- Hirdetés -

Múlt héten fordított az RTL

|

A kereskedelmi célcsoportnál és a főműsoridőben jó hete volt az RTL-nek. Szólóban és csoportszinten is a TV2, illetve a TV2 Csoport elé kerültek. A TV2 azon bukott sokat, hogy a Zsákbamacska sokkal kevésbé érdekelte a nézőket, mint korábban a Házasság első látásra.

Egy hét alatt nagyot változott a nézettségi verseny. A korábbi hetekben minden célcsoportnál magabiztosan vezetett a TV2, azonban múlt héten (18. hét) fordítani tudott az RTL. Legalábbis a 18-49 és a 18-59 éveseknél, főműsoridőben. Mindkettőnél 2,4 százalékponttal végeztek a TV2 előtt. A teljes lakosságnál és főműsoridőben sem volt messze egymástól a két csatorna (TV2: 11,9%, RTL: 11,4%), itt azért fél százalékpontnál nagyobb szokott lenni a TV2 előnye. Egyébként teljes napon mindhárom nagy célcsoportnál megőrizte vezető helyét a TV2.

A teljes csatornaportfóliók terén is jó hete volt az RTL Magyarországnak, ugyanis a fenti két bontásban a TV2 Csoport elé verekedték magukat. Azaz főműsoridőben a 18-49 éveseknél 3,8 százalékpont (RTL Magyarország: 23,9%, TV2 Csoport: 20,1%), a 18-59 éveseknél 3,1 százalékpont (RTL Magyarország: 24,2%, TV2 Csoport: 21,1%) volt az RTL Magyarország előnye. A többi összevetésben – főműsoridő, teljes lakosság, illetve teljes nap 18-49, 18-59, 4+ – a TV2 Csoporté volt a hét.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9,2 11,9 8,4
RTL 11,6 11,4 10,8

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 18. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 8 10,1 7,4
RTL 7,3 7 6,9

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 21,7 22,8 20,3
RTL Magyarország 19,6 17,2 19,7
AMC Networks 6,4 5,9 6,4
MTVA 6,1 9,9 5,0
Network4 3,8 5,1 2,7
Antenna Entertainment Group 3,4 2,9 3,3
Paramount Global 3,3 2,9 4,3
Warner Bros.Discovery 3,1 3,9 2,9

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,3% / 11,6% (14,5% / 12,3%)
Tények Plusz – 9,6% / 7,7% (11,4% / 9,8%)
Zsákbamacska – 9,5% / 9,5% (korábbi héten a Házasság első látásra: 19,9% / 20,3%)
Ütős ötös – 7,8% / 7,4% (korábbi héten a Hazatalálsz: 11,6% / 11,2%)

RTL
Híradó – 17,3% / 14,8% (17,2% / 14,1%)
Fókusz – 12% / 11,3% (10,5% / 9,5%)
Az álommeló – 12,4% / 11,6% (10,2% / 9,2%)
A mi kis falunk – 10,5% / 9,8% (9% / 8,6%)

A fentiekből szemléletesen látszik, hogy leginkább hol vesztett sokat a TV2. A korábbi hetekben a Házasság első látásra elképesztően erős nézettséggel futott, tarolt a műsorsávjában. Azonban az új évaddal visszatérő Zsákbamacska ezt finoman szólva sem tudta megismételni. Gyakorlatilag fele akkora share-t hozott, mint korábban a Házasság első látásra. Ebből az RTL-es Álommeló is profitálni tudott az utolsó hetében. A korábbi héthez képest bő 2 százalékpontot erősített az Álommeló, ami így az RTL heti átlaga feletti eredménnyel búcsúzott.

Szombaton az RTL-es Gólkirályság a nyerte a sávját. Bár azért nem produkált túl erős közönségarányt, hiszen a 18-49 éveseknél 9,1 százalékot, a 18-59 éveseknél 11 százalékot, a teljes lakosságnál 10,4 százalékot hozott.

Vasárnap a TV2-s Next Top Model Hungaryre továbbra sem kaptak rá tömegével a nézők. Az előbb említett három fő célcsoportnál 7,7 százalékos, 7,2 százalékos és 9,1 százalékos közönségarányt ért el. Az RTL-es Cápák között viszont jól teljesített a maga 13,4 százalékos, 13,6 százalékos és 12,4 százalékos share-jével. Vasárnap az RTL-en adták a Való Világ első epizódját, ami a 18-49 éveseknél csatornaátlag feletti közönségarányt – 11,4 százalék – ért el.

A korábbi hetekben minden célcsoportnál a Házasság első látásra végzett az élen. A 18. héten viszont visszatért az a helyzet, hogy korosztálytól függően más-más produkció bizonyult a legnézettebbnek. A 18-49 éveseknél az Álommeló hétfői adása vonzotta a legtöbb (172 ezer) nézőt. A 18-59 éveseknél a május elsejei RTL Híradó áll a toplista élén (277 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a pénteki Tények (619 ezer néző) végzett a lista első helyén.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÍRADÓ RTL 277 529 20,3
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 256 817 13,6
AZ ÁLOMMELÓ RTL 248 997 13,2
BAJNOKOK LIGÁJA M4 SPORT 224 123 12,8
FÓKUSZ RTL 213 348 12,9
HÁZON KÍVÜL RTL 202 510 13,2
A MI KIS FALUNK RTL 201 589 11,8
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 190 973 12,9
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 186 505 11,0
TÉNYEK TV2 185 116 16,1

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TÉNYEK TV2 619 320 22,6
HÍRADÓ RTL 595 623 19,8
AZ ÁLOMMELÓ RTL 507 937 13,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 487 163 15,8
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 484 937 12,4
ZSÁKBAMACSKA TV2 448 671 11,9
HÁZON KÍVÜL RTL 440 012 13,3
FÓKUSZ RTL 404 289 11,5
BAJNOKOK LIGÁJA M4 SPORT 391 516 11,4
A HÁROM NŐVÉR TV2 384 209 18,6

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
AZ ÁLOMMELÓ RTL 172 466 13,5
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 168 081 13,4
HÍRADÓ RTL 163 000 17,9
BAJNOKOK LIGÁJA M4 SPORT 161 846 13,4
VALÓ VILÁG RTL 148 580 11,4
A MI KIS FALUNK RTL 139 644 11,8
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 127 381 12,3
FÓKUSZ RTL 125 921 13,2
ZSÁKBAMACSKA TV2 121 576 9,6
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 104 404 9,1

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...