- Hirdetés -

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

|

Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR vezetője. Vele, valamint Halász Adriennel, a CSR és integrált kampányok vezetőjével beszélgettünk felelősségvállalásról, hosszútávú kezdeményezésekről és a segítségnyújtás márkaismertségnövelő hatásáról.

- Miért fontos a BioTechUSA-cégcsoportnak a felelősségvállalás és milyen eszközökkel tudtok ezért tenni?

- Dániel: A BioTechUSA-cégcsoport számára a „The Feeling of Success” nemcsak egy szlogen. Hiszünk benne, hogy akkor vagyunk a legsikeresebbek, ha minél többet tudunk visszaadni a közösség számára. A tulajdonosaink számára fontos, hogy a gazdasági sikereinket érzelmileg is megéljék, így nemcsak üzleti, hanem jóléti szempontból nélkülözhetetlen dolgokra is költünk. Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójaként és forgalmazójaként társadalmi felelősségvállalási programunk keretében eddig 370 millió forint értékben adományoztunk 85 000 doboz terméket, készpénzt, illetve rehabilitációs, diagnosztikai és terápiás eszközöket, mellyel 145 civil és egészségügyi szervezet munkáját segítettük. Törekszünk rá, hogy ne csak „halat”, de „hálót” is adjunk, így fitt közösségünk, kollégáink, médiaapparátusunk, külső szakértők és márkanagyköveteink bevonásával felületet biztosítunk mindazoknak, akiknek kevesebb lehetősége van segítséget kérni.

- Milyen szempontok vezérlik a vállalat CSR-stratégiáját?

- Dániel: Elsősorban az, hogy menedzsment funkcióként tekintünk a társadalmi felelősségvállalásra, stratégiai szinten kezeljük és amellett, hogy igyekszünk minél nagyobb segítséget nyújtani a környezetünknek, folyamatosan szinkronizáljuk az üzleti és imázsépítési célokkal; a toborzási és megtartási tevékenységgel; a piaci környezet igényeivel; valamint a külső szociális-közéleti tényezőkkel. Tervszerűen és hosszútávon valósítjuk meg, a segítségnyújtási lehetőségeket pedig az alapvető profilunkon belül keressük. Ahogy mások, úgy mi is abban vagyunk a legjobbak, amivel profitot realizálunk, így tudásunk legjavát adjuk – nem csak fogyasztóinknak, de – a nélkülözőknek is. A tudatos életmódra motiválás minden aspektusában meghatározza márkaidentitásunkat, nemcsak a CSR stratégiánk, de a víziónk, vállalati kultúránk szerves részét képezi. Éppen ezért cégcsoportunknál a felelősségvállalás már házon belül, a minőségi termékek és könnyen alkalmazható, innovatív szolgáltatások fejlesztésekor elkezdődik. Kizárólag ezekre alapozva tud igazán hiteles lenni szociális törekvésünk és az aköré épített diskurzus. Végső soron egyetértek a német PR Szövetség mottójával: „90%-ban tegyél jót, 10%-ban pedig beszélj róla”. Ha már viszont beszélünk valamiről, akkor beszéljünk mocskosul profin.

- Adrienn: Az idei stratégiánkban az egyszeri adományozások helyett nagyobb hangsúlyt fektetünk a hosszú távú értékteremtésre, valamint arra, hogy erőforrás-biztosítással javítsuk partnereink befektethetőségét, akcelerációs programokat indítsunk és ingyenes oktatásokkal fejlesszük a hazai civil szférát. Igyekszünk olyan projektek mellé állni, amik azon túl, hogy összhangban állnak felelősségvállalási stratégiánkkal, fontos ügyeket karolnak fel és hosszú távú hatással vannak a társadalmunk fejlődésére.

- A Scitec Nutrition felelősségvállalási programja miben tér el a BioTechUSA projektjeitől?

- Dániel: Magyar tulajdonban lévő vállalatként a BioTechUSA márka alatt az egészségüggyel kapcsolatos területekre hívjuk fel a figyelmet, kórházakat modernizálunk és a hazai egészségügyben dolgozókat támogatjuk. A másik zászlóshajó márkánk, a Scitec Nutrition berkeiben pedig a sportra és a mozgás örömére fókuszálunk, civil szervezetek munkáját segítjük és vásárlóinkat fontos szociális ügyek mentén mozgósítjuk. Az elmúlt időszakban olyan témákban indítottunk társadalmi párbeszédet, mint a férfiegészség megóvása, a rendszeres szűrővizsgálatok fontossága, vagy éppen az endometriózis.

- Adrienn: Amikor a Scitec Nutrition CSR stratégiáját alakítottuk ki, akkor szembesültünk vele, hogy a márkanagykövetek közül meglepően sokan már eddig is folytattak önállóan vagy egy-egy szervezettel közösen jótékony akciókat és elkötelezettek a társadalmi ügyek iránt. Így adta magát, hogy a kapcsolódó CSR program neve Jószívű Testépítők Akcióban legyen és a márka által támogatott felelősségvállalási projektekbe sportolóinkat is aktívan bevonjuk, hogy megmutassuk: nemcsak a bicepszük, de a szívük is nagy!

