A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve a hamisítatlan McDonald’s márka élményt. Ambiciózus terveihez 2023-ban meghívásos tenderen választotta ki új digitális ügynökségi partnereit. A három nyertes ügynökség, az Artificial Group, a feat. és a Kraftwork a McDonald’s márka iránt elkötelezett, digitális területen magasan képzett szakemberekkel, valamint jelentős kreatív potenciállal támogatja majd az étteremhálózat digitális stratégiai prioritásait, köztük olyan kiemelt aktivitásokat, mint a McDonald’s alkalmazás és MyMeki® hűségprogram, a közösségi média csatornák, a weboldalak, a digitális menütáblák vagy az éttermi kioszkok.
„A vendégek számára a kioszkokon és a mobil applikáción keresztül egyre jobban látható és megélhető az, hogy az éttermeink átalakításával párhuzamosan digitális jelenlétünk transzformációja is zajlik.” – mondta Fehér Tamás, a hazai McDonald’s éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. digitális vezetője. „Örömünkre szolgál, hogy három tehetséges, felkészült csapattal bővíthettük az ügynökségi partnereink körét. A megkezdett fejlesztések felgyorsítása a cél, szeretnénk a legjobb vendégélményt nyújtani az éttermeken kívül, a digitális világban is.”
„Nem sok olyan márka van, amely túllépett a saját, szűken vett szerepén, és világszintű kulturális jelenséggé nőtte ki magát. A McDonald’s azonban pont ilyen” – mondta Länger Vera, az Artificial Group kreatívigazgatója. – „Épp ezért nagy büszkeség számunkra, hogy részt veszünk egy ilyen ikonikus brand digitális transzformációjában: abban, hogy teljesen új csatornákon és új módokon húzzuk be az embereket a mekizés élményébe.”
„Óriási szakmai kihívásként éljük meg, hogy a csapatunkkal a világ egyik legismertebb márkájának digitális megjelenéseit formálhatjuk kommunikációs-, technológiai-, és üzleti oldalról egyaránt. Igazán izgalmas évek elé nézünk, igyekszünk mind magunkból, mind a McDonald’s csapatából a legtöbbet kihozni.” – mondta Probáld Attila, a feat. ügyvezetője.
“A Kraftwork Reklámügynökség közel 30 éve segítheti már a hazai márkák kommunikációját. Rendkívül büszkék vagyunk rá, hogy ezúttal a McDonald’s márkát támogathatjuk kreativitásunkkal a közösségi, illetve a digitális kommunikáció különféle területein.” – mondta Naszály Ferenc, a Kraftwork digitális vezetője.
A tavalyi év során a legtöbb magyarországi McDonald’s étteremben elérhetővé vált a McDonald’s mobiltelefonos alkalmazáson keresztüli rendelés és fizetés. Az előre kiválasztott ételt a vendégtérben a pulthoz, vagy egyenesen az asztalhoz, autóval pedig a McDrive®-ba, vagy az arra kijelölt éttermekben a parkolóban újonnan kialakított átvételi pontokra is kérhetjük.
A vállalati és márka PR kommunikációs feladatokért a jövőben is a Noguchi, a márkastratégiai feladatokért a DDB felel.