- Hirdetés -

Megvan, miről szól idén a Marketing Summit

|

Bejelentették az idei Marketing Summit témáit, amely ezúttal nagyrészt az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által összeállított European Marketing Agenda pilléreire épül, így terítékre kerülnek a márkamenedzsment, a marketingtaktika, a digitalizáció, valamint az AI alkalmazásának fő kérdései. Az európai szintű felmérés eredményein túl, egy több mint 30 meghatározó hazai marketing és kommunikációs szakemberből álló programalkotó grémium véleménye is támogatta az idei program összeállítását.

(Fotó: A 2024. március 6-án, a MÜPA Mastercard Pezsgőbárjában tartott Summit HUB programalkotó esemény csoportképe.)

A marketing ma időszerűbb, mint valaha: A marketing üzleti eredményességet támogató ereje ugyanakkor leginkább akkor mutatkozik meg, ha az a szervezeteken belül kiemelt stratégiai, menedzsmenti, illetve üzletfejlesztési szerepet kap, túlmutatva a végrehajtó, puszta értékesítést támogató funkciókon – mondja Hinora Ferenc, a konferenciát jegyző Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke. Mindehhez tudásunk folyamatos fejlesztésére van szükség, amelyhez a Marketing Summit egyedülálló platformot biztosít. A szakmai és az üzleti élet exkluzív hazai csúcstalálkozójaként számontartott eseményt idén szeptember 19-én, csütörtökön, a MÜPA-ban szervezik.

European Marketing Agenda: Magyarország meghatározó szakmai szövetsége, az MMSZ a tavalyi évtől teljes jogú tagja a European Marketing Confederation (EMC) szervezetének, amely Európa legnagyobb marketing szövetségeit tömörítő közössége. Az EMC minden évben felmérést végez annak érdekében, hogy felszínre hozza az Európában tevékenykedő marketingvezetőket, illetve marketinggel foglalkozó szakembereket mozgató fő kérdéseket, témákat. Az idei European Marketing Agenda (EMA) 21 ország, összesen 1250 válaszadójának véleményét tükrözve az előttünk álló időszak legmeghatározóbb témáit tartalmazza, amelyek alapvetően a márkamenedzsment, a marketingtaktika, a digitalizáció, valamint az AI alkalmazásának fő kérdései köré szerveződnek. Megtisztelő, hogy a felmérést készítő szervezet, 11 ország szakmai szövetségét reprezentáló vezetősége is képviselteti magát az idei Summit-on, így többek között várhatóan Ralf Strauss (elnök, EMC, Németország), Alvyde Palaimaite (CEO, LiMA / Litván Marketing Szövetség, Litvánia), Martin Huisman (Chief Operations Officer, EMC, Hollandia) valamint Shane McGonigle (CEO, Marketing Institute of Ireland, Írország) is előad majd a rendezvényen.

A skizofrén marketing korszaka: Az idei European Marketing Agenda eredményeit látva egy meglehetősen meghasonlott összképet érzékelhetünk számos iparágban – állítja Ralf Strauss, a felmérést készítő európai szervezet elnöke: „Az AI és annak alkalmazásai képezik a fő érdeklődési fókuszt, azonban ez csak egy a sokféle, kissé skizofrén helyzetképet mutató téma közül: miközben a felmérés eredményei alapján a marketingtaktika a legfontosabb a cégek szerint, mindössze a vállalatok harmada képes a folyamatok átláthatóságát biztosítani. E mellett érdekes megfigyeli, hogy mindenki személyre szabott és személyes ügyfélkapcsolatra vágyik, ugyanakkor pusztán a cégek negyede rendelkezik adatstratégiával, és miközben azt látjuk, hogy a vásárlói élmény is kiemelten fontos, sok szakembernek még mindig nincs érdemi elképzelése a vásárlói útról, úgy, hogy közben majd minden vállalat költ marketingszoftverekre. És végül, de nem utolsó sorban: mindenki a fenntarthatóság mellett tör lándzsát, azonban sokan nem tudják, hogyan valósítsák azt meg, és kétséges, hogy valóban hajlandóak-e feláldozni a profitot, vagy legalább annak egy részét” – összegzi a szakember.

A Marketing Summit témái: Az idei program alapvető vázát az EMA szolgáltatja, ugyanakkor a programalkotást több, mint 30 meghatározó, hazai marketing és kommunikációs döntéshozó véleménye és javaslata is támogatta, akik az összesen 2 alkalommal, március 6-án és 13-án szervezett SUMMIT HUB programalkotó eseményeken vettek részt, a MÜPA Mastercard Pezsgőbárjában. A programalkotó grémium tagjainak véleménye alapján kirajzolódott, hogy az agendában megtalálható, marketing automatizációval és digitális marketinggel összefüggő, illetve AI-fókuszú kérdéseken túl üzleti, üzletfejlesztési, valamint szervezeti és stratégiai kérdésekkel is érdemes foglalkozni az idei eseményen. A Marketing Summit idén összesen 4 teremben dolgozza fel az aktuális szakmai, üzleti és technológiai kihívásokat és fogalmaz meg azokra válaszokat.

