- Hirdetés -

Egyre kevesebbet alkudhatnak az ingatlanvásárlók

|

A piac élénkülésével és a fokozódó vevői érdeklődéssel együtt enyhült az érvényesíthető alku mértéke a hazai ingatlanpiacon, azonban még így is a tranzakciók jelentős része, 80,8 százaléka zárult a hirdetési ár alatt 2024 első negyedévében. Az alku mértéke az összes ingatlantípust és állapotot figyelembe véve, országos szinten átlagosan 7% körül alakult. A licitálók aránya a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva a duplájára emelkedett, azonban még mindig inkább a vevők kezében van az irányítás az ingatlanpiacon a Duna House szakértői szerint.

Az idei év elejével megérkezett a piaci fordulat, az alacsonyabb kamatszint és a kedvezőbb hitelkörnyezet, valamint az új otthonteremtési támogatások hatása felhajtotta a vevői keresletet az ingatlanpiacon. „A fokozódó érdeklődés és a növekvő tranzakciószámok ellenére sem változott egyelőre a trend, továbbra sem az eladók, inkább a vásárlók kezében van az irányítás, amit a Duna House alkuval kapcsolatos elemzése is alátámaszt.” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője.

Az ingatlanközvetítő közreműködésével köttetett, első negyedéves tranzakciók adatai alapján az összes értékesített ingatlan 80,8%-a zárult vevői alkuval, míg irányáron az otthonok 14,9%-a talált új tulajdonosra. Közel duplájára, 4,3%-ra emelkedett azonban a tavalyi első negyedéves adatokhoz viszonyítva a licittel vásárlók aránya, akik zömében (34%) nagyon jó, illetve jó állapotú (33%) otthonokra tettek szert az irányárnál magasabb áron. „Bár az előző évekhez képest emelkedett az előfordulásuk, még mindig ritka jelenségnek tekinthetők a licit útján zárt ügyeletek. A licitálók köre három fő vásárlói csoportra bontható, 29%-uk befektetési céllal, 27%-uk nagyobb ingatlanba költözés miatt, 23%-uk pedig első lakásukra szerződött az idei első negyedévben.” – tette hozzá a szakértő.

A tavalyi első negyedévhez mérten mind az alku gyakorisága (-3,3%), mind az alku mértéke enyhült. Az összes ingatlantípust és állapotot figyelembe véve, országos szinten egy százalékpontos csökkenés után, átlagosan 7% körül alakult az alku nagysága 2024 első negyedévében. Az irányár alatt ingatlanhoz jutó vásárlók 15,7%-a azonban még mindig 10% feletti mértékben tudta érvényesíteni a vevői alkut. A vásárlói motivációt vizsgálva a tavalyi adatokkal megegyezően, a legnagyobb alkukedvvel (27%) a befektetői céllal ingatlant vásárlók rendelkeztek az idei első negyedévben, de számottevő arányban 24-25%-ban alkudtak a nagyobb ingatlanba költözők és az első lakásukra szerződő vásárlók is.

Elvétve előfordulhat alku az újépítésű ingatlanok vásárlása során is, azonban a használt ingatlanok terén jóval számottevőbb a vevők mozgástere. Az alkunak engedő tulajdonosok között kiemelkedő, 39%-os arányban voltak azok, akik jó állapotú otthonuk értékesítése érdekében fogadták el az irányár alatt érkező vételi ajánlatot, 20%-ban lakható, 27%-ban nagyon jó és mindössze 10%-ban alkudhattak a vevők felújítandó ingatlan vásárlásakor. Az országos lefedettséggel rendelkező ingatlanközvetítő 2024 első negyedéves adatai szerint az irányárhoz képest legjelentősebb, 45%-os engedményt ezúttal egy Bács-Kiskun vármegyei településen hirdetett, felújítandó, 60 m2-es, vályog falazatú ház eladása során adta a tulajdonos.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...