Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül, a filmeknek pedig ugyanaz a vége. Minek a sallang? Ez ennyi.
Új kreatív platformot kapott az Euronics. Mindössze két szó – EZ ENNYI – kellett, hogy az Euronics számára egy olyan integrált, 360 fokos platformváltást hozzanak létre, amelynek alapja az új őszinteség és önreflexió. Nem adja el önmagát forradalmi újításnak, egyszerűen észreveszi a megváltozott fogyasztási trendeket és a fogyasztókat körülvevő non-stop reklámzajban sallangmentesen kommunikál. A fogyasztók is elkezdték ugyanis érezni, hogy nem fognak egy dezodortól becsajozni, vagy éppen egy energiaitaltól átmenni a záróvizsgán, nem lesz több barátjuk a legújabb ízesítésű keksztől, és legfőképpen: az elektronikai eszközök nem mások, mint eszközök, nem pedig célok, hogy menőbb legyen valaki.
A platform és a tv-spotok a Positive Adamsky munkája, az ügynökség 2024 óta az Euronics kreatív ügynöksége. Az új kreatív platform 2024. áprilisában debütál, és TV-reklámokkal, online megjelenésekkel indul el. A cél az Euronics a márkapercepciójának megváltoztatása, az újrapozícionálás és az ad recall szignifikáns növelése.
A reklámfilmekből 11 darab készült, amelyek különböző „bullshit” szituációknak állítanak görbe tükröt. A filmeknek ugyanaz a vége. Minek a sallang? Ez ennyi.
„Az Euronics 35 éve a magyar műszaki elektronikai piac meghatározó és megkerülhetetlen omnichannel szereplője 65 áruházzal országszerte, és az euronics.hu már évek óta a legnagyobb forgalmú magyar tulajdonú webshop. Az elmúlt időszakban viszont kevesebb fókusz volt a márkán. Fogalmazhatunk úgy is, hogy az Euronics egy funkcionális márka hazánkban, amit bár mindenki ismer, csekély érzelmi kötődés alakult ki a vásárlókban iránta, nem feltétlenül pozícionálnak minket felül márkahűség szempontjából egy vásárlási döntés során. Ez természetesen nagyban „köszönhető” annak az elképesztő árversenynek – és árfókuszú kommunikációnak – ami meghatározza a kiskereskedelmi piacot” – mondta Metykó Tibor, az Euronics marketing és kommunikációs igazgatója.
Metykó Tibor hozzátette: „Ezen mindenképpen szerettünk volna változtatni, és az új kreatív platformunkkal valami teljesen mást képviselni. Így született meg az „Ez ennyi.” platform, ami kellően rendhagyó, vicces és sok esetben provokatív, sajátja, hogy soha nem beszélünk mellé. Az a célunk, hogy kitűnjünk a zajból, és egyre több vásárlói döntéshelyzetben legyünk top of mind márka. Az sem baj, ha közben nem megyünk a vásárlók idegeire”.
Ahhoz, hogy megvalósítsák ezt a furcsa megközelítést, komoly önreflexiót is kellett gyakorolni és szükség volt az Euronics nyitottságára és Spáh Dávid rendező meghökkentő szemléletmódjára, amellyel reklámfilmekbe öntötte az ENNYI világát.
„Minél kevesebb eszközzel, minél rövidebben, egy poénnal átvinni sokszor komplex üzeneteket. Ezért szeretünk reklámfilmeket készíteni. Ilyenkor az endframe és a szlogen nem csak egy kötelező függelék, hanem része annak a szórakoztatásnak, amivel a márkát közelebb visszük a nézőhöz. Ilyesmit csak bátor és átfogóan gondolkodó megrendelővel és egy gyorsan reagáló, konstruktív ügynökséggel lehet elvállalni. Köszönöm a lehetőséget! Ez ennyi” – mondta Spah Dávid rendező.
„Nagyon ritka az olyan alkalom, hogy már egy brief olvasása során egyértelművé válik a szövegíró és stratéga kollégák számára, mit is kellene csinálni a célok eléréséhez. Bár azt még nem tudjuk, hogy a kendőzetlen őszinteség, az egyszerűség és a humor ilyen egyvelege ténylegesen milyen eredményeket hoz, abban viszont biztosak vagyunk, hogy újszerűnek és üdének fog hatni a hazai piacon. Rendkívül bizakodóak vagyunk” – mondta Vaszary Ádám a Positive Adamsky operatív vezetője.