Az UEFA Euro 2024 előtt, az adidas bemutatta a hét legnagyobb szövetség számára készült technikai sportszereinek legfrissebb sorozatát. Magyarország, Belgium, Németország, Olaszország, Skócia, Spanyolország és Wales újra gondolt hazai és idegenbeli dizájnt kap, amely a hagyományos és modern identitás előtt tisztelegve egyesíti a szurkolókat és a játékosokat, miközben a csapatok a hőn áhított Henri Delaunay Kupáért küzdenek.
Mindegyik mez modern stílussal fűszerezve, a büszkeség és az összetartozás érzését szimbolizálja, a történeti vizuális elemek és ikonikus nemzeti jelképek felhasználásával. A kollekció olyan meglepő és modern mezekből áll, amelyek az egyes nemzetek remélt futball sikereit szimbolizálják, miközben tisztelettel és hűséggel viseltetnek az egyes nációk futballöröksége iránt.
Magyarország legújabb mezének tervét az az elv vezérelte, hogy minden magyart egyesítsen - bárhol is legyenek a világon, hogy együtt szurkolhassanak csapatuknak az európai labdarúgás legnagyobb színpadán. Magyarország hazai mezét a nemzeti lobogó színei és a válogatott címerének mintái ihlették, amelyet büszkén viselhetnek a játékosok és a szurkolók a szívük felett.
Az idegenbeli mez megtervezése ugyanezt az elvet követte, de a színösszeállítás és a végső grafika a magyar nemzeti lobogót mozgásban ábrázolja, amely az áramlás érzetét kelti a fehér alapszínen. A "Magyarország" felirat a hátsó nyakrészen összeköti a hazai és a vendég mezt, de összeköt minden magyar szurkolót is, bárhonnan is szurkoljanak a magyar válogatottnak a világon.
Az új mezeket a magyar labdarúgó-válogatott először a két hazai felkészülési mérkőzésen fogja viselni a Puskás Arénában, előbb Törökország ellen március 22-én, majd Koszovó ellen március 26-án.
"A nemzeti mez egy olyan vizuális szimbólum, amely összeköt egy nemzetet, amivel a csapat olyan pillanatokat szeretne szerezni a szurkolóinak, amelyek egy életre szólnak. Ezzel a mez sokkal többet hivatott képviselni a sportnál - az egységet, a szenvedélyt, amely összeköt bennünket, és azt az identitást, amelyet a nemzetközi tornákon ünnepelhetünk a leginkább. Ezt az érzelmet és energiát úgy kötjük össze, hogy minden egyes szövetség saját DNS-ére rábólintunk, amit merész és új megjelenéssel koronázunk meg, melynek eredményét a szurkolók büszkén viselhetik majd idén nyáron a lelátókon és az utcákon egyaránt" – jegyezte meg Sam Handy, az adidas termék- és formatervezési alelnöke.
Az egyes szövetségekkel együttműködésben készült könnyű mezek élsportra lettek tervezve, és a világklasszis játékosok számára biztosítják a magabiztos játékot még nagy nyomás alatt is, hála a legújabb adidas technológiáknak. Minden mez vagy a HEAT.RDY technológiát alkalmazza, amelynek lényege, hogy a játékosok kényelmesen érezzék magukat, vagy az AEROREADY technológiát, amely az izzadságelvezető és nedvszívó anyagok ötvözésével segít a játékosoknak szárazon maradni. Kisebb címereket és további hálós paneleket is alkalmaztak a tervezés során, amelyek javítják a légáramlást és kényelmet biztosítanak, hogy a játékosok a játékra koncentrálhassanak.
Az újonnan bemutatott nemzeti szövetségi szerelés csak egy példa arra, hogy az adidas hogyan jelenik meg a szurkolók és a sportolók számára a nyári tornán. Az UEFA több évtizedes partnereként az adidas biztosítja az UEFA EURO 2024 hivatalos meccslabdáját - a FUSSBALLLIEBE-t, amely most először hozza el a Connected Ball technológiát egy UEFA Európa Bajnokságra. Az adidas UEFA EURO 2024 felszereléskollekciója 2024. március 14-től elérhető az adidas.com oldalon, az adidas Váci utcában található üzletében Budapesten, az MLSZ webshop-jában és a kiválasztott üzletekben.