- Munkátok során kiemelten fontosnak tartjátok a hosszútávú kezdeményezéseket és hogy párbeszédet indítsatok a számotokra fontos ügyekben – ezek közül melyeket emelnétek ki?

- Adrienn: Idén első alkalommal fogtunk bele egy olyan komplex fejlesztési program támogatásába, mely egyedülálló módon három szereplő bevonásával valósul meg. A 2 éves együttműködés során a Nevetnikék Alapítvány kapacitásfejlesztése zajlik, ahol a Scale Impact szakmai partnerként felel az akcelerációs program megvalósításáért és a teljeskörű projektmenedzsmentért, a BioTechUSA-cégcsoport pedig pénzügyi támogatással és szakmai tanácsadással csatlakozik a programhoz. Ezzel közvetetten több száz tartósan beteg gyermek életminőségének és a velük foglalkozó kórházi szakdolgozók és orvosok munkakörülményeinek javulásához járulunk hozzá. A másik ilyen kiemelt hosszútávú projektünk a Van Helyed Alapítvány támogatása, ahol cégcsoportunk az ózdi hátrányos helyzetű, szegregátumokban élő gyerekek oktatásával foglalkozó alapítvány sporttal és egészséges életmóddal kapcsolatos tevékenységét támogatja harmincmillió forinttal. Ennek keretében májusban egy közös főzéssel egybekötött egészségnapot valósítunk meg a telepen élő szülők bevonásával, szeptemberben pedig egy sportnap kerül megrendezésre márkanagyköveteinkkel és önkéntes dolgozóink részvételével.

 

 

- A segítségnyújtásnak márkaismertségnövelő hatása is van, ez hogyan mutatkozik meg nálatok?

- Dániel: Cégcsoportunknál ugyanaz a – kizárólag in-house – szervezeti egység foglalkozik a PR-ral, vállalati kommunikációval és a tulajdonosok szakmai támogatásával, mint ami a CSR-ral és a munkáltatói márkaépítéssel. Ennek köszönhetően ezen tevékenységek kivitelezése nem izoláltan történik, hanem egymást támogatva, kimagasló organikus-fizetett arány mentén, 150 különböző országos és regionális, hazai és nemzetközi, online és print médium, a jelentősebb mainstream rádiók, televíziók és podcast-ek bevonásával. Az elmúlt években átlagosan évente 30 médiakampányt és 700 médiamegjelenést, több száz közösségi médiaaktivitást menedzseltünk, melynek 40%-át tisztán a felelősségvállaláshoz kötődő témák adták. Ez közvetve jelentős bevételt generált, felméréseink alapján pedig 20%-kal növelte a hazai márkaismertségünket. Ennek köszönhetően képesek vagyunk folyamatosan új célközönségeket megszólítani, például egy evészavarosoknak szóló sajtótájékoztatóval az egészségügyi médiumokat; vidéki bevásárlóközpontokba szervezett PSA-szűrésekkel regionális lapokat, a „Mozgással a demencia ellen” kampányunkkal pedig egy idősebb vásárlói réteget. Az olyan patinás partnerek, mint a Kórházszövetség, a Semmelweis Egyetem vagy az Országos Mentőszolgálat pedig hitelesítik márkánkat.

- Adrienn: Amikor az éves stratégiát összeállítjuk, elsődleges szempont a támogatott intézmények kiválasztásánál, hogy olyan ügyek mellé álljunk, amikben hiszünk és amiket mi is jó szívvel támogatni tudunk. A márkaismertség növelése csak utólagos hozadéka egy-egy projektnek, amiből - ahogy Dani is említette - megpróbáljuk kihozni a legtöbbet. A kommunikáció során számos esetben fordul elő, hogy a támogatás tényét háttérbe szorítva, maga a téma kap kiemelt szerepet és az, hogy párbeszédet indítsunk olyan fontos problémák kapcsán, mint például az evészavarral küzdők magas aránya vagy az ápolók helyzete hazánkban. Ezzel nemcsak fontos társadalmi ügyekre hívjuk fel a figyelmet, hanem segítjük az intézményeket és alapítványokat is abban, hogy nagyobb nyilvánosságot kapjanak.

- Hogyan mérhető a CSR projektek hatékonysága?

- Dániel: Számomra aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással, a CSR-t pedig az üzleti célok szolgálóleányává silányítjuk. Úgy gondolkozunk erről, hogy ha van meghatározott forintnyi forrásunk egy karitatív célra, akkor ezzel igyekszünk a lehető legnagyobb társadalmi hatást elérni. Ennek érdekében a költségvetés közel 100%-át adjuk oda partnereinknek támogatás formájában, akiknek a kiválasztásában fontos szempont, hogy közösen olyan, mindkét fél számára előnyös, a fogyasztók számára pedig hasznos üzeneteket találjunk, amivel sokakat érhetünk el. Erre a célra szerencsére szuper kollégáink vannak, akik nem a támogatási keretösszegek kárára pipálják ki a PR-célokat, hanem képesek nagyvolumenű médiakampányokat akár nulla forintból felépíteni. Ezeket aztán visszamérjük, én pedig akkor vagyok elégedett, ha a támogatásra fordított összeget visszahozza a media value. Összességében úgy gondolom, hogy morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...