- Hirdetés -

Holtverseny a Facebook sztárjainál

|

Holtversenyt hozott az élen a huszonöt legtöbb facebookos rajongót gyűjtő top 25-ös listánk. Bár a rangsorunkban szereplő hírességek folyamatosan zsebelték be az új kedvelőket, idehaza egyre kevesebbet használják a Facebookot.

Nem csupán egyre csökken, idősödik is a hazai facebookos társadalom: tavaly decemberben 6,58 millió hazai felhasználó volt a közösségi oldalon, míg 2023. januárban 6,89, egy évvel korábban, 2022 januárjában pedig 7,36 millió. Közülük a legtöbben, 1,45 millióan a 25–34 éves korosztályból kerülnek ki, de nagy számban képviseltetik magukat a 35–44, valamint a 45–54 esztendősek is – legalábbis ez olvasható ki a napoleoncat.com adataiból. A 17 évesnél fiatalabbak azonban egyre kevesebben vannak. Míg 2022 decemberében az összes hazai facebookozó 3,1 százalékát adták, addig tavaly decemberben a 13–17 éves korosztálynál mindössze ennyi szerepel: nincs adat.

A hírességeket tekintve a hazai facebookos toplista annyiban változott tavaly óta, hogy a korábbi egyedüli listavezető Kasza Tibort beérte Mága Zoltán, így holtverseny alakult ki a rangsorunk élén. Ezzel ők ketten az egyedüliek, akik elérték, sőt túl is szárnyalták az egymilliós rajongószámot. Bár tavaly azt jósoltuk, hogy Rubint Réka, ha sikerül öles léptekkel növelnie a kedvelőinek a számát, utolérheti Mága Zoltánt, erre minden bizonnyal még nagyon sokat kell várnunk. Sőt, az egész 25-ös listánk nem hozott földindulásszerű változásokat, néhány helycserétől eltekintve nem sok meglepetéssel szolgált.

A hírességek rajongószámának a növekedését azonban jól mutatja, hogy míg a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu adatai szerint tavaly 335 ezer oldalkedvelés is elég volt a listánkra, azaz a top 25-be kerüléshez, ehhez az idén 348 ezerre volt szükség. Ennyit gyűjtött a huszonötödik helyre került Istenes Bence Facebook-oldala.

Ami az elmúlt évi összeállításunkhoz képest érdekesség, hogy a legjobbak az elmúlt esztendőben kevesebb új rajongót gyűjtöttek be, mint 2022-ben. Míg két évvel ezelőtt a három legjobb, Vujity Tvrtko 78, Borbács Marcsi 55, Vivien Keszthelyi 42 ezer új rajongót szedett össze egy esztendő alatt, addig tavaly a legtöbb új rajongót Borbács Marcsi gyűjtötte, ám mindössze 20 ezret. Mögötte 19 ezerrel Majka, majd 18 ezerrel Vivien Keszthelyi található. Ez is jól mutatja, hogy a Facebook népszerűsége szép lassan csökken.

A TOP10

Forrás: Fészbuker.hu

*A lista nem tartalmazza a 2023-ban nem aktív Facebook-oldalakat.

 

Baross Gábor

Az elemzés teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...