Ötödével nőtt az idei első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest a YouTube hirdetésekből származó bevétel a Google anyavállalata, az Alphabet üzleti jelentése szerint. A cég teljes árbevétele 15 százalékkal bővült, a nyeresége pedig több mint felével.
Kimondottan jó negyedévet zárt március végével a YouTube videómegosztó platform, az Alphabet üzleti jelentése szerint a hirdetők 8,1 milliárd dollárt költöttek el a felületen reklámokra, ez ötödével múlta felül az egy évvel korábbit. A társaság fő bevételi forrását továbbra is a Google keresések mellett elhelyezett hirdetések jelentik, amiből 46,1 milliárd dollárra tettek szerint az idei január-márciusi időszakban, ez 14 százalékos bővülést jelent éves összevetésben.
Az Alphabet az első negyedévre 80,5 milliárd dolláros árbevételről számolt be, ami 15 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Látványosan megnőtt a cég nyereségtermelő képessége, az üzemi eredmény 32 százalékkal, 25,5 milliárd dollárra bővült, a profit pedig több mint felével ugrott meg, 23,7 milliárd dollár volt.