Jó nézettséggel kezdett a Házasság első látásra és azóta hétről hétre tovább erősödött. A TV2 házasságos műsora masszív, rég nem látott előnnyel végzett a heti műsoros toplista élén. Az RTL a múlt hét kapcsán leginkább A renitens című sorozat eredményeinek örülhetett.
Az év 15. hetét a TV2 nyerte, minden lényeges célcsoportnál és időszakban. Még azon a két területen is, ahol leginkább húzkodja a bajszukat az RTL: főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél. Előbbinél a korábbi héthez képest 1,8 százalékpontot, utóbbinál 1,4 százalékpontot erősített a TV2, így ezen a téren is egész kényelmes előnnyel nyertek (18-49 évesek, TV2: 13,4%, RTL: 9,7%; 18-59 évesek, TV2: 13,4%, RTL: 10,7%). A 18-49 éveseknél hétfőtől szombatig nyerte a főműsoridőket a TV2, a vasárnap az RTL-é volt. A 18-59-es korcsoportnál és a teljes lakosságnál hétfőtől péntekig minden estét nyert a TV2, az RTL pedig a hétvégét húzta be.
A komplett csatornacsaládokat nézve a TV2 Csoport végzett az élen, szintén minden bontásban. A két legerősebb piaci szereplő között a 18-59 éveseknél és főműsoridőben volt a legkisebb a differencia (TV2 Csoport: 24,8%, RTL Magyarország: 22,9%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 15. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 13,4 | 15,2 | 13,4 |
RTL | 10,7 | 10,3 | 9,7 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 15. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,8 | 12,4 | 11 |
RTL | 7,2 | 6,5 | 6,6 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,8 | 24,9 | 23,2 |
RTL Magyarország | 19,2 | 16,5 | 18,8 |
MTVA | 6,5 | 10,5 | 5,6 |
AMC Networks | 5,8 | 5,0 | 6,1 |
Network4 | 4,4 | 5,6 | 3,2 |
Paramount Global | 3,7 | 2,8 | 4,7 |
Antenna Entertainment Group | 2,9 | 2,5 | 2,6 |
Warner Bros.Discovery | 2,7 | 3,4 | 2,5 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,5% / 15,5% (14,3% / 12,1%)
Tények Plusz – 12% / 10,8% (10,9% / 9,8%)
Házasság első látásra – 21,2% / 22,4% (18,8% / 19,4%)
Hazatalálsz – 11,6% / 11,2% (10,2% / 9,6%)
RTL
Híradó – 18,9% / 16,2% (18,2% / 15,8%)
Fókusz – 12,1% / 11,1% (10,9% / 10%)
Az álommeló – 10,6% / 10,1% (10,6% / 9,9%)
Az árulók – 5,3% / 4,9% (korábbi héten a Gólkirályság: 8,6% / 8,3%)
Heti átlagok terén a kereskedelmi célcsoportoknál az RTL Híradó a Tények előtt végzett, bár a 18-49 éveseknél kisebb előnnyel, mint a korábbi hetekben. A TV2-n a Házasság első látásra az indulásától kezdve kimondottan erős számokat hozott, de a múlt héten még rátettek egy lapáttal. A 18-49 éveseknél egy hét alatt 3 százalékpontot combosodott az átlaguk, így elérték a 22,4 százalékos share-t, ráadásul ezt fixen, kilengések nélkül szállították. Mostanában hétköznap esténként nem nagyon láttunk ennyire magas közönségarányokat.
Ilyen erős versenytárs mellett az RTL-es Álommelótól már az is szép eredmény volt, hogy nagyjából szinten tartotta a korábbi heti eredményeit. Az RTL megpróbálkozott a tavaly őszi sikerműsoruk, Az árulók újrahasznosításával hétfőtől csütörtökig, de úgy tűnik, hogy ez ismétlésként már nem hoz jó számokat.
Korábban A mi kis falunk révén a szombat estéket gyakorlatilag automatikusan nyerte az RTL. A Gólkirálysággal viszont ez már nem megy olyan zökkenőmentesen. A múlt heti Gólkirályság share-ben nagyjából azt hozta, mint egy héttel korábban (az új évad első része). Nézőszámban viszont minden korosztálynál rontott (18-49: 146 ezer helyett, 116 ezer, 18-59: 247 ezer helyett 203 ezer, 4+: 460 ezer helyett 423 ezer). A 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál még ezzel együtt is magasabb közönségarányt értek el, mint a TV2-n párhuzamosan futó Taxi 2., viszont a 18-49 éveseknél a film 10,9 százalékot hozott, miközben a Gólkirályság 10,5 százalékot.
Viszont vasárnap A renitens kimondottan erős nézettséget és közönségarányt produkált. A 18-49 éveseknél 14,4 százalékos, a 18-59 éveseknél 16,1 százalékos, a teljes lakosságnál 15,1 százalékos közönségarányt. 20 óra után erős verseny volt a TV2-s Next Top Model Hungary és a Házasodna a gazda között. A 18-49 éveseknél a TV2-s produkció, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál pedig a Házasodna a gazda nyerte a műsorsávot.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél, valamint a teljes lakosságnál is a Házasság első látásra győzött a heti nézettségi versenyben. Külön ki kell emelni, hogy mindhárom célcsoportnál hatalmas előnyük volt. A 18-49 éveseknél 140 ezer nézőt, a 18-59 éveseknél 147 ezer nézőt, a teljes lakosságnál 270 ezer nézőt vertek a második helyezettre. Hasonlóra nem nagyon volt példa mostanában.
Az RTL legnézettebbje a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál a vasárnapi RTL Híradó volt (165 ezer és 570 ezer nézővel), a 18-59 éveseknél pedig A renitens érte el a csatorna legmagasabb – 271 ezres – nézettségét.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 419 117 | 22,3 |
A RENITENS | RTL | 271 224 | 16,1 |
HÍRADÓ | RTL | 258 852 | 19,7 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL | 236 079 | 11,6 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 234 321 | 12,0 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 216 581 | 12,0 |
TÉNYEK | TV2 | 207 545 | 17,7 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 203 166 | 12,1 |
BAJNOKOK LIGÁJA | M4 SPORT | 203 003 | 11,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 195 166 | 13,6 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 882 100 | 22,0 |
TÉNYEK | TV2 | 611 690 | 22,2 |
HÍRADÓ | RTL | 570 417 | 19,6 |
A RENITENS | RTL | 544 597 | 15,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 530 619 | 17,0 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 499 353 | 14,8 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL | 452 575 | 11,7 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 423 679 | 11,8 |
NEXT TOP MODEL HUNGARY | TV2 | 393 172 | 10,1 |
A HÁROM NŐVÉR | TV2 | 392 677 | 20,6 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 306 095 | 23,4 |
HÍRADÓ | RTL | 165 865 | 19,7 |
A RENITENS | RTL | 157 550 | 14,4 |
BAJNOKOK LIGÁJA | M4 SPORT | 147 747 | 12,5 |
NEXT TOP MODEL HUNGARY | TV2 | 146 404 | 10,6 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 144 107 | 10,9 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 144 054 | 11,9 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL | 137 660 | 9,9 |
TÉNYEK | TV2 | 127 250 | 16,4 |
FÓKUSZ | RTL | 122 500 | 12,6 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás