A márka most induló új platformjával nem kisebb célt tűzött ki, mint hogy segítsen választ találni a társadalom technológiával kapcsolatos dilemmáira.
„Az elmúlt évtizedben a mobiltechnológia robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, ami a rengeteg új lehetőség mellett számos aggasztó kérdést is magával hozott. Azt látjuk a kutatásokból, hogy életkortól, társadalmi státusztól, de még a technológiával kapcsolatos viszonytól függetlenül is mindenkiben ott van ez az ambivalens érzés, csak éppen más-más témákban: A korlátlan internet korában mégis hol vannak a korlátok, amikbe kapaszkodhatok? Szeretem, ha minden perszonalizált, de mi lesz az adataimmal? Túl sok időt töltök a TikTokon? A gyerekek a világhálón korlátlan tudáshoz férnek hozzá, vagy korlátlan veszélynek vannak kitéve?" – emelte ki a Yettel új kommunikációs irányvonaláról Bölöni Olga, a Yettel megbízott márka- és marketingkommunikációs vezetője. – "Nem biztos, hogy mindig lesz válaszunk, de fontos, hogy valódi partnerként mindig kész legyünk dialógust kezdeményezni a legmegosztóbb témákról is. Pontosan erről szól az új platformunk.”
A platform gondolát egy regionális tender keretében kereste a márka, amire négy országból hívtak meg kreatív ügynökségeket, és végül az Artificial Group ötlete került ki győztesen. „Ez a tender új kihívás volt számunkra, mivel külföldi ügynökségekkel mérhettük össze kreativitásunkat és olyan lehetőségeket tárt elénk, amire eddig az ügynökség életében nem volt példa. Nemzetközi kampányokat már fejlesztettünk, de ilyen nagy volumenű projektre még nem volt lehetőségünk” – mondta Haberland Attila, az Artificial Group vezetője.
A platform elsőként Magyarországon és Bulgáriában indul el egy-egy nagyszabású kampánnyal, ami itthon az 5G hálózatra fókuszál.
Kampánycél
„5G-ről beszélni? Ez közel sem egy könnyű téma, hiszen az embereknek olyan a hálózat, mint az oxigén: ha van, az természetes, ha nincs, az azonnal negatív érzelmeket kavar. A célunk az volt, hogy pozitív érzelmeket generáljunk technológia témában, és megmutassuk, hogy a hálózat milyen hozzáadott értékkel bír” – mondta el a platform első hazai kampányáról Major Ádám, a Yettel márkakommunikációs menedzsere.
A kampány 2024 február végén indul TV, digitál, social és retail felületeken, valamint PR-ben, és felvállalja azt a felelősségét, hogy segít az embereknek a technológia tudatosabb használatában.
„A most induló kampányban az 5G hálózat erejét mutatjuk be, ennek az emberi aspektusát kerestük. A kampány tervezésekor megnéztük, hogy miről beszélgetnek az emberek: mire keresnek rá Google-ön, miről beszélgetnek Redditen, milyen témákról indulnak a közösségi platformokon kommentpárbajok, és egyértelműen kirajzolódott számunkra, hogy a kapcsolatokra kell fókuszálni. Ezt követően pedig pszichológus szakemberekkel együtt dolgozva alkottuk meg a kampány fő csapásirányait” – mesélte Mitter Szabina, a Yettel senior márkaaktivációs menedzsere.
Kreatív koncepció
„Az utóbbi 10 évben kardinálisan megváltoztak az emberek kommunikációs szokásai a digitalizáció térhódításának köszönhetően, csökkentek a személyes interakciók az okostelefonok népszerűségének növekedésével. Sokszor a barátainkkal inkább chaten beszélgetünk, a nagyit pedig videochaten látogatjuk meg. De ez nem feltétlenül probléma, ha a technológiát tudatosan használjuk. Pontosan erre szeretnénk rávilágítani ezzel a kampánnyal is, ahol egy image TVC, 3 handset vágat és további digitális, illetve social tartalmak lesznek ebben segítségünkre” – mondta Horváth Gergő, az Artificial Group kreatív igazgatója.
„A digitális kommunikáció során olyan tartalomgyártókkal találkozhatunk majd, mint az Istenest házigazdája, Istenes Bence és a WMN Popfilter podcastjából már jól ismert Csepelyi Adrienn – akiknek vendégei között számos ismerős arc feltűnik majd. A különböző magyar hírességek és szakértők a hozzájuk legközelebb álló témákat fogják boncolgatni, mint például a hálózat szerepe szülő és gyermek között, a párkapcsolatokban vagy épp a tinik életében. Ezekbe a beszélgetésekbe később a felhasználók is becsatlakozhatnak, vagy épp választ találhatnak a régóta meglévő, de eddig megválaszolatlan kérdéseikre” – mesélt a kampány digitális lábáról Kovács Nóra Judit, az Artificial Group creative group headje.