- Hirdetés -

Az internetezők biztonságáért kampányol az OTP Mobil

|

Egy friss felmérés szerint bár a lakosság háromnegyede gondolja úgy, hogy meg kell változtatni bizonyos időközönként az online felületeken használt jelszavakat, egyharmaduk nem teszi ezt meg. Sőt, az internetes vásárlók ötöde minden felületen ugyanazt a belépési azonosítót használja. A biztonságos internethasználathoz azonban elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk az ilyen alapvető adatvédelmi beállításokkal. Éppen ezért az OTP Mobil egy edukatív, online információs kampányt indított, melyben gyakorlati, egyszerűen alkalmazható tanácsokkal, tippekkel látja el az internetezőket.

A magyar felhasználók több mint húsz százaléka vált már online csalás áldozatává, ráadásul a kiberbűncselekmények elkövetői egyre kreatívabb eszközökkel csalják tőrbe áldozataikat, megtévesztve ezzel még a rutinos internethasználókat is – közölte tavaly év végén a Médiaunió Alapítvány. A különböző felületek és adatok védelme érdekében már jó pár adatbiztonsági megoldás közül lehet választani, viszont még mindig vannak, akik azzal sincsenek tisztában, hogy egy megfelelő jelszóválasztással is sokat tehetnek a biztonságuk érdekében.

Bár a magyarok háromnegyede véli úgy, hogy időről időre meg kell változtatni az azonosítókat az online felületeken, az érintettek csaknem egyharmada nem teszi ezt meg – derült ki az OTP Mobil által készített felmérésből. Az adatok összevetéséből az is kirajzolódik, hogy a lakosság 36 százaléka még mindig ritkábban cseréli a jelszavát, mint ahogy az szerinte szükséges lenne. A megkérdezettek 29 százaléka szerint, elegendő évente cserélni a kódokat, 17 és 18 százalék szerint fél évente, illetve negyed évente, 12 százalék szerint pedig minden hónapban érdemes elvégezni ezt a lépést. Ugyanakkor a lakosság 14 százaléka még mindig azt vallja, hogy egyáltalán nincs szükség a frissítésére. Az online térben leginkább aktív fiatalokra (18-39 évesek) kimagasló arányban jellemző, hogy nem változtatják a használt jelszavakat (37 százalék).

„Azt tapasztaljuk, hogy még mindig magas azoknak az aránya, akik nincsenek tisztában az online rájuk leselkedő veszélyekkel. Pedig, ahogy offline odafigyelünk arra, hogy például bekössük a biztonsági övet, amikor beülünk az autóba, ugyanilyen alapvetésnek kellene lennie annak is, hogy megfelelő jelszót használjunk az online fiókjainkhoz. Ezek legalább 12 karakter hosszúságúak legyenek, használjunk benne szóközöket vagy alsó vonásokat, illetve egy-egy betűt cseréljünk ki speciális karakterekre. Az OTP Mobilnál fontosnak tartjuk, hogy a lakosság ismerje a biztonságos internethasználathoz szükséges lehetőségeket és tudják is használni ezeket, ezért indítottuk útjára az „Így védd a fiókod” online edukációs sorozatunkat (simple.hu/vedd_a_fiokod), amelynek keretében gyakorlati, bárki számára alkalmazható tanácsokat adunk, melyek elengedhetetlenek a felelős információbiztonsághoz” – mondta Szabó Gergő, az OTP Mobil Marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.

A felmérésből az is kiderült, hogy az interneten vásárlók ötöde minden felületen ugyanazt a belépési kódot használja, ebből 7 százalék legalább időnként megváltoztatja ezt. A megkérdezettek kétharmadának már legalább három jelszava van, és 16 százalék azok aránya, akinek minden egyes felületen más-más.

A lakosság körülbelül fele fontosnak tartja az erős (legalább 12 karakterből álló, kis- és nagybetűt, számot és speciális karaktert is tartalmazó) jelszó választását. Mindössze tízből egy fő az, aki saját bevallása szerint kifejezetten könnyen megjegyezhető, kikövetkeztethető kódot használ. A többiek valamilyen módon próbálnak biztonságos jelszót választani legalább azáltal, hogy egy vagy több nagybetűt, vagy nagybetűt és számot is tartalmaz a belépési azonosítójuk.

A felmérés szerint a válaszadók negyede használ jelszószéfet, ami segít a különböző felületekhez tartozó belépési kódok megjegyzésében, 23 százalék viszont nem is ismeri a kifejezést – ez az idősebbekre jellemzőbb, de ennek ellenére a 60 feletti korosztályban sem használják kevésbé, mint a fiatalabbak körében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...