- Hirdetés -

Hiába lesz kisebb a kiszerelés, a vásárlók ugyanazt teszik a kosarukba

|

Magyarországon 2024. március 1-től kezdődően a nagyobb élelmiszerkereskedőket kötelezik arra, hogy figyelemfelhívó tájékoztatást adjanak a vásárlóknak, amennyiben az általuk kínált előrecsomagolt termékek kiszerelése csökkent a gyártó által 2020. január 1. és 2023. július 1. között alkalmazott méretekhez képest. A Reacty Digital áprilisi felmérése alapján a zsugorinfláció – amikor a termékek kiszerelése csökken azonos ár mellett – kapcsán bevezetett új tájékoztatási kötelezettséget pozitívan fogadja a lakosság.

A 18-79 éves magyar lakosság 82 százaléka találkozott már olyan előrecsomagolt termékkel, amelynek nem az árát növelték, hanem a kiszerelését csökkentették (például a megszokott 0,5 liter helyett 0,4 liter, az 1 kg helyett 0,9 kg). A lakosság kétharmada hallott már az élelmiszerkereskedőket érintő tájékoztatási kötelezettségről, mely a kiszereléscsökkentett termékekre hívja fel a figyelmet. Az idősebbek és a jobb anyagi helyzetben lévők figyelmesebbek ezekben a kérdésekben: az életkor előrehaladtával és az egy főre jutó háztartási jövedelem növekedésével nő azok aránya, akik észrevették már a zsugorinflációt a boltokban, és azok aránya is, akik hallottak-e már az ezt érintő intézkedésről.

Saját bevallás alapján tízből heten vásároltak már csökkentett kiszerelésű terméket, tízből három vásárlóval az is előfordult, hogy nem tudatosan tette ezt, csak utólag vette észre.

Értékelik az emberek a tájékoztatást

A felnőtt magyar lakosság 55 százaléka értékeli pozitívan a kiszereléscsökkentett termékeket célzó tájékoztatási kötelezettséget. A lépés nem váltott ki erős negatív reakciókat a magyarok körében: a nem pozitívan reagálók zöme inkább semleges álláspontot képvisel, csak minden tizedik ember áll hozzá negatívan. Akik vásároltak már kiszereléscsökkentett terméket, vagy legalábbis észrevették ezt, azok az átlagnál pozitívabban értékelik, hogy erre felhívják a figyelmét, míg a vizsgált demográfiai változók mentén nincsenek jelentős véleménykülönbségek a magyar lakosság körében.

Szintén a lakosság 55 százaléka találkozott már a termék kiszerelésének csökkenését mutató jelzéssel az élelmiszerboltokban. A nagyobb településeken élők körében magasabb ez az arány, a megyei jogú városokban élők 61 százaléka vett már észre ilyen jelzést. Ez részben azért lehetséges, mert a nagyobb településeken több olyan élelmiszerbolt található, amely a szabályozás alá tartozik.

A válaszadók negyede próbálja majd tudatosan elkerülni azokat a termékeket, amelyek esetében a kiszerelés csökkenését jelzik – a tájékoztatásra vonatkozó kötelezettséget a kérdőívben röviden összefoglaltunk azok számára, akik korábban nem hallottak róla. További 41 százalék nyilatkozta azt, hogy ha fontos neki egy márka, akkor megveszi, egyéb esetben igyekszik elkerülni a csökkentett kiszereléseket, míg a lakosság harmadát ez a jelzés egyáltalán nem befolyásolja vásárlásai során.

A magyarok jelentős része tehát találkozott már a zsugorinfláció jelenségével, és bár a szabályozás, amely a kiszereléscsökkentett termékek megjelölését követeli meg, általánosan pozitív fogadtatásra talált, mindössze a vásárlók negyedénél eredményezi azt, hogy lehetőség szerint másik terméket válasszanak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...