A Volkswagen vezeti a használtimportot

LONDON, ENGLAND - SEPTEMBER 25: Used cars by German manufacturer Volkswagen are parked at a dealership in Battersea on September 25, 2015 in London, England. The Department for Transport's Vehicle Certification Agency, the UK's national approval authority for new road vehicles, has announced that it will re-run laboratory tests on engines and compare the results with emissions from on-the-road tests in the wake of the VW test-rigging scandal. The German car manufacturer has admitted selling vehicles in the US with diesel engines that could detect when they were being tested for emission, changing the vehicles performance accordingly in order to improve results. (Photo by Rob Stothard/Getty Images)

Európa-szerte csökkent a használt autók ára, így az első két hónapban 18 642 darabra rúgott a használtimport, míg tavaly ilyenkor csak 16 987 darabot regisztráltak – derül ki a Data House összefoglalójából.

„Az év igen erősen indult a használtautók piacán, ami összefüggésben van azzal, hogy Európa-szerte csökkent a használt autók ára. Így előfordulhat, hogy bizonyos esetekben a német vagy a belga kereskedő nagyobb árengedményt tud adni, mint tavaly ilyenkor” – mondta el Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója, rámutatva, hogy a használt kocsikra specializálódott importőrök rendszerint a nagyobb piacokon – Németországban vagy Belgiumban – kezdenek el autóra vadászni, hiszen amíg egy rétegmodellből csak 20-25 darab érhető el itthon, a német mobile.de oldalon például akár tízszeres is lehet a kínálat. Másrészt a vásárlók körében elterjedt az a nézet, hogy ott nyilván jobban karbantartott autók vannak, gyakoribb a kocsicsere, jobbak az utak, ezért megkíméltebb modellekhez lehet jutni.

„Viszont Ausztriában és Németországban elég gyakran sózzák az utakat, ezért az idős modelleknél már a rozsdásodás is előfordul, márpedig leginkább az öreg autókat hozzák be használtan Magyarországra” – emelte ki Tóth Péter, hozzátéve, hogy továbbra is elsősorban a német modellek keresettek a magyar piacon. A Volkswagen, a Ford és az Opel mindig is előkelő helyen volt, de a Toyota, a Hyundai és a KIA is jól láthatóan jön fel, miután az ő palettájukon is megjelentek az itthon keresett modellek, és el kell ismerni, hogy megbízhatóságuk a német márkákhoz hasonló.

A magyar használtpiacra ugyanakkor az is hatással lesz, hogy amíg januárban 8040 új személygépkocsi került az utakra, februárban már 10735. Így a tavalyi első kéthavi 18041-gyel szemben idén 18755 új személyautót helyeztek forgalomba hazánkban.

A februári és az első kéthavi toplistán az a legnagyobb különbség, hogy a múlt hónapban a Škoda feljött a tizedik helyre, míg a Volkswagen és az Audi szilárdan tartotta az első és a negyedik helyét. Az is érdekes, hogy a legtöbb márka piaci részesedés is nagyjából megegyezik a két táblázatban.

Február végéig továbbra is a három kategória fedi le a piac nagyját, együttesen az 57,83 százalékát. Az alsó-közép kategória 4749 darabbal 25,47 százalékot szerzett meg, a kisautóké 3122 darabbal 16,75 százalék lett, míg 2910 darabos forgalomba helyezéssel a felső-közép kategóriáé a piac 15,61 százaléka. A használtimport sajátossága, hogy a legtöbbet behozott modellek listáját vezető Volkswagen Golf és Passat, valamint a harmadik helyen tanyázó Ford Focus után milyen hirtelen, háromszáz darabbal zuhan a forgalomba helyezések száma.

A használtimport kedvenc modelljei

január-február, darab

VOLKSWAGEN GOLF 611

VOLKSWAGEN PASSAT 599

FORD FOCUS 594

OPEL CORSA 293

OPEL MERIVA 287

KIA CEED 276

BMW I3 269

HONDA JAZZ 267

ŠKODA OCTAVIA 265

HYUNDAI I30 255

AUDI A4 LIMOUSINE 243

AUDI A3 SPORTBACK 236

FORD FIESTA 236

VOLKSWAGEN POLO 226

Forrás: Data House

A használt kishaszonjárművek behozatala 1505-re csökkent a tavalyi első két havi 1577-ről, míg 2022-ben még 2039 darabot regisztráltak.