Húsvét előtt a csokinyuszi és csokitojás a sláger

Egyértelműen az édességek generálják a legnagyobb forgalmat húsvét előtt az élelmiszer-kiskereskedelemben – derül ki a Tesco adataiból. Az áruházlánc üzleteiben március elején már elérhetőek a húsvéti termékek, és bár idén a fizetésnap sokaknál húsvét utánra esik, a Tesco vásárlói már a hónap elejétől kihasználhatják a különféle kedvezményes lehetőségeket.

Ha húsvét, akkor csokinyuszi és csokitojás – ezekből és az egyéb húsvéti édességekből fogy a legtöbb a Tesco üzleteiben és a Tesco Otthonról online felületén az ünnepek előtt. Az ebben az időszakban szintén keresett hús- és tejtermékek csak ezután következnek a forgalmi rangsorban az áruházláncnál, de az év többi részéhez képest a kosarakban ilyenkor nagyobb arányban találhatók üdítők és szeszesitalok is.

A korábbi évek alapján a Tesco most is megnövekedett forgalomra számít az ünnepek előtt. Habár a tipikusan húsvétkor fogyasztott élelmiszerek és a tavaszi dekor is már március elejétől elérhető a választékban, a tapasztalatok szerint a vásárlók többnyire az utolsó pillanatra időzítik ezeknek a szezonális termékeknek a beszerzését. „Nagypénteket megelőző csütörtökre, március 28-ára, illetve szombatra, március 30-ra várjuk a legtöbb vásárlót, akik rendszerint egyszerre vesznek meg minden, a húsvéti ünnepléshez szükséges terméket. Idén azonban a húsvét egy héttel korábbra esik, mint 2023-ban, így sokan lesznek, akiknek még nem érkezik meg a havi fizetésük a nagybevásárlás idejére. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy vásárlóinkat már március első felében is számos kedvezménnyel segítsük a költségkeret okos beosztásában. Bízunk benne, hogy a tudatos vásárlást szem előtt tartva kihasználják a különféle akciókat és a hűségkártya nyújtotta előnyöket, mely utóbbiakkal már 2,6 millió Clubcard-tagunk él rendszeresen” – mondta Martin Coulam, a Tesco Magyarország működési igazgatója.

A Tesco adatai szerint az átlagos húsvéti vásárlói kosár tavaly 8000 forint körül alakult. Hogy idén minél több kerülhessen az ünnepi asztalra, az áruházlánc hetente mintegy 1000 terméket kínál jelentős árkedvezménnyel a „Clubcarddal olcsóbb” program keretében, amelyben olyan árucikkek is olcsóbban találhatók most meg, mint a kötözött sonka és lapocka, húsvéti kalács, gyerekkönyvek, színezők és foglalkoztatók, szakácskönyvek, valamint a húsvéti ajándékok becsomagolásához szükséges hozzávalók. A Tesco Árgarancia programjában továbbá mintegy 600 alapvető élelmiszer és háztartási cikk árát tartja tartósan alacsonyan. Ha a vásárló mégis olcsóbban találná meg máshol az árgaranciás termékeket, az áruházlánc visszafizeti az árkülönbözetet. Emellett hetente jellemzően 20 közkedvelt termék érhető el bombaáron a Tescónál – március 7-től például a Kinder meglepetés és a Pick szalámi –, és húsvét előtt is változatlanul érvényes a Friss 5 akció, melynek köszönhetően hetente ötféle különböző zöldség és gyümölcs kapható extra alacsony áron. Továbbá március 7. és 10. között, valamint március 14. és 17. között újra élnek a Triplázó napok, amikor minden elköltött 100 Ft után 1 pont helyett 3 pontot írnak jóvá a kasszáknál a Clubcard egyenlegeken, a pontok pedig fizetéskor kupon formájában felhasználhatók.

A Tescónál mintegy 80 ezer kilogramm csokinyuszi fogy húsvét előtt, ezenkívül mintegy 300 tonna sonka kerül az üzletek polcaira, melyek közül a leggyakrabban keresettek a kötözött lapocka és a frikandó. Természetesen a tojás sem hiányozhat az áruházak kínálatából, melyből húsvét előtt az éves értékesített mennyiség 15 százaléka fogy – jellemzően M-es méretben. A Tesco továbbá 250 ezer darab kalácsot forgalmaz az ünnepeket megelőző időszakban frissen sütve és előre csomagolva, édes és sós (például tormás) ízekben egyaránt, beleértve az egyre népszerűbb babkát is.