- Hirdetés -

Kiélezett harc a nézők figyelméért – interjú dr. Tóth Csabával

|

A két legfontosabb kihívás a hazai televíziós piacon, hogy a reklám- és a terjesztési bevételek is inflációkövető módon emelkedjenek – mutatott rá dr. Tóth Csaba a lapunknak adott interjúban. A MEME közelmúltban újraválasztott elnöke beszélt arról, hogy milyen tervekkel vág neki a következő két évnek és elárulta azt is, hogy mekkora volt tavaly az ágazat bevétele.

- A közelmúltban újabb két évre a MEME elnökévé választottak. Miért döntöttél úgy, hogy ismét elfogadod a megbízást?

- Igaz, hogy két éve töltöm be a MEME elnöki pozícióját, de már előtte sem volt ismeretlen számomra a működése, a struktúrája, a céljai, hiszen az AMC Networks jogi igazgatójaként gyakran én képviseltem a cégünket a szervezet programjain. Nagyon jólesett az az egységes bizalom, ami megnyilvánult a tagok részéről akkor, amikor két éve felkértek az elnöki pozícióra. Igyekeztem élni ezzel a bizalommal, bizonyítani és megszolgálni azt. Most is egyhangú felkérést kaptam a folytatásra, részben ez motivált arra, hogy elvállaljam a feladatot, illetve az is, hogy úgy érzem, sikeres két évet zártunk. Közben persze van egy sor feladat, aminek a megvalósítása folyamatban van, ezeket szeretném sikeresen befejezni, valamint a további céljainkat teljesíteni.

- Mi jelentette a legnagyobb kihívást az elmúlt években a MEME, illetve a hazai televíziós szakma számára?

- Nagyon fontos kérdés a nézői szokások átalakulása, az, hogy itthon és világszerte is a figyelmük egyre inkább megoszlik a televízió és az egyéb audiovizuális platformok között. Ez azt is eredményezte, hogy némileg csökken a televíziózásra fordított idő, és nem vitás, hogy reagálni kell erre a kihívásra. A televíziós szakma számára a legfontosabb cél, hogy a fő bevételi forrásainkat megtartsuk, és akár növelni is tudjuk. Ezért a két legfontosabb kihívás szerintem az, hogy a reklám- és a terjesztési bevételek is legalább inflációkövető módon emelkedjenek az elkövetkező években.

- Hogyan alakult tavaly a hazai televíziós szektorban a hirdetési költés?

- A televíziós reklámpiac a 2022-es 74 milliárd forintról tavaly 81,17 milliárdra nőtt. Ez önmagában nem hangzik rosszul, viszont ha hozzátesszük, hogy ez mindössze 8,5 százalékos bővülésnek felel meg, miközben az infláció mértéke 17 százalék volt tavaly Magyarországon, akkor látszik, hogy reálértékben csökkent a piac.

- Tavaly év végére teljesen telített lett a hazai televíziós reklámpiac, nem volt szabadon értékesíthető reklámidő, amire a tévétársaságok a hirdetések árának emelésével reagáltak. Hogyan kezelte a helyzetet a piac, számíthatunk-e az idén további drágulásra a reklámok kapcsán?

- A televíziós reklámpiac továbbra is bővül nominálisan, és bár most nincs túltelítettség, a hirdetők aktívak, mindenki meg tudja tölteni a reklámszpothelyeket. Úgy gondolom, hogy a tavaly év végi helyzetre konstruktívan reagáltak a televíziók és a sales house-ok is. Bízunk benne, hogy tartós növekedés jön, és minden évben jelentősen, az inflációt meghaladó mértékben növekednek a reklámbevételek. A MEME-nél úgy érzékeljük, hogy a hirdetőknek van pénzük a tévés reklámokra, és arról sem szabad megfeledkezni, hogy még mindig a televíziós reklám hatékonysága a legnagyobb, a hirdetések végignézésében és a márkaüzenetek fogyasztókban való rögzülésében is hatékonyabb a tévé, mint a digitális platformok.

- Hogyan látod, a következő két évben mi jelenti a legnagyobb kihívást a hazai televíziós szakma számára?

- A nézői figyelemért vívott harcot kell a legfontosabbnak tartani, és ezzel összefüggésben nagyon fontos lesz számunkra, hogy megfelelő mértékben nőnek-e majd a terjesztési és a hirdetési bevételek annak érdekében, hogy még frissebb, izgalmasabb, látványosabb tartalom kerüljön képernyőre. Fontos elmondani azt is, hogy hatalmas mértékben megemelkedtek a gyártási költségeink az utóbbi években nemcsak az infláció, hanem egyéb okok miatt is, és ezt a drágulást messze nem kompenzálja a bevételek növekedése. Teljesen más helyzetben vannak a tévétársaságok, amikor szakemberre van szükségük, mint a más profitrátájú iparágak szereplői, nem biztos, hogy meg tudják engedni magunknak, hogy olyan fizetést kínáljanak, amit talán elvárnak a fiatal tehetségek. Most úgy látjuk, hogy leginkább a műszaki, stúdiós szakemberekből van jelentős hiány.

 

Kalocsai Zoltán

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...