A kereskedelmi célcsoportnál a Cápák között, a teljes lakosságnál a Tények volt a mögöttünk álló hét legnézettebb műsora. Az RTL-nek bejött Az ugrás, a TV2-nek a Kincsvadászok. A „… szomszéd tehene” és a Mutasd a hangod című produkciók viszont továbbra is gyengén teljesítettek.
A 8. héten egészen hasonlóan alakult a nézettségi verseny, mint egy héttel korábban. A 7. hetinél kisebb előnnyel, de az RTL nyert főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél. Minden más területen, így az esti sávban és a teljes lakosságnál, továbbá teljes napon mindhárom nagy célcsoportnál a TV2 produkált magasabb heti közönségarányt. Az egyes esték terén sem történt nagy átrendeződés, azaz hétfőtől péntekig a TV2-é volt a főműsoridő, szombaton és vasárnap az RTL végzett az élen. Ez a 18-49 és 18-59-es korosztály mellett a teljes lakosságra is igaz volt.
A TV2 Csoport azonban még így is minden összevetésben az RTL Magyarország előtt végzett. A 18-59 éveseknél, főműsoridőben ugyan csak 0,3 százalékpont volt a két portfólió közötti különbség, de ott is a TV2 Csoport javára (TV2 Csoport: 23,7%, RTL Magyarország: 23,4%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 8. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,1 | 14,3 | 10,4 |
RTL | 12,1 | 12,1 | 11,3 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 8. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9 | 11,8 | 8,5 |
RTL | 7,2 | 7,2 | 6,7 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,1 | 25,3 | 22,4 |
RTL Magyarország | 18,6 | 16,4 | 17,9 |
AMC Networks | 6,3 | 5,6 | 6,5 |
MTVA | 5,0 | 8,8 | 4,0 |
Network4 | 3,9 | 5,0 | 2,6 |
Paramount Global | 3,7 | 3,0 | 4,6 |
Antenna Entertainment Group | 3,1 | 2,7 | 3,0 |
Warner Bros.Discovery | 2,8 | 3,3 | 2,7 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,1% / 12,3% (14,9% / 13,2%)
Tények Plusz – 11,4% / 10,2% (11,4% / 10,5%)
Szerencsekerék – 12% / 11,7% (11,1% / 10,7%)
Kincsvadászok – 14,8% / 15,2% (14,3% / 13,3%)
RTL
Híradó – 17,6% / 16% (17,7% / 15,5%)
Fókusz – 13% / 12,4% (13,2% / 12,4%)
Az ugrás – 12,2% / 11,5% (14,9% / 14,4%)
A mi kis falunk – 8,1% / 6,8%
… a szomszéd tehene – 5,9% / 4,6% (6,9% / 5,8%)
Ahogy a fentiekből látható, a két kereskedelmi célcsoportnál nagyon elhúzott az RTL Híradó a Tényektől. A 18-49 éveseknél 3,7 százalékpont, a 18-59 éveseknél 3,5 százalékpont volt a két hírműsor közötti differencia. Ugyanakkor a teljes lakosságnál még így is a Tények ért el jobb heti átlagot, méghozzá 20,4 százalékot, az RTL Híradó 19,1 százalékával szemben.
A nyitó héthez képest kicsit csökkent Az ugrás heti share-je, de igazából az új vetélkedő korábbi hetét az első adás húzta fel nagyon. A napi adatok alapján a 8. héten egész stabilan teljesített Az ugrás. A 18-49 és a 18-59 éveseknél is fej-fej mellett voltak a Szerencsekerékkel.
A „… szomszéd tehene” című sorozatnál viszont fájdalmas döntést kellett hoznia az RTL-nek, keddtől Az ugrást követő sávban A mi kis falunk ismétléseit tűzték műsorra és csak késő este került képernyőre az új sorozat. A „… szomszéd tehene” hétfői adása a 18-49 éveseknél csak 44 ezres nézőszámot produkált. Ez lehetett az utolsó csepp, hiszen a korábbi héten még 71 ezer volt az átlagos nézettsége és már az sem számított erősnek. A „…szomszéd tehene” egyébként a katasztrofális keddi nézőszámot követően (11 ezer néző, 1,5% share a 18-49 éveseknél) a többi nap már magára talált, a pénteki epizódot a késői kezdés ellenére is 69 ezren nézték a 18-49 évesek közül. Azaz péntekre még egy rosszabb idősávban is majdnem elérte a korábbi heti átlagát.
A TV2-n a Kincsvadászok továbbra is jól teljesített, sőt még javítani tudott a korábbi héthez képest. Gyakorlatilag már most borítékolható, hogy ebből újabb évadot is rendelnek. A vasárnapra átpakolt Mutasd a hangod című műsorukra pont az ellenkezője lehet az igaz. A 18-49 éveseknél csak 6,5 százalékos, a 18-59 éveseknél 7,4 százalékos, a teljes lakosságnál 10,8 százalékos közönségarányt ért el a produkció.
Az RTL-en A mi kis falunk új epizódja és a Cápák között a megszokott erős közönségarányokkal örvendeztette meg az RTL vezetőségét. Az előbb említett három célcsoportnál A mi kis falunk 16,2 százalékos, 17,6 százalékos és 16,4 százalékos közönségarányt hozott össze. A Cápák között pedig 18,8 százalékos, 18,2 százalékos és 16,5 százalékos eredménnyel zárt.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél a hét legnézettebb műsora címet is a Cápák között nyerte, 284 ezres és 399 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál a Tények, annak is a pénteki adása volt a legnézettebb, miután 776 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 399 769 | 18,2 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 363 691 | 17,6 |
HÍRADÓ | RTL | 322 583 | 22,0 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 282 646 | 16,3 |
FÓKUSZ | RTL | 270 448 | 15,8 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 265 240 | 13,8 |
TÉNYEK | TV2 | 251 520 | 16,6 |
AZ UGRÁS | RTL | 247 614 | 12,9 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 215 505 | 12,5 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 207 005 | 11,0 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 776 226 | 22,7 |
HÍRADÓ | RTL | 731 502 | 21,7 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 725 620 | 16,5 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 677 490 | 16,4 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 663 153 | 16,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 620 745 | 16,4 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 603 557 | 18,5 |
AZ UGRÁS | RTL | 509 807 | 12,7 |
FÓKUSZ | RTL | 504 072 | 13,2 |
MUTASD A HANGOD! | TV2 | 473 712 | 10,8 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 284 911 | 18,8 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 227 277 | 16,2 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 211 318 | 17,1 |
HÍRADÓ | RTL | 192 822 | 19,8 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 182 112 | 14,1 |
AZ UGRÁS | RTL | 164 896 | 12,2 |
FÓKUSZ | RTL | 163 645 | 14,2 |
TÉNYEK | TV2 | 145 209 | 14,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 132 855 | 11,6 |
UEFA EURÓPA KONFERENCIA LIGA | M4 SPORT | 128 885 | 10,5 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás