Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo filozófiájáról és arról, hogy miért ajánlaná másoknak is az erre a megmérettetésre való jelentkezést.
- Miért és mivel pályáztatok tavaly a Marketing Diamond Awardsra?
- Magyarország egyik legnépszerűbb számlázószoftverénél már régóta jóval nagyobb támogatást nyújtunk a hazai vállalkozóknak. Víziónk terjesztésének pedig a marketing az eszköze, tehát nem is kérdés miért szeretünk pályázni és miért vagyok büszke az elért eredményekre. Évek óta több kategóriában indulunk, és ez 2023-ban sem volt másképp. Összesen tizennégy pályázatot adtunk be, hiszen év közben rengeteg marketingaktivitásunk van, bőven volt miből válogatni. Sőt, igazából dönteni volt a legnehezebb, hogy mit mire nevezzünk. Szerencsére a megnyert tizenegy gyémánt, illetve a megítélt két különdíj is azt támasztja alá, hogy remekül végezzük a dolgunkat a marketingcsapattal.
- Melyik gyémántokra vagy a legbüszkébb?
- Mindegyiket nagyra tartom, hiszen a csapat rengeteget dolgozik azért, hogy a Billingo brandje olyan legyen, amilyen, és nagyon örülök, hogy ez a siker az elismerésekben is visszatükröződik. Ha egyet mégis ki kéne emelnem, akkor azt hiszem a Produkciós és nyomdai gyártások kategóriát mondanám, amiben az idén a videós anyagainkkal indultunk. Az aktuális médiafogyasztási szokások kiszolgálását és az ismeretterjesztést is a multimédiás anyagok szolgálják leginkább, ezért kiemelt figyelmet szentelünk a minőségi tartalomgyártásnak. Száz százalékban eredeti anyagokat készítünk, mellőzzük a konzerv- vagy stock anyagok felhasználását is. A teljes tervezési és gyártási folyamat a mi kezünkben van, ami rengeteg pluszerőforrást igényel, de nagyon megéri. Gyakran kapunk visszajelzést a publikált anyagok kiemelkedő minőségére, az pedig extra előny, hogy a remek kreatívoknak hála a hirdetéseink is szuperül mennek.
- Miért tartod fontosnak a Marketing Diamond Awards célkitűzését?
- Jó kampányok nem csak a nagy cégeknél születnek, a legtöbbször mégis ezekről hallunk. Nagyszerű kezdeményezésnek tartom, hogy a Marketing Diamond Awardson mindenkinek van helye, és az igazán nagyszabásúak mellett a kisebb költségvetésű projektek is megférnek. A jó ötleteket nem büdzsében mérik, bármelyik érdemes lehet az elismerésre.
- Hol köszön vissza ez a küldetés a Billingo filozófiájában, mindennapos működésében?
- Mi sem teszünk különbséget vállalkozás és vállalat között. A legkisebb egyéni vállalkozótól a legnagyobb multis felhasználóig mindenki számára ugyanolyan minőségi szolgáltatást nyújtunk. Nekünk mindig a vállalkozók az elsők, a szoftvert nekik szánjuk, mérettől, létszámtól, bevételtől függetlenül. Mindenki elindul valahol: akár a miénk is remek példa arra, hogy hogyan lesz egy baráti kezdeményezésből tíz év alatt milliárdos cég. Ugyanolyan vállalkozásként indultunk, mint azok, akiknek most segítünk a szolgáltatásainkkal. Hálás vagyok, hogy ennyien velünk tartanak ezen az úton, mi továbbra is azon vagyunk, hogy segítsünk. Épp ezért dolgozunk azon minden nap, hogy a lehető leghatékonyabban támogassuk a digitalizációs folyamatok teljesülését, és a felhasználóink fejlődési potenciáljának csak a képzelet szabhasson határt, legyen az illető kicsi vagy nagy, kezdő vagy már befutott.
- Miért javasolnád másoknak is azt, hogy pályázzanak a Marketing Diamond Awardsra? Mit tanulhatnak ebből ők és a szakma?
- Az élethosszig tartó tanulásban hiszek, és hát miből lehetne többet tanulni, mint a gyakorlatból? A Marketing Diamond Awards szakmai zsűrijének a visszajelzése pluszlehetőséget adhat arra, hogy a pályázott kampányokat, anyagokat újra elbíráljuk mi magunk is. Az ilyen értékes visszajelzésekből csak építkezni lehet akkor is, ha esetleg nem nyer egy pályázat. Ez egyáltalán nem kudarc, hanem lehetőség a fejlődésre. Arra biztatnék mindenkit, hogy pályázzon és mérettesse meg magát, mert csak jól jöhet ki belőle.