- Hirdetés -

Smart, 4K, full-HD – Milyen tévét érdemes venni?

|

2024-ben több fontos sporteseményt követnek majd az emberek Magyarországról is: minden ilyen időszak jelentős lökést ad a televízió eladásoknak az eMAG-nál, az év elején pedig egy sor újdonsággal rukkolnak elő a gyártók. Azért, hogy segítse a megfelelő új készülék kiválasztását, a kereskedő összegyűjtötte, hogy mely tévés technológiákat érdemes már keresni az olcsóbb, tömegpiaci modellekben keresni, és melyek számítanak a prémium modellek kiváltságának.

A televíziók fejlődése töretlen, már átlátszó tévéket is bemutattak a gyártók, ám ezek egyelőre még prototípusok. Mivel idén jelentős sportesemények zajlanak, a korábbi tapasztalatok alapján sokan döntenek az új készülék beszerzése mellett, ezért az eMAG megvizsgálta, hogy a már piacon lévő tévékben milyen technológiák váltak már tömegpiacivá, és melyek számítanak még ritkaságnak, extrának a magyar vásárlók körében.

Kicsivel többen vesznek nagy tévét, mint kicsit

Egyáltalán milyen készülékeket keresnek a magyar vásárlók? Az elmúlt negyedévben az eMAG-nál egy kicsivel több 50-55 colos képátmérőjű készülék, mint a 32 colos kompakt modell fogyott. E két képernyőméret a legnépszerűbb, míg a 42-43 col a harmadik helyre került. A vásárlók 32 százaléka 50 ezer és 100 ezer forint közötti eladási árú tévét választott, de nem sokkal maradnak le (28%) a 100 ezer és 150 ezer forint közötti modellt preferálók sem, a 150 ezer és 200 ezer forint közötti árú készülékek pedig a harmadik legnépszerűbbnek számítanak.

Az energiahatékonyság tekintetében a húsz legnépszerűbb modell nagyobb hányada (55%) visel E és F energiacímkét, és kisebb G-t (45%). Mivel az EU-s energiacímkék 2021-es megújítása óta a tévékínálat javarészt D, E, F, G címkés készülékekből áll, az E és F osztályú tévék magas aránya a top 20-ban kifejezetten pozitív trendet mutat.

Tömegpiacivá vált technológiák

A legfontosabb trend, hogy az okostévé funkció már gyakorlatilag az összes árkategóriában elérhető: az eMAG-nál legnépszerűbb húsz készülék közül mindössze két modell volt hagyományos, a maradék 90 százalék viszont már okosfunkciós. Az ilyen készülékeket streamingszolgáltatásokat lehet nézni, vagy képernyőmegosztással weboldalak képét továbbítani a tévére, ami az idei sportesemények tükrében különösen fontos.

A 4K felbontás is abszolút tömegpiaci kategóriává vált: a legnépszerűbb húsz készülék többsége (65%) ilyen felbontású volt, a top 3 termékből kettő is ilyen részletgazdag képet kínál az eMAG legutóbbi negyedéves forgalmi adatai szerint. A top 20 termék ötöde full-HD-s, az alap HD felbontás részaránya csupán 15 százalék.

Ennél is érdekesebb, hogy az eMAG-nál kapható legnépszerűbb modellek 85 százaléka képes HDR, vagyis a nagy dinamikatartományú képmegjelenítésre, amely leginkább az ismert videostreaming szolgáltatások tartalmainak lejátszása, illetve konzoljátékok használatakor van jelentősége, mert szebb, élethűbb színeket lehet vele megjeleníteni.

Néhány éve még a nem volt jellemző, de mostanra a legnépszerűbb tévék háromnegyede támogatja a Bluetootht, így egyszerűen lehet ezekhez játékirányítót, fejhallgatót vagy hangfalat csatlakoztatni. Kedvező trendet mutat, hogy a kompatibilis tévék nagyobb hányada már a jobb hangzást, kedvezőbb kommunikációt nyújtó Bluetooth 5 vagy frissebb szabványt támogat (erre van szükség akkor is, ha két külön vezeték nélküli fejhallgatóval akarnánk nézni a műsort).

Ezek ma még feltörekvő technológiák

A eMAG-nál az elmúlt negyedévben eladott húsz legnépszerűbb tévé legnagyobb hányada LED, néhány a fejlettebb QLED megjelenítőpanellel van felszerelve - ha az összeladást nézzük, ez a két technológia fedi le az eladott készülékek több mint 90 százalékát. A normál LED-es tévékhez képest a miniLED-technológiát használó modelleknél pontosabban lehet vezérelni a képernyő háttérvilágítását, így jobb kontrasztot, színvisszaadást lehet elérni - egyelőre azonban jóval drágábbak is az ilyen készülékek.

A prémium képernyőtechnológiák közül az eMAG-nál jelenleg az OLED a legnépszerűbb, de mivel egy ilyen tévé nagyjából duplaannyiba kerül, mint egy sima LED-es, nem meglepő, hogy csak néhány százalék a részesedése az eladásokból. A QNED és ULED nevű kijelzőkkel tavaly jelentek meg két gyártó első készülékei, a LED-nél jobb minőséget nyújtó technológiát használó tévék aránya ezért még nagyon alacsony az eMAG-nál.

A most kapható készülékek többsége a wifi 5 szabvánnyal kompatibilis, kisebb hányaduk a wifi 4-et használja, a mobil eszközök, laptopok széles körében használt wifi 6-tal még csak kis hányaduk használható (persze ehhez az otthoni routernek is támogatnia kell a szabványt), várhatóan az idei modellévben már jóval több ilyen tévé kerül piacra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...