Next Top Model Hungary címmel új műsort indított a múlt héten a TV2. Megnéztük, mennyire volt sikeres az első adás, illetve azt is, hogyan alakult összességében a múlt heti nézettségi verseny.
Eléggé kicentizve, de két fontos célcsoportnál múlt héten is a TV2 előtt végzett az RTL. A 18-49 és a 18-59 éveseknél, főműsoridőben az RTL 10,7 és 12 százalékos heti közönségarányt produkált, a TV2 pedig 10,6 és 11 százalékot. Azaz a 18-49 éveseknél az RTL előnye 0,1 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 1 százalékpontot tett ki. A többi bontásban továbbra is a TV2 áll az élen. A „többi bontás” közé tartozik főműsoridőben a teljes lakosság, továbbá teljes napot nézve a 4+-os, 18-49-es és 18-59-es célközönség.
A teljes portfóliókat nézve a korábbi hetekben minden összevetésben a TV2 Csoport állt az élen. A 11. héten azonban az RTL Magyarország a 18-59 éveseknél, főműsoridőben döntetlenre hozta ki a meccset (TV2 Csoport: 23,9%, RTL Magyarország: 23,9%). Minden más célcsoportnál a TV2 Csoport nyerte a hetet.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 11. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11 | 14,1 | 10,6 |
RTL | 12 | 11,9 | 10,7 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 11. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,5 | 11,9 | 9,3 |
RTL | 7,6 | 7,4 | 6,9 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,6 | 25,1 | 23,1 |
RTL Magyarország | 19,1 | 16,8 | 18,6 |
AMC Networks | 6,0 | 5,6 | 6,1 |
MTVA | 5,4 | 9,4 | 4,4 |
Network4 | 3,5 | 4,7 | 2,2 |
Paramount Global | 3,4 | 2,9 | 4,3 |
Antenna Entertainment Group | 3,2 | 2,6 | 3,2 |
Warner Bros.Discovery | 2,8 | 3,4 | 2,7 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,4% / 13,6% (14,3% / 12,3%)
Tények Plusz – 10,7% / 9,6% (10,7% / 9,5%)
Szerencsekerék – 11,4% / 11,6% (11,5% / 11,3%)
Kincsvadászok – 14,6% / 14% (15,9% / 15,1%)
RTL
Híradó – 17,5% / 14,9% (16,6% / 14,7%)
Fókusz – 11,7% / 11,1% (12,2% / 11,4%)
Az ugrás – 13,1% / 11,9% (13,8% / 12%)
A mi kis falunk – 9,6% / 8,2% (9,2% / 7,6%)
… a szomszéd tehene – 7,1% / 6,4% (5,3% / 4,4%)
Heti átlagok terén a kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó a Tények előtt végzett. Bár a 18-49 éveseknél faragott hátrányából a Tények. A korábbi héthez képest kiegyenlítettebb volt a verseny a Szerencsekerék és Az ugrás között. A 18-49 éveseknél gyakorlatilag fej fej mellett állt a két vetélkedő. A TV2-s Kincsvadászok pedig még némi csökkenés után is lazán nyerte a műsorsávját.
A mi kis falunknak köszönhetően továbbra is erős szombat estéje volt az RTL-nek. A sorozat a 18-49 éveseknél 14,7 százalékos, a 18-59 éveseknél 18,1 százalékos, a teljes lakosságnál 17 százalékos közönségarányt hozott.
A korábbi hetekben a vasárnapokat is lazán nyerte az RTL, hiszen elég jól működött a Cápák között, majd A renitens is, a TV2-s Mutasd a hangod viszont nem teljesített valami jól. Múlt vasárnap a TV2 elindította a Next Top Model Hungary című produkciót. Az első adás a 18-49 éveseknél 11 százalékot, a 18-59 éveseknél 11,5 százalékot, a teljes lakosságnál 11,9 százalékot produkált. Azaz a különféle korosztályoknál egész hasonlóan teljesített, ami amúgy ritka. A Mutasd a hangodnál ezek jobb számok, de azért messze nem kiugróak. A 18-49-nél és 18-59-nél nagyjából a TV2 heti főműsoridős átlagát hozta a műsor, a teljes lakosságnál viszont alatta maradt.
Ezzel párhuzamosan A renitens az említett három célcsoportnál 11,2 százalékos, 13,4 százalékos és 13,7 százalékos share-t ért el. Ezek kicsit rosszabb számok az előző hetinél, de meghaladják az RTL-es csatornaátlagot. Illetve ennél a sorozatnál meg kell említeni, hogy az RTL+-on van a premier, ami nyilván valamennyi nézőt elvisz a lineáris adástól.
A legnézettebb heti műsorok terén a helyzet változatlan. A 18-49 és a 18-59 éveseknél A mi kis falunk végzett az élen 218 ezer, illetve 386 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a Tények, annak is a hétfői adása vonzotta a legtöbb, 783 ezer nézőt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
A MI KIS FALUNK | RTL | 386 958 | 18,1 |
HÍRADÓ | RTL | 316 557 | 17,8 |
AZ UGRÁS | RTL | 300 272 | 15,0 |
A RENITENS | RTL | 282 478 | 13,4 |
TÉNYEK | TV2 | 261 287 | 17,7 |
NEXT TOP MODEL HUNGARY | TV2 | 246 861 | 11,5 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 246 661 | 15,7 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 240 889 | 12,3 |
FÓKUSZ | RTL | 229 979 | 13,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 201 268 | 11,8 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 783 124 | 23,2 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 715 230 | 17,0 |
HÍRADÓ | RTL | 689 877 | 18,5 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 633 623 | 15,9 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 625 301 | 16,5 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 601 384 | 20,0 |
A RENITENS | RTL | 588 546 | 13,7 |
AZ UGRÁS | RTL | 562 118 | 13,9 |
NEXT TOP MODEL HUNGARY | TV2 | 512 077 | 11,9 |
A HÁROM NŐVÉR | TV2 | 495 487 | 19,2 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
A MI KIS FALUNK | RTL | 218 891 | 14,7 |
HÍRADÓ | RTL | 193 182 | 16,0 |
AZ UGRÁS | RTL | 179 814 | 13,3 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 170 042 | 15,2 |
TÉNYEK | TV2 | 162 350 | 15,1 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 162 275 | 12,4 |
NEXT TOP MODEL HUNGARY | TV2 | 162 229 | 11,0 |
A RENITENS | RTL | 159 363 | 11,2 |
FÓKUSZ | RTL | 150 431 | 12,9 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 131 072 | 12,0 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás