Tévés díjak és MI az ügynökségeknél – ezzel jön a Business Lounge

A Business Lounge mai adásába érkezik Kenderessy Szabolcs, a SorozatWiki főszerkesztője és egyben az idén már 11. alkalommal kiosztott Televíziós Újságírók Díja ötletgazdája, akivel a kezdetekről és arról is beszélgetnek, hogy miért fontos a televíziós szakmának ez az elismerés. A műsor második felében pedig Knapcsek Katalinnal a 10 éves KNK kommunikációs ügynökség ügyvezetőjével többek között arról lesz szó, hogy növelheti-e a mesterséges intelligencia a kreativitást egy ügynökségnél.

Ünnepélyes díjátadó gálaesten ünnepelték meg idén március 27-én az elmúlt év kiemelkedő televíziós teljesítményeit, 14 kategóriában osztottak ki díjakat. Elismerésben részesültek a tavalyi év legkiemelkedőbben teljesítő műsorai, valamint hírességei, akiket a Televíziós Újságírók Díjával tüntettek ki. Összesen 14 kategóriában hirdettek győztest 2024-ben.

Idén 11. alkalommal adták át a Televíziós Újságírók Díját, amelyet még 2014-ben Kenderessy Szabolcs, a SorozatWiki főszerkesztője hívott életre. Azóta évről évre kitüntetik a magyar szórakoztató műfajú tévés teljesítményeket, azaz műsorokat, sorozatokat, műsorvezetőket, zsűritagokat és színészeket. A cél az, hogy szakmai szempontok alapján emeljék ki az igényes magyar televíziós produkciókat, illetve a legkiemelkedőbben teljesítő ismert személyeket. Az ötletgazdával, Kenderessy Szabolccsal beszélgettünk arról, hogy honnan jött az ötlet, miért fontos ez a díj a tévéknek, gyártócégeknek, szereplőknek, és mutat-e bármilyen nézői preferenciát a díjazottak sorrendje. Szabolcs mesélt a kezdetekről, hogyan lett a hobbijából sikeres üzleti vállalkozás.

A műsor második részében Knapcsek Katalinnal a 10 éves KNK kommunikációs ügynökség ügyvezetőjével beszélgettünk, hogy az MI növelheti-e egy ügynökségnél a kreativitást, mit tudnak kezdeni a felszabadult idővel. Miben más most egy kommunikációs ügynökséget vezetni, mint 10 évvel ezelőtt? Mi jellemzi a Z generációs munkaerőt? Milyen lehetőségekkel és nehézségekkel jár? Hogyan viselkednek versenyhelyzetben, mik a legfontosabb szempontjaik a munkahelyválasztásnál? Az anyagi juttatáson kívül mi az, ami fontos számukra? Hogyan tudjuk motiválni?

Sokszor beszélünk arról, hogy mennyire menő mostanában a kommunikációs szakma, lasszóval kell fogni a jó munkaerőt. Kati is elmondja személyes tapasztalatait. Nekik gond-e az utánpótlás? Fáj-e a fejük a fluktuáció miatt?

Business Lounge ma délután 14:00-től a radiocafén.