- Hirdetés -

Így bukhat havonta 15 ezret, ha nem választ jól

|

A két-háromszoros különbség sem ritka a hasonló tartalmú lakásbiztosítások díjai között itthon, emiatt egy adott kategórián belül a legdrágább terméket választó ügyfelek jóval többet fizethetnek otthonuk biztosítására. Egy 120 négyzetméteres budai sorház tulajdonosa például akár évi 173 ezer forintot, azaz havonta majdnem 15 ezret is bukhat a díjon.

Egy pesti albérlet esetében pedig a legolcsóbb prémium biztosítás 17 ezer forintba kerül évente, míg a hasonló biztosítási összeget és kiegészítőket tartalmazó legdrágább termék több mint hatszor ennyiért, évi 111 ezerért érhető el. A vidéki ingatlanok biztosítási díjai között is többszörös eltérés látható az egyes kategóriákon belül - derül ki a CoverMe.hu szakértőinek kalkulációiból. Az online biztosítási portál február végén a hazai lakásbiztosítási piac több mint 98 százalékát lefedő 10 szolgáltató alap, közép, prémium és Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) termékeinek díjszabását hasonlította össze konkrét példák segítségével.

Egy Dunaharasztiban élő, négyfős család 80 négyzetméteres családi házának biztosítási díja egy alapcsomag választása esetén már évi mintegy 29 ezer forintból megúszható, de ha a tulajdonos a legdrágább alapcsomagot választja, akkor ennek több mint háromszorosát, nagyjából évi 96 ezer forintot kell fizetnie. A prémium csomagoknál is kis híján háromszoros különbség figyelhető meg a legolcsóbb és a legdrágább termékek között: a Dunaharasztiban lévő családi házra már közel 54 ezer forintért köthetünk prémium lakásbiztosítást, míg a legdrágább konstrukció díja ennél 93 ezer forinttal magasabb évente, így a 147 ezer forintot is meghaladja - hívja fel a figyelmet a CoverMe.hu internetes biztosítási portál elemzése.

Egy ötfős család által bérelt, 120 négyzetméteres óbudai sorházi lakásra már közel 47 ezer forintos éves díjért is köthet lakásbiztosítást a tulajdonos. Van olyan biztosító is azonban, amelynél ugyanerre az ingatlanra az alapcsomag évi 160 ezer forintba kerül. Ráadásul, ha a sorház tulajdonosa nem az alapcsomagok között keresgél, hanem például prémium lakásbiztosítást szeretne, akkor ebben a kategóriában a legolcsóbb termék nagyjából 86 ezer forintba, míg a legdrágább 173 ezer forinttal többe, körülbelül 259 ezer forintba kerül éves szinten.

A CoverMe.hu elemzése alapján a legnagyobb mértékű eltérés egy hetedik kerületi, 30 négyzetméteres garzon esetében jött ki. A 25 éves pár által bérelt lakás biztosítása egy alapcsomag választása esetén már kevesebb, mint 11 ezer forintból kijön évente, azonban a vizsgált biztosítók között van olyan is, amelyiknél az erzsébetvárosi albérletre kötött alap lakásbiztosítás 48 ezer forint lenne. Ha viszont a tulajdonos a prémium csomagokat hasonlítja össze, akkor ezek között a legolcsóbb 17 ezer forintot kicsivel meghaladó összegbe, míg a legdrágább termék 111 ezer forintba kerül évente – ebben az esetben tehát az utóbbi több mint hatszor drágább.

A hasonló tartalmú lakásbiztosítások díjai között nemcsak a fővárosban vagy az agglomerációban, de vidéken is számottevő különbség látható - derül ki a CoverMe.hu összehasonlításából. Egy négytagú családnak otthont adó bajai Kádár-kocka biztosítása például 30 ezer forintnál kezdődik, de a legdrágább alapcsomag díja ennek több mint a háromszorosát, a 96 ezer forintot is túllépi. Egy nyaralóként funkcionáló, 1960-ban épült tiszakécskei családi ház esetében is hasonlóak az arányok: a legkedvezőbb árú alapcsomag díja évente hozzávetőlegesen 24 ezer forint, azonban találhatunk 63 ezer forint éves díjért elérhető alapcsomagot is.

Aki sokallja a lakásbiztosítása díját, az egy új kormányrendelet szerint 2024-től minden év márciusában költségmentesen felmondhatja és újrakötheti a biztosítását – akár hagyományos, akár MFO-biztosítással rendelkezik –, függetlenül attól, hogy mikor van a szerződése évfordulója. A most pénteken induló és egy hónapig tartó lakásbiztosítási kampány során a lakástulajdonosok akár évi több tízezer forinttal is csökkenthetik lakásbiztosításuk díjait, ezért mindenkinek érdemes utánaszámolnia, talál-e olcsóbb vagy jobb terméket, esetleg szükséges-e változtatnia a biztosítása tartalmán - jegyzi meg a CoverMe.hu online biztosítási portál közleménye. A lakásbiztosítást kereső ügyfeleknek ajánlott körülnézniük a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) termékek között is, mivel ezek átlagosan magasabb szolgáltatási szintet nyújtanak, mint a hagyományos termékek, ráadásul jellemzően a díjaik között is sokkal kisebbek a különbségek - emelik ki a CoverMe.hu online biztosítási portál szakértői.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...