- Hirdetés -

Így változtatja meg az életünket az előfizetéses e-kereskedelem

|

Forradalmasítja a vásárlást, nagyobb megtakarítást, kényelmet, személyre szabott ajánlatokat és exkluzív hozzáféréseket kínál a fogyasztóknak az előfizetéses e-kereskedelem. Az új modell nem csak a vásárlói élményt gazdagítja, hanem elősegíti a hazai e-kereskedelmi piac dinamikus fejlődését a szaporodó nemzetközi versenytársakkal szemben. Mindezen felül jelentős gazdasági és társadalmi előnyöket is hordoz, amelyek hozzájárulnak a helyi gazdaságok megerősödéséhez és a fenntarthatósághoz.

Néhány éve még elképzelhetetlen lett volna, hogy nem megvesszük kedvenc zenekarunk albumát CD-n, vagy kedvenc filmünket DVD-n, hanem havidíjat fizetünk szolgáltatóknak azért, hogy bármikor elérjük őket. Az előfizetéssel a zenei és filmes streamingszolgáltatók feje tetejére állították az iparágat. Ehhez hasonló üzleti megoldások alakíthatják át gyökeresen a ma ismert e-kereskedelem világát.

Személyre szabott ajánlatok

Világszerte egyre többen arra vágynak, hogy ne ők keressék meg a nekik való termékeket, hanem a webáruházak lepjék meg őket azzal, amire vágyakoznak. Ez pedig egyre nagyobb üzlet: a The Business Research Company adatai szerint 2024-ben már globálisan 330 milliárdos lesz a forgalma az előfizetéses e-kereskedelemnek, egyetlen év alatt 66 százalékos bővülést várnak.

Magyarországon is egyre több webáruház vezet be előfizetéses csomagokat. A Pixibox meglepetéscsomagokat állít össze márkás kozmetikumokból, natúrkozmetikumokból. A Kutyakajás.hu havi rendszerességgel rendelhető csomagokat kínál. Csorba Anita szülőknek készít Inspibox néven inspirációs ötleteket, amivel aktív programokat tudnak a gyerekeiknek kitalálni.

„Magyarországon még kevesen ismerték fel az előfizetéses e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket. Akik piacukon az elsők között tudnak ilyen szolgáltatást bevezetni, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert” – hívta fel a figyelmet Stampf Attila, a vásárlói élmény alapú fejlesztésekkel foglalkozó Humanize társalapítója.

Az előfizetéses e-kereskedelem azért terjed ilyen gyorsan, mert a fogyasztóknak nagyon is előnyös. Felmérések szerint a fogyasztók 59 százaléka a kényelem miatt választja az előfizetéseket. Megtakarítják a termékek válogatására szánt időt, sokkal kényelmesebb, tervezhetőbb. Fontos szempont az exkluzivitás: az előfizetőknek számos márka egyedi termékeket, kedvező ajánlatokat tesz lehetővé. A specializált, szakismeretekkel rendelkező webkereskedőknél szívesebben lesznek lojális vásárlók az emberek.

„Célunk, hogy a digitális fizetési megoldások továbbfejlesztésével és az előfizetéses e-kereskedelem szélesebb körű bevezetésével javítsuk a digitális vásárlói élményt és ezzel támogassuk a magyar e-kereskedelmi piac növekedését” – mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.

A rendszeres vásárlók jobb árakat kapnak

Az előfizetéses e-kereskedelem a kereskedőknek számos előnnyel jár. Az egyik legfontosabb, hogy így kiszámíthatóbb és stabilabb lesz az árbevétel. Mivel a vásárlókkal rendszeres kapcsolatban van a cég, fizetett hirdetések helyett saját hírlevelekkel, vagy a weboldalból közvetlenül érik el ajánlataikkal a fogyasztókat. Mivel egy meglévő vásárló megtartása legalább ötször, de akár huszonötször kevesebbe kerül, mint egy új megszerzése a Harvard Business Reviewban megjelent kutatás szerint, a marketingköltségek csökkentésének egyik kulcsa a vásárlók előfizetővé tétele lehet.

Rendszeres vásárlások esetén a logisztika is hatékonyabban szervezhető. Tervezhetőbbé válik a házhozszállítás is, a logisztikai partnerek is jobb díjakat tudnak biztosítani. Mindez jelentős költségcsökkentést tesz lehetővé, amit a kereskedők megosztanak a vásárlóikkal, így mindkét fél jól jár.

Nem kell jelentős beruházás a webkereskedőknek ahhoz, hogy előfizetéses e-kereskedelmi megoldásokat tudjanak kínálni. Az egyik hazai vezető bérelhető webáruház rendszertfejlesztő Shoprenternél már elérhető az ezt lehetővé tevő megoldás.

„Az előfizetéses e-kereskedelmi modell hűségesebb vásárlókat, ritkább áruvisszaküldést és kiszámíthatóbb árbevételt jelent a kereskedőknek. A vásárlók elégedettségét az mutatja, hogy sokszor éveken át megtartják az előfizetést.” – mondta el Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője.

Az egyszeri online kártyás vásárlások során a fizetés sok esetben még nem tudja azt az élményt nyújtani, mint a fizikai térben az érintéses fizetés, gondoljunk csak a kártyaszám beírására, vagy a kétfaktoros azonosításra. Az előfizetéses rendszerben a fizetés kényelmes és szinte észrevétlenül megtörténik, mivel a regisztrált kártyákról, amelyek a tokenizációnak köszönhetően a legnagyobb biztonságban vannak, minden további beavatkozás nélkül lehetséges az előre meghatározott összegek biztonságos levonása.

Nem elhanyagolható az előfizetéses e-kereskedelem haszna társadalmi szinten sem, mert amellett, hogy a fogyasztóknak és a kereskedőknek kínál előnyöket, hozzájárul a fenntarthatósághoz is. A rendszeres, előre tervezett beszerzések lehetővé teszik, hogy a vállalkozások pontosabban tervezhessék a keresletet, csökkentve ezzel a felesleges termelést és a készletezést. Emellett az előfizetéses modell segíthet a helyi gazdaságok támogatásában is, mivel a fogyasztók gyakran helyi termékeket és szolgáltatásokat választhatnak előfizetésük részeként, így erősítve a helyi közösségeket és gazdaságokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...