. Ezeken felül tervben van a Közép-Kelet-európai régióban streaming szolgáltatás indítása is. Természetesen továbbra is kiemelt szempont a cégcsoport számára a minőségi tartalmak és a csatornák nézettsége mellett a pénzügyi stabilitás fenntartása. (x)

 

 

*A Nielsen Közönségmérés szerint A18-49 és A18-59 célcsoportban 2023-ban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...