Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes ismétléseit és népszerű versenyzői dokumentumfilmeket kínál majd.
A csatorna a május 5-i Miami Nagydíj előtt rajtol el az Egyesült Államokban. A Forma-1 partnere, a C15 Studio által üzemeltetett Formula 1 Channel a FAST platformokon, például a Samsung TV Plus-on, az Amazon Freevee-n és a Pluto TV-n fog megjelenni. Az Egyesült Államokban az ESPN rendelkezik a motorsport-sorozat médiajogával, az élő közvetítések a sportcsoport F1 TV nevű streaming kínálatában lesznek láthatóak.
A Forma-1 közlése szerint a sportág televíziós nézettsége csúcson van, és csak az Egyesült Államokban több mint 42 millió rajongója van a száguldó cirkusznak. A most bejelentett lépés része annak a stratégiának, amivel lépést akarnak tartani a televíziós piac legújabb trendjeivel, amelyek közül az egyik legmeghatározóbb, hogy a FAST csatornák népszerűsége az elmúlt időszakban jelentősen nőtt az Egyesült Államokban.
A Formula 1 Channel elindítását nem sokkal azután jelentették be, hogy a hónap elején az NBA először indított dedikált FAST csatornát a Rokun az Egyesült Államokban. A vezető golf franchise, a PGA Tour is bemutatta saját FAST csatornáját még tavaly szeptemberben az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Új-Zélandon, Indiában és Dél-Koreában, ami a Samsung TV Plus-on érhető el.
„A Formula 1 Channel a legújabb fejlesztésünk, amelynek célja, hogy tovább javítsa a rajongók számára nyújtott tartalmi élményt. Ez a szolgáltatás az amerikai rajongótáborunk változatos nézési szokásait szolgálja ki, és remek belépési pontként szolgál az új rajongók számára a sportágba” - mondta el Ian Holmes, a Forma-1 médiajogokért és tartalomkészítésért felelős igazgatója.