- Hirdetés -

Felturbózhatják a mobilfotózást

|

A Xiaomi, a világ egyik vezető mobiltelefon-gyártója és a Leica Camera AG együtt jelentették be, hogy létrehozták a Xiaomi x Leica Optical Institute elnevezésű intézményt, amelyre az egész okostelefon iparág fejlődését meghatározó, mérföldkő jelentőségű fejleményként tekint a két vállalat. Az új szervezet elsősorban az optikai technológiák fejlesztésére koncentrál majd, különböző tudományos diszciplínák – többek között a digitális képalkotás és a mesterséges intelligenciára épülő technológiák – egyesítésével.

A Xiaomi x Leica Optical Institute – az alapítók korábbi együttműködésére is építve – a két vállalat innovációs potenciálját egyesítve készül úttörő jelentőségű termékek és megoldások kifejlesztésére, amelyek új mércét állíthatnak fel a mobil elektronikai eszközök optikai képességei, a technológiai megvalósítás és a felhasználói élmény tekintetében. Az új kezdeményezés nagy hangsúlyt fektet a fejlesztői elvek érvényesítésére, a technológiára, és a felhasználói élmény fokozására. A Xiaomi 14 Ultra – a mobil képalkotás még ebben a hónapban debütáló új csúcsmodellje – lesz az első olyan termék, amely kézzelfogható módon fogja demonstrálni az új megközelítés előnyeit.

A Xiaomi x Leica Optical Institute a mobil képalkotáshoz kapcsolódó optikai technológiák terén folyamatosan új, innovatív megoldásokkal fog előállni. A cél egy olyan mobil képalkotó optikai rendszer megalkotása, amely megfelel a mobil fotográfia felemelkedésével fémjelzett korszak igényeinek. Az intézmény – a Leica és a Xiaomi egyéni erősségeire építve – négy kulcsterület fejlesztésére összpontosít: a kompakt, ultraprecíziós optikai lencsék tervezésére, a komputerizált fényképezési teljesítmény növelésére, a lencsék minőségét meghatározó optikai szabványok érvényesítésére, valamint a legmodernebb optoelektronikai technológiák kutatására, és ezek eredményeinek alkalmazására a termékfejlesztésben.

A célok elérése érdekében a Xiaomi és a Leica jelentős erőforrásokat mozgósított és közös, 200 szakértőből álló munkacsoportot állítottak fel. Peter Karbe, a Leica legendás hírű, optikai tervezésért felelős igazgatója, akinek a nevéhez köthető a negyedik generációs Leica objektívek, például Noctilux és az APO sorozat kifejlesztése, lesz az intézmény optikai technológiákért felelős szakértője (Optical Expert), Zeng Xuezong, a Xiaomi Csoport alelnöke és a Xiaomi Mobile Phone Department elnöke pedig az igazgatói pozíciót fogja betölteni a szervezetben. Yi Yan, a Xiaomi Csoport szoftvertechnikai csapatának vezetője és Wang Xuanran, a Xiaomi Camera Department vezérigazgatója lesznek az igazgatóhelyettesei.

A Xiaomi erős K+F támogatást fog nyújtani az intézménynek. Első körben három kutatólabor Pekingben történő felállításáról állapodtak meg a felek, amelyek a kamerák hardverének, képalkotó képességeinek fejlesztésére, valamint az objektív és szubjektív képminőség elemzésre fognak koncentrálni. Az összesen 2644 négyzetméteren elterülő laborokat a világ legjobb, legnagyobb és leginkább automatizált K+F központjaiként fogják számon tartani.

A Xiaomi Group partnere és elnöke, William Lu elmondta: "A Leica az elmúlt több mint száz évben világszínvonalú optikai lencsék kifejlesztésével szerzett hírnevet magának, és a legkifinomultabb mérnöki konstrukciók kifejlesztésével és gyártástechnológiai kiválósággal mutatott példát a világnak. A Xiaomi hisz abban, hogy „minden kép a fény megragadására épül” és hogy így tudunk „értelmet adni a valóságnak”. A Xiaomi x Leica Optical Institute megalapításával mindkét fél erősségeit fogjuk még jobban kihasználni, még kijjebb tolva a mobil képalkotó optikai képességek határait, ezzel pedig vezető pozíciót tudunk biztosítani a vállalataink számára a mobil képalkotás korában.”

Matthias Harsch, a Leica Camera AG vezérigazgatója elmondta: “A Xiaomival való együttműködésünk elmúlt két éve igazi sikertörténet. Együtt képesek voltunk a Leica fotográfiában megszerzett tapasztalatát a mobil képalkotás területén hasznosítani, ami a közösen kifejlesztett Leica Summilux optikai lencsékben öltött testet. A Xiaomi 14 Ultra készülékben megjelenő optikai rendszer az együttműködésünk egy újabb fejezetének fontos mérföldköve lesz, amely arra hivatott, hogy a ma elérhető legjobb Summilux lencsékre támaszkodva biztosítson vezető szerepet vállalatainknak a mobil képalkotás területén. A Leica vezető szerepe az optika területén több mint egy évszázados örökségre épül. A Xiaomi x Leica Optical Institute megalapításával arra köteleztük el magunkat, hogy a vállalataink legjobb, optikai technológiákban jártas szakértőinek tudását egyesítjük. Azt határoztuk el, hogy együtt fogunk úttörő jelentőségű innovációkat végrehajtani a mobil képalkotó optika területén, tovább tágítva a technológia lehetőségeit, és megfelelve a fejlett optikai rendszereket követelő új korszak kihívásainak."

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...