- Hirdetés -

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

|

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője és Duca Andrea, a HD Group ügyvezető partnere – ezeket a kérdéseket boncolgatták.

Érdemes-e 2023-ból következtetéseket levonni? „A covid óta minden év hozott valamilyen meglepetést és váratlant” – vallja Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője, hozzátéve, hogy természetesen mindig érdemes visszatekinteni az előző évre. Már csak azért is, mert 2023 a magyar piacon a „nemzetközi trendektől eltérő év volt”, ugyanis utóbbinál recessziós félelmek rányomták a bélyeget a médiaköltésekre, viszont Magyarország ehhez képest meglepően jó évet produkált. Az óvatos év elejéhez képest 2023 végére „elfogyott minden médiapiaci felület, ami eladható volt”. Viszont ennek következményeként jelentős, átlagosan 28 százalék körüli áremelések is tapasztalhatóak 2024 elején, ami befolyásolni fogja az idei trendeket. Az is látható, hogy az infláció nem vezetett ahhoz hasonló befagyasztásokhoz, mint amiket a covid első hulláma alatt eszközöltek a cégek, persze nem mindenkinél volt ez ugyanúgy, „cégműködés is jelentősen befolyásolta” a költéseket.

A Dentsu trendriportja nemzetközi kutatások, adatok alapján minden évben igyekszik megjósolni, mi várható az elkövetkező 365 napban. Most úgy gondolják, hogy 2024-re a mesterséges intelligencia további területeket hódít meg, „egyre inkább befolyásoló lesz és újdonságokat fog hozni a média és a kommunikáció területén is”. Emellett át fog alakulni szerintük az adathasználat is, köszönhetően az olyan globális játékosoknak, mint a Google.

A második beszélgetőtárs Duca Andrea, a HD Group ügyvezető partnere volt, aki szerint „a rendezvényszervezőkre mindig a frászt hozza az évkezdet”, hiszen ilyenkor még vagy szabadságon vannak az emberek, vagy a tervezési fázisban. A szakember szerint 2023 „az egész iparágban egy aranyév volt”, a valaha volt legintenzívebb és legnagyobb forgalmú évnek látják, noha az infláció őket sem kímélte. Nem feltétlenül a tanulás volt az elsődleges célja a rendezvényeknek, hanem találkozási eszközként is tekintettek rá a cégek. Ez azért is alakulhatott így, mert sok cég visszaadott irodarészeket, a home office továbbra is jelentős forma, „szinte soha nincs olyan, hogy mindenki egyszerre bent van”. Emellett erősödik a belső kommunikáció, az employer branding, melynek nagyon jó eszköze a rendezvény, tartja Duca Andrea.

„Amik két-három évig Teams-meetingek voltak, azok 2023-ban eseménnyé váltak”, osztotta meg tapasztalatait, és jellemző volt, hogy a vezérigazgatók és más vezetők magukról, a saját nehézségeikről is beszéltek ezeken, „megmutatták emberi mivoltukat”. De szó esett még az adásban a rendezvényszervezés területén megjelent új technológiákról és arról is, hogy a lakosság részéről a zenekarok iránt érkező kereslet növekedése hogyan hat erre a szegmensre.

Hogy befolyásolja majd az ügynökségi munkát a cookie-adatbázisok letiltása? Tényleg segítenek a social media posztok a munkaerőtoborzásban? Milyen hibákat követhet el egy cégvezető egy belső kommunikációs rendezvényen? A válaszok kiderülnek a teljes adásból, mely itt hallgatható meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...