Atombombája van a TV2-nek

Házasság első látásra

Jó nézettséggel kezdett a Házasság első látásra és azóta hétről hétre tovább erősödött. A TV2 házasságos műsora masszív, rég nem látott előnnyel végzett a heti műsoros toplista élén. Az RTL a múlt hét kapcsán leginkább A renitens című sorozat eredményeinek örülhetett.

Az év 15. hetét a TV2 nyerte, minden lényeges célcsoportnál és időszakban. Még azon a két területen is, ahol leginkább húzkodja a bajszukat az RTL: főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél. Előbbinél a korábbi héthez képest 1,8 százalékpontot, utóbbinál 1,4 százalékpontot erősített a TV2, így ezen a téren is egész kényelmes előnnyel nyertek (18-49 évesek, TV2: 13,4%, RTL: 9,7%; 18-59 évesek, TV2: 13,4%, RTL: 10,7%). A 18-49 éveseknél hétfőtől szombatig nyerte a főműsoridőket a TV2, a vasárnap az RTL-é volt. A 18-59-es korcsoportnál és a teljes lakosságnál hétfőtől péntekig minden estét nyert a TV2, az RTL pedig a hétvégét húzta be.

A komplett csatornacsaládokat nézve a TV2 Csoport végzett az élen, szintén minden bontásban. A két legerősebb piaci szereplő között a 18-59 éveseknél és főműsoridőben volt a legkisebb a differencia (TV2 Csoport: 24,8%, RTL Magyarország: 22,9%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 15. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 13,4 15,2 13,4
RTL 10,7 10,3 9,7

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 15. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,8 12,4 11
RTL 7,2 6,5 6,6

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,8 24,9 23,2
RTL Magyarország 19,2 16,5 18,8
MTVA 6,5 10,5 5,6
AMC Networks 5,8 5,0 6,1
Network4 4,4 5,6 3,2
Paramount Global 3,7 2,8 4,7
Antenna Entertainment Group 2,9 2,5 2,6
Warner Bros.Discovery 2,7 3,4 2,5

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,5% / 15,5% (14,3% / 12,1%)
Tények Plusz – 12% / 10,8% (10,9% / 9,8%)
Házasság első látásra – 21,2% / 22,4% (18,8% / 19,4%)
Hazatalálsz – 11,6% / 11,2% (10,2% / 9,6%)

RTL
Híradó – 18,9% / 16,2% (18,2% / 15,8%)
Fókusz – 12,1% / 11,1% (10,9% / 10%)
Az álommeló – 10,6% / 10,1% (10,6% / 9,9%)
Az árulók – 5,3% / 4,9% (korábbi héten a Gólkirályság: 8,6% / 8,3%)

Heti átlagok terén a kereskedelmi célcsoportoknál az RTL Híradó a Tények előtt végzett, bár a 18-49 éveseknél kisebb előnnyel, mint a korábbi hetekben. A TV2-n a Házasság első látásra az indulásától kezdve kimondottan erős számokat hozott, de a múlt héten még rátettek egy lapáttal. A 18-49 éveseknél egy hét alatt 3 százalékpontot combosodott az átlaguk, így elérték a 22,4 százalékos share-t, ráadásul ezt fixen, kilengések nélkül szállították. Mostanában hétköznap esténként nem nagyon láttunk ennyire magas közönségarányokat.

Ilyen erős versenytárs mellett az RTL-es Álommelótól már az is szép eredmény volt, hogy nagyjából szinten tartotta a korábbi heti eredményeit. Az RTL megpróbálkozott a tavaly őszi sikerműsoruk, Az árulók újrahasznosításával hétfőtől csütörtökig, de úgy tűnik, hogy ez ismétlésként már nem hoz jó számokat.

Korábban A mi kis falunk révén a szombat estéket gyakorlatilag automatikusan nyerte az RTL. A Gólkirálysággal viszont ez már nem megy olyan zökkenőmentesen. A múlt heti Gólkirályság share-ben nagyjából azt hozta, mint egy héttel korábban (az új évad első része). Nézőszámban viszont minden korosztálynál rontott (18-49: 146 ezer helyett, 116 ezer, 18-59: 247 ezer helyett 203 ezer, 4+: 460 ezer helyett 423 ezer). A 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál még ezzel együtt is magasabb közönségarányt értek el, mint a TV2-n párhuzamosan futó Taxi 2., viszont a 18-49 éveseknél a film 10,9 százalékot hozott, miközben a Gólkirályság 10,5 százalékot.

Viszont vasárnap A renitens kimondottan erős nézettséget és közönségarányt produkált. A 18-49 éveseknél 14,4 százalékos, a 18-59 éveseknél 16,1 százalékos, a teljes lakosságnál 15,1 százalékos közönségarányt. 20 óra után erős verseny volt a TV2-s Next Top Model Hungary és a Házasodna a gazda között. A 18-49 éveseknél a TV2-s produkció, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál pedig a Házasodna a gazda nyerte a műsorsávot.

A 18-49 és a 18-59 éveseknél, valamint a teljes lakosságnál is a Házasság első látásra győzött a heti nézettségi versenyben. Külön ki kell emelni, hogy mindhárom célcsoportnál hatalmas előnyük volt. A 18-49 éveseknél 140 ezer nézőt, a 18-59 éveseknél 147 ezer nézőt, a teljes lakosságnál 270 ezer nézőt vertek a második helyezettre. Hasonlóra nem nagyon volt példa mostanában.

Az RTL legnézettebbje a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál a vasárnapi RTL Híradó volt (165 ezer és 570 ezer nézővel), a 18-59 éveseknél pedig A renitens érte el a csatorna legmagasabb – 271 ezres – nézettségét.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 419 117 22,3
A RENITENS RTL 271 224 16,1
HÍRADÓ RTL 258 852 19,7
HÁZASODNA A GAZDA RTL 236 079 11,6
AZ ÁLOMMELÓ RTL 234 321 12,0
HAZATALÁLSZ TV2 216 581 12,0
TÉNYEK TV2 207 545 17,7
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 203 166 12,1
BAJNOKOK LIGÁJA M4 SPORT 203 003 11,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 195 166 13,6

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 882 100 22,0
TÉNYEK TV2 611 690 22,2
HÍRADÓ RTL 570 417 19,6
A RENITENS RTL 544 597 15,1
TÉNYEK PLUSZ TV2 530 619 17,0
HAZATALÁLSZ TV2 499 353 14,8
HÁZASODNA A GAZDA RTL 452 575 11,7
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 423 679 11,8
NEXT TOP MODEL HUNGARY TV2 393 172 10,1
A HÁROM NŐVÉR TV2 392 677 20,6

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 306 095 23,4
HÍRADÓ RTL 165 865 19,7
A RENITENS RTL 157 550 14,4
BAJNOKOK LIGÁJA M4 SPORT 147 747 12,5
NEXT TOP MODEL HUNGARY TV2 146 404 10,6
AZ ÁLOMMELÓ RTL 144 107 10,9
HAZATALÁLSZ TV2 144 054 11,9
HÁZASODNA A GAZDA RTL 137 660 9,9
TÉNYEK TV2 127 250 16,4
FÓKUSZ RTL 122 500 12,6

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás