- Hirdetés -

Különleges kezdeményezést támogat a BioTechUSA

|

- Hirdetés -

A Mályvavirág Alapítvány tavasszal egy NOPREM elnevezésű, 2 éves időtartamú, prehabilitációs kísérleti projektet indít közel 400 fő számára, amely célja a nőgyógyászati daganatos betegség miatt műtéti ellátásra kerülő nők életminőségének javítása. A Magyarországon egyedülálló kezdeményezést a BioTechUSA-cégcsoport társadalmi felelősségvállalási programja keretében első támogatóként Inbody testösszetétel elemző gép vásárlásával és saját gyártású fehérje- és D-vitamin készítményeivel támogatta 8 millió forint összértékben. A támogatást Kiss Virág fitnesz világbajnok, a BioTechUSA jótékony márkanagykövete adta át.

A méhnyakrák az emlőrák után a második leggyakoribb rosszindulatú daganat a 45 év alatti nők körében Európában. Magyarországon évente mintegy 1500 nőt szembesít azzal az orvosa, hogy méhnyakrákja van, emiatt pedig évente több mint 400 nőt veszítünk el. A méhnyakrákot a humán papillomavírus, azaz a HPV vírus okozza. Kialakulása a legtöbb esetben megelőzhető lenne, évente ugyanis egy vizsgálat elég ahhoz, hogy a betegséget időben felismerjék. Ezen kívül ma már védőoltás is kérhető, ami körülbelül 60-70%-os védelmet nyújt.

A méhtestrák a méh nyálkahártyájából indul ki, annak daganatos elváltozása. A második leggyakoribb nőgyógyászati rosszindulatú megbetegedés. Nem szűrhető, a citológiai vizsgálat ugyanis csak a méhnyakrákot szűri. Az összes nőgyógyászati daganat közül a legjobban gyógyítható, mivel korai stádiumban felfedezhető. Mivel a méhtestrák általában az idősebb hölgyek betegsége, a méhtestrákos nők átlagéletkora 60 év fölött van, fiatalabbaknál csak ritkán fordul elő.

Fejlett országokban a petefészekrák a nőgyógyászati daganatok tekintetében a méhtestrákkal holtversenyben a leggyakoribb, ugyanakkor a legtöbb halálos áldozatot követelő betegség. Hazánkban évente megközelítőleg 1300 új esetet diagnosztizálnak. Az esetek háromnegyedében már előrehaladott stádiumban kerül sor a diagnózisra, mivel korai stádiumban a betegség legtöbbször tünetmentes. Agresszív kezelés ellenére is kedvezőtlen a betegség kórjóslata, az esetek túlnyomó többségében a műtéti kezelés mellett gyógyszeres kezelés is szükséges.

Speciális otthoni felkészítő program

A Mályvavirág Alapítvány áprilistól egy prehabilitációs kísérleti projektet indít NOPREM néven, amely a nőgyógyászati, onkológiai prehabilitáció a műtéti kezelés vonatkozásában kifejezésből alkotott mozaikszó. A programot Spanics Cosette szülésznő, projektvezető, Dr. Köblös Kata aneszteziológus, petefészekrák túlélő és Dr. Tóth Richárd szülész-nőgyógyász, nőgyógyász-daganatsebész álmodták meg, illetve részt vesz benne Pongrácz Adrienn dietetikus, Illés Szilvia klinikai szakpszichológus és Lánchidi Anett gyógytornász. A projekt célja az ERAS (enhanced recovery after surgery) elnevezésű, műtétek utáni gyorsított felépülést segítő program megerősítése, illetve annak kiegészítése prehabilitációval és beépítése a hazai nőgyógyászati onkológiai gyakorlatba, mely Magyarországon jelenleg még nem elterjedt.

A prehabilitációt a gyorsított felépüléshez kapcsolódóan találták ki, mellyel a beteg általános állapotát kívánják javítani azzal, hogy elébe mennek a beavatkozás okozta megterhelésnek és már azt megelőzően célzottan készítik fel a pácienst a műtétre. A betegek egy komplex felkészítő programban vesznek részt, melynek újdonsága, hogy a szükséges gyakorlatokat, feladatokat önállóan, online tudják használni. Dr. Tóth Richárd elmondta: „A NOPREM programot úgy kell elképzelni, mintha egy olimpiai gátfutásra készülnénk, amihez komplett, több elemből álló, részletes edzésprogram szükséges, nem elég csak az utcán futni. Ezzel segítünk abban, hogy a verseny után a sportoló ne feküdjön otthon izomlázzal hetekig. A két év alatt tudományos igényességgel felmérjük a projekt hatékonyságát, az információkat pedig elérhetővé tesszük a nagyközönség számára. Bízunk benne, hogy a megszerzett tapasztalatok hivatalos magyar szakmai ajánlásként is megjelenhetnek majd. Célunk, hogy a betegek ne csak meggyógyuljanak, hanem teljes értékű életet is éljenek, melyhez a lehető leghamarabb visszatérhessenek a műtét és a kezelések okozta megpróbáltatásokat követően. Szeretnénk bebizonyítani, hogy a program annak telemedicinális jellege miatt nagy humánerőforrás igény nélkül is működik.”

