Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük őt pályázataikról és büszkeségeikről.

- Miért tartják fontosnak a Marketing Diamond Awards célkitűzését, küldetését?

- Elsődlegesnek tartjuk, hogy a marketingkommunikációs szakmában a kisebb, ugyanakkor hasonlóan színvonalas és hatékony kampányok is előtérbe tudjanak kerülni, és ne csak a nagyobb marketingbüdzsék kiváltsága maradjon, hogy csillogó elismeréseket kapnak. Meggyőződésünk, hogy a hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése, hiszen nagyon sok múlik az olyan tényezőkön is, hogy mennyire ismerjük az ügyfelünket, az ügyfelünk piacát, mennyire alaposak a kutatások, folyamatos-e az optimalizálás, illetve azon is, hogy mennyire kreatív és újszerű megoldások kerülnek ki a kezeink közül. Egy nagy költségvetés megfelelő szakmai háttér nélkül nem hoz kiváló eredményeket, egy kis büdzsé azonban a megfelelő professzionális megoldásokkal sokszor meglepően nagy sikereket eredményezhet.

- Hol köszön vissza ez a küldetés a Pentacom filozófiájában, mindennapos működésében?

- Teljes mértékben azonosulunk az ügyfeleink céljaival. Alaposan megismerjük a termékeiket, a szolgáltatásaikat, a piaci helyzetüket. Nagyon fontos számunkra a jó „kémia” az ügyfeleinkkel, hogy valóban közösen, csapatként tudjunk küzdeni az általuk kitűzött közös célokért. Szinte mindig erős versenyhelyzetben dolgozunk, ezért folyamatosan, napi szinten figyeljük az ügyfeleink és a versenytársaik aktuális eredményeit. Ha szükséges, minden addigi tervet felülírunk, hiszen nagyon gyorsan változó és erősen versengő területeken kell sikerre vinni az ügyfeleink elképzeléseit. Mindamellett, hogy szüntelenül keressük a legújabb technológiai megoldásokat, és kreatív, változatos megoldásokat szállítunk, a számok emberei vagyunk. A megvalósult eredmények alapján a tényekkel alátámasztott, közösen elért üzleti sikerekben hiszünk. Többek között ennek köszönhetjük azt is, hogy az ügyfeleink nagy része sok-sok éve dolgozik velünk.

- Miért és mivel pályáztak idén?

- Közel két tucat pályázattal indultunk, amely kimagasló szám volt a verseny történetében is. A Zwack-, Toyota-, Merkbau-, Baumit-, Mazars-projektek mellett olyan kisebb hazai márkákkal is díjat nyertünk, mint az Adamo. A kategóriákat tekintve főleg social media és a kis költségvetésű kampányok területén jeleskedtünk.

- Melyik elismerésükre a legbüszkébb?

- A gyémántok közül nem tudunk egyet sem kiemelni, mivel mindegyik ránk bízott feladatot ugyanazzal a lelkiismeretes hozzáállással, alázattal és magas szakmai színvonalon igyekszünk teljesíteni. Az ügyfeleink nagyon változatos területeken tevékenykednek: építőipar, pénzügyek, szépségipar, alkoholos italmárkák vagy épp babatermékek. Amire kifejezetten büszkék vagyunk, hogy a tevékenységünkkel a legtöbb esetben sikerült teljesíteni és meghaladni az eredetileg kitűzött árbevételi adatokat. Ez különösen jó eredménynek mondható egy olyan, gazdaságilag nehéz évben, mint amilyen a 2023-as volt. A siker kulcsa minden esetben más volt. Amit talán érdemes kiemelni, hogy a hatékonyság érdekében átalakítottuk a költségstruktúrát, például a kontenteket és a kreatívokat egyre nagyobb arányban az MI bevonásával készítjük. A megtakarított összegből megnövelhettük a hirdetésekre és boostokra fordítható pénz nagyságát, és így értünk el az eddigieket is túlszárnyaló eredményeket. Az elismerések közül pedig az Év Ügynöksége címre vagyunk a legbüszkébbek, amit azért kaptunk, mert az idén mi gyűjtöttük be a legtöbb gyémántot.

- Miért javasolnák másoknak is azt, hogy pályázzanak a Marketing Diamond Awardsra? Mit tanulhat belőle a szakma?

- Úgy gondolom, hogy ez az elismerés nemcsak a szakmának, az ügynökségeknek egy kiváló terep megmutatni magukat, hanem az ügyfeleknek is remek lehetőség. A díj a közös munka elismerése, visszaigazolás feléjük is. Ugyanakkor a saját munkatársaimat is büszkeséggel tölti el, hogy megmutathatják, hogy milyen magas színvonalú, professzionális munkát végeznek a mindennapok során.