A Marketing Agenda teremben a szakma trendszerű kihívásaival, a digitalizáció és az AI marketingre gyakorolt hatásaival, az adatok szakmánk mindennapjaiban betöltött szerepével, az üzlet fenntarthatósági kihívásokra adott érdemi válaszaival, a média új adottságaival és lehetőségeivel, valamint a marketing és a marketingesek jövőjével foglalkozunk. A színpad előadásainak és kerekasztal-beszélgetéseinek fókuszában a 2025-ös esztendő marketing, üzleti, illetve szakmai kihívásai állnak.

Az esemény külön termet szentel az üzlet és a fenntartható üzletfejlesztés legjobb gyakorlatainak is. A Business Agenda teremben a körforgásos gazdasággal és a kiberbiztonsággal mint új üzleti lehetőségekkel foglalkozunk, és terítékre kerülnek a marketing és kommunikáció üzlettámogató funkciói, sikeres hazai márkák, vállalkozások inspiráló üzletfejlesztési megközelítései, sőt az üzlet innovatív finanszírozási kérdései is.

A Professional Agenda terem workshop-jellegű, gyakorlatias előadások segítségével a marketingtevékenység mindennapos támogatását szolgálja majd. E teremben szó lesz az agilis projektmenedzsmentről, az ügyfélút és ügyfélélmény tervezésének konkrét lépéseiről, terítékre kerül az integrált kampánytervezés és az abban használható digitális és AI megoldások, valamint foglalkozunk egyedi közterületi megjelenést biztosító kampánytervezéssel, és mesterséges intelligenciával támogatott tartalommarketing, illetve SEO megoldásokkal is.

A Summit negyedik termében, amely a Brands Agenda nevet viseli, ismert hazai márkákat képviselő brand-, trade-, és tartalommenedzserek gyakorlatfókuszú esettanulmányokat, sikeres márka-együttműködéseket, valamint hatékony promóciós és PR gyakorlatokat mutatnak be.

Az idei Marketing Summiton számos külföldi előadó és több mint 100 hazai szakember áll majd színpadra. A folyamatosan bővülő előadói lista a marketingsummit.hu oldalon kísérhető figyelemmel. Ugyanakkor nem csak a szakmai programok, hanem az esemény estéje is különleges meglepetéseket tartogat majd. Immár hagyományosan a Summit Díjátadó Est keretében ismerik el és mutatják be a legsikeresebb marketingvezetőket, a legkiválóbb PR szakembereket, a legtehetségesebb brandmenedzsereket, a Tonk Emil életműdíjjal pedig egy kiteljesedett, eredményes szakmai életutat koronáznak meg a szervezők. Az MMSZ által idén megalapított Hungarian Marketer of the Year díj elismeréseit is a Díjátadó Est keretén belül adják majd át, azzal, hogy a díj első helyezettje lesz Magyarország jelöltje a következő évi European Marketer of the Year kiírásban, amelyet az EMC hirdet meg. A díjazottakat az est végén pazar állófogadással ünnepli meg a szakma.

A Summit egy élő, erős és aktív közösséget alkot, amely olyan marketing- és üzleti döntéshozókból, vállalkozásokból és vállalati képviselőkből, valamint olyan szakemberekből áll, akik hisznek a marketing erejében, akik tettre készen formálni szeretnék a környezetüket, fejleszteni kívánják cégüket, és akik élen szeretnének járni a technológiai megoldások gyakorlati implementációjában is. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy egyre több olyan támogatónk van, akik a Marketing Summit küldetését aktívan is felkarolják – ezzel is segítve a marketing erejének és eszköztárának bemutatását, amely a Summit fő küldetése – emeli ki Hinora Ferenc (MMSZ).

A Marketing Summit Hungary főszervezője a Magyar Marketing Szövetség, társszervezői a Positive Adamsky reklámügynökségi csoport, valamint a Marketing & Media szaklap. Mindhárom szervező elkötelezett a marketing szerepeinek bemutatásában, a marketing- és üzleti tevékenységet végzők szakmai támogatásában, valamint a helyes gyakorlatok fejlesztésében és terjesztésében.

A Summit HUB 2024-es programalkotó grémiumának tagjai:

Aladics-Szili Tímea (Futureal)
Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték)
Bányász Lívia (Unilever)
Blaumann Debora (Erste)
Bodnár Péter (Rauch)
Bujáki Zsolt (Maxime&Partners)
Csanak Gabriella (Microsoft)
Harcsa Beáta (Bonafarm)
Híves Beáta (Next9)
Horváth Bence (Mercedes-Benz)
Horváth-Magyary Voljc Nóra (K&H)
Izsák Miklós (JCDecaux)
Kovács András Péter (Yettel)
Kovács Dávid Gábor (Zwack)
Kovács Gusztáv, Dr. (Teva)
Lévai Richárd (Liftup)
Liptay Gabriella (KPMG)
Ludvig Orsolya (Libri-Bookline)
Metykó Tibor (Euronics)
Mondovics Péter (Mastercard)
Nád-Kántor Marianna (Cofidis)
Nyomárkay Kázmér (Marketing & Media)
Pantl Péter (MOL)
Papp-Váry Árpád, Dr. (BGE, MMSZ)
Pataky Piroska (MBH)
Ritter Tamás, (Marketing & Media)
Sommer Ádám (Praktiker)
Spiegel György (Borsodi)
Szabó Béla (Telekom)
Szilva Monika (Tesco)
Szinai Ádám (CIB)

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...