Műtét előtti optimalizálás

A 3 pillérből álló program célja a fizikai teljesítőképesség, a tápláltsági és a mentális állapot felmérése és optimalizálása. A rendszeres testmozgás az előnyös fizikai hatásokon túl – jobb terhelhetőség és állóképesség, valamint az izomtömeg megőrzése – a lelkiállapotot is kedvezően befolyásolja. A tápláltsági állapot nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy a műtéti stresszt a szervezet könnyebben viselje, fontos szerepet játszik a megfelelő fittség biztosításában, segíti a sebgyógyulást és a műtét után létrejövő elkerülhetetlen izomveszteség újraépítését.

A tápláltsági állapot felmérésében nélkülözhetetlen szerepet játszik a BioTechUSA-cégcsoport által biztosított Inbody testösszetétel elemző gép. Pszichológiai tesztekkel továbbá feltérképezik a betegek mentális állapotát, mennyire van jelen náluk a szorongás, a reményvesztettség és a depresszió, hiszen a rák egy olyan súlyos diagnózis, amit nem lehet könnyedén feldolgozni.

Spanics Cosette ismertette a lépéseket: „Az első felmérési ponton – a műtét előtt 4-6 héttel – történik meg az alapadatok felvétele és az elsődleges preoperatív, azaz a műtét előtti tesztek elvégzése. Itt kapják meg a résztvevők a projektmappát, amiben minden kapcsolódó információt, anyagot megtalálnak, többek között hétről-hétre felépített mozgásnaplót, táplálkozási útmutatót, zárt weboldal elérhetőséget, illetve a javasolt étrendkiegészítőket, fehérjét, glutamint és D-vitamint. Az újabb mérésre közvetlenül a műtét előtt kerül sor, illetve a műtét után 30, 60 és 90 nappal.”

Hosszútávú egészségügyi projektek támogatása

A kizárólagos magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport társadalmi felelősségvállalási programja keretében kiemelten fontosnak tartja a hazai egészségügyi intézmények támogatását. A konkrét adományozásokon túl a vállalat igyekszik edukálni és társadalmi párbeszédet kezdeményezni, ugyanis felelősségének érzi a lakosság egészségműveltségének általános fejlesztését. Dr. Pintér Dániel Gergő vállalati kommunikációs, CSR és PR vezető így foglalta össze a cégcsoport küldetését: „Fontosnak tarjuk, hogy olyan innovatív egészségügyi projekteket karoljunk fel, amik túlmutatnak az egyszeri adományozásokon, kifejezetten hosszútávú és kiterjedt társadalmi hatásuk van. Büszkék vagyunk rá, hogy legelső támogatója lehetünk a NOPREM projektnek, amely úttörő kezdeményezésként nemcsak a nőgyógyászati műtét előtt álló nőknek segíthet, hanem általánosságban is felhívja a figyelmet a műtétre való előzetes testi és mentális felkészülés fontosságára. Vállalatunk számára fontos kollégáink egészsége is, így a napokban induló dolgozói egészségprogramunk keretében az Alapítvánnyal együttműködve munkatársainknak az év során HPV prevenciós előadást, illetve méhnyak és szájüregi szűrést szervezünk.”

A beteg is legyen partner

A kísérleti projektbe legalább 400 fő lesz bevonva, amiből 200 fő kapja meg a prehabilitációt az ERAS protokoll mellett, 200 fő pedig az ERAS programban vesz részt kontrollcsoportként. Vizsgálóhelyekként a budapesti Semmelweis Egyetem Szülészeti és Nőgyógyászati Klinikájának mindkét részlege, a Szegedi Tudományegyetem Szülészeti és Nőgyógyászati Klinikája és a Debreceni Egyetem Klinikai Központ Szülészeti és Nőgyógyászati Klinikája vesznek részt, a pácienseket a kezelőorvosaik irányítják majd a programba. Dr. Köblös Kata orvosként és érintettként így fogalmazott: „Ebből a paternalizált beteg-orvos kapcsolatból megpróbálunk abba az irányba elmenni, hogy a beteg is partner legyen a saját gyógyulási folyamatában. Megértse azt, hogy nagyon sok mindent tud hozzátenni a felépüléséhez azáltal, hogy életmódbeli változtatásokat eszközöl, 4 hét alatt pedig nagyon nagy eredményeket lehet elérni.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...