Nem lankadt az érdeklődés a TV2 legnépszerűbb tavaszi műsora iránt, a múlt héten is kiugróan magas nézettséget hozott a Házasság első látásra. Az RTL-es produkciók közül kikapott a Gólkirályság, viszont a Házon kívül főműsoridőbe való áthelyezése jó lépésnek bizonyult.
Április utolsó teljes hetét a TV2 nyerte, minden fontos célcsoportnál. Főműsoridőben a 18-49 éveseknél 2,5 százalékpont, a 18-59 éveseknél 1,9 százalékpont volt az előnyük az RTL előtt. Napi szinten hétfőtől szombatig minden estét a TV2 nyert, a vasárnapi főműsoridő az RTL-é volt – a 18-49 éveseknél, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is.
A komplett portfóliókat nézve a TV2 Csoport végzett az élen. A 18-59 éveseknél és főműsoridőben sündörgött hozzájuk legközelebb az RTL Magyarország (TV2 Csoport: 24,3%, RTL Magyarország: 22,8%). A legjelentősebb különbséget pedig teljes napon, a teljes lakosságnál mérték (TV2 Csoport: 25,1%, RTL Magyarország: 16,7%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 17. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 12,9 | 15,7 | 12,4 |
RTL | 11 | 10,7 | 9,9 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 17. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,1 | 12,4 | 9,7 |
RTL | 7,1 | 6,7 | 6,5 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,5 | 25,1 | 22,4 |
RTL Magyarország | 18,7 | 16,7 | 18,0 |
AMC Networks | 6,0 | 5,4 | 6,1 |
MTVA | 4,4 | 8,6 | 3,5 |
Network4 | 4,0 | 5,3 | 2,9 |
Antenna Entertainment Group | 3,6 | 2,9 | 3,2 |
Paramount Global | 3,2 | 2,6 | 4,0 |
Warner Bros.Discovery | 3,0 | 3,6 | 2,9 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,5% / 12,3% (14,1% / 12,2%)
Tények Plusz – 11,4% / 9,8% (10,7% / 9,3%)
Házasság első látásra – 19,9% / 20,3% (19,2% / 20,1%)
Hazatalálsz – 11,6% / 11,2% (10,8% / 10,1%)
RTL
Híradó – 17,2% / 14,1% (17,3% / 14,6%)
Fókusz – 10,5% / 9,5% (11,4% / 10,1%)
Az álommeló – 10,2% / 9,2% (10,1% / 8,8%)
A mi kis falunk – 9% / 8,6%
Utolsó hetében is rendkívül magas nézettséggel futott a Házasság első látásra. Egyelőre ez volt a tavaszi tévés szezon legnagyobb sikere. Az RTL-es Álommeló nem nagyon tudta felvenni a házasságos realityvel a versenyt. Múlt héten kifutott a TV2 saját gyártású sorozata, a Hazatalálsz is. Ennél már véleményesebb, hogy mi a második évad mérlege… Kicsivel a TV2 heti főműsoridős átlaga alatt teljesített a sorozat, bár a sávját nyerte, de az ellenfelei különféle ismétlések voltak. S nagy kérdés, hogyan teljesített volna, ha nem egy ennyire erős műsort adnak előtte.
A tavaszi idényben a TV2 jellemzően nem fektetett különösebb hangsúlyt a szombat estékre, múlt héten viszont szembeküldték a Zsákbamacska évadnyitó adását az RTL-es Gólkirálysággal. Ebből a TV2 műsora jött ki jobban. A Zsákbamacska a 18-49 éveseknél 12,8 százalékos, a 18-59 éveseknél 12,3 százalékos, a teljes lakosságnál 14,6 százalékos közönségarányt ért el. Ugyanezeknél a Gólkirályság 9,5 százalékot, 11,4 százalékot és 10,7 százalékot produkált.
Az viszont bejött az RTL-nek, hogy a Házon kívült átpakolták a vasárnapi főműsoridőbe. Az előbb említett három célcsoportnál 12,9 százalékot, 14,9 százalékot és 16,1 százalékot ért el. A Cápák között is jó közönségarányokkal tért vissza: 14,4 százalék, 14,9 százalék és 13,1 százalék. Mindeközben a TV2-n a Tények Plusz és a Next Top Model Hungary share-je 10 százalék alatt maradt a kereskedelmi célcsoportnál.
Ahogy mostanában megszokhattuk, a Házasság első látásra bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. A csütörtöki adás a 18-49 éveseknél 299 ezer, a 18-59 éveseknél 420 ezer, a teljes lakosságnál 928 ezer nézőt vonzott. Továbbra is igaz volt, hogy nem „éppen csak”, hanem jelentős előnnyel végeztek az élen. Az RTL legnézettebb műsora a 18-49 és a 18-59 éveseknél a Cápák között volt 187 ezer és 291 ezer nézővel. A teljes lakosságnál az RTL legnézettebbje címet a szerdai Híradó hozta el 633 ezer nézővel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 420 731 | 21,5 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 291 108 | 14,9 |
HÍRADÓ | RTL | 276 621 | 19,0 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 234 336 | 14,9 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 232 960 | 12,4 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 224 265 | 11,0 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 219 828 | 12,3 |
TÉNYEK | TV2 | 213 559 | 15,6 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 201 901 | 11,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 193 108 | 14,1 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 928 653 | 23,0 |
TÉNYEK | TV2 | 702 376 | 22,4 |
HÍRADÓ | RTL | 633 888 | 19,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 568 255 | 17,0 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 542 336 | 14,6 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 533 896 | 16,1 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 512 527 | 13,1 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 482 856 | 14,7 |
A HÁROM NŐVÉR | TV2 | 436 530 | 16,9 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 399 530 | 10,7 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 299 645 | 22,5 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 187 915 | 14,4 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 157 440 | 12,8 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 154 368 | 12,1 |
HÍRADÓ | RTL | 151 462 | 16,4 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 141 935 | 10,2 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 135 488 | 12,9 |
TÉNYEK | TV2 | 129 969 | 14,0 |
FÓKUSZ | RTL | 122 960 | 10,8 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 117 019 | 10,4 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás