Az RTL-es The Floor múlt héten is jóval több nézőt vonzott, mint a TV2-s Zsákbamacska. A kereskedelmi célcsoportnál a The Floor, a teljes lakosságnál a Tények volt a múlt hét legnézettebb tévés tartalma.
A mögöttünk álló 20. héten is egész jó időszaka volt az RTL-nek, a számukra legfontosabb célcsoportoknál nyertek. Főműsoridőben a 18-49 éveseknél kereken 3 százalékpont, a 18-59 éveseknél 2,9 százalékpont volt az előnyük. Sőt, főműsoridőben és a teljes lakosságnál is kevésen múlt az első hely (TV2: 11,7%, RTL: 11,5%). Viszont a TV2 teljes napon minden lényeges célcsoportnál győzni tudott. Külön nézve az egyes estéket, az RTL végig nyerte a főműsoridőt hétfőtől vasárnapig, a 18-49 és a 18-59 éveseknél is. A teljes lakosságnál kicsit más volt a helyzet, ott a TV2 húzta be a hétfőt, szerdát, csütörtököt és vasárnapot, az RTL nyerte a kedd, péntek és szombat estét.
A teljes portfóliókat nézve egész hasonló helyzet alakult ki, mint a fentieknél. Azaz főműsoridőben és a 18-49 és a 18-59 éveseknél az RTL Magyarország végzett az élen. A 18-49 éveseknél 24,1 százalék volt a share-jük, a TV2 Csoporté 21,3 százalék. A 18-59 éveseknél az RTL Magyarország 24,6 százalékot, a TV2 Csoport 21,9 százalékot hozott össze. A többi összevetésben a TV2 nyert.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 20. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8,8 | 11,7 | 8 |
RTL | 11,8 | 11,5 | 10,9 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 20. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8 | 10,5 | 7,3 |
RTL | 7,1 | 6,9 | 6,6 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 22,3 | 24,2 | 21,2 |
RTL Magyarország | 19,1 | 16,8 | 18,7 |
MTVA | 5,8 | 9,7 | 4,7 |
AMC Networks | 5,5 | 5,1 | 5,7 |
Network4 | 4,0 | 5,3 | 3,1 |
Antenna Entertainment Group | 3,9 | 3,1 | 3,8 |
Warner Bros.Discovery | 3,2 | 3,7 | 3,2 |
Paramount Global | 3,1 | 2,6 | 3,8 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,8% / 12,8% (15,2% / 12,3%)
Tények Plusz – 9,6% / 7,8% (10,3% / 8,6%)
Zsákbamacska – 8,1% / 8,3% (8,6% / 8,5%)
Ütős ötös – 6,3% / 6% (6,7% / 6,6%)
RTL
Híradó – 17,6% / 15,1% (17,4% / 15,2%)
Fókusz – 13,2% / 11,9% (12,4% / 12,2%)
The Floor – 13,9% / 13,7% (15,7% / 16,3%)*
A mi kis falunk – 9,6% / 8,6% (9,4% / 9,2%)
*A hétvégi különkiadás nélkül.
A kereskedelmi célcsoportnál a Híradó-Fókusz páros, a Tények-Tények Plusz duó előtt járt. A korábbi héthez hasonlóan pedig a The Floor nagyon jó eredményt ért el, több mint 2 százalékponttal múlták felül az RTL esti csatornaátlagát. Kicsi csökkenést azért látni a műsor indulóhetéhez viszonyítva, de még ez is kiválónak számít. A TV2-nek nagyon nem jött be a Zsákbamacska új, Majka nélküli szériája, és semmi javuló trendet nem látni náluk.
Szombaton a Gólkirályság nyerte a sávját, a 18-49 éveseknél 11,5 százalékos, a 18-59 éveseknél 13,1 százalékos, a teljes lakosságnál 12,2 százalékos közönségarányt ért el. Bár azt meg kell említeni, hogy nem volt erős ellenfele, a TV2 a tavaszi szezon nagy részében elengedte a szombat estéket. A vasárnapot már nem, az ekkora szánt Next Top Model Hungary viszont nem teljesít valami jól. A 18-49 éveseknél 7,1 százalékot, a 18-59 éveseknél 7,5 százalékot, a teljes lakosságnál 8,9 százalékot ért el a műsor. Ezzel szemben az RTL-en a Cápák között (az említett célcsoportoknál) 10,6 százalékos, 10,8 százalékos, 10,2 százalékos közönségarányt ért el. A The Floor Drága örökösök különkiadása pedig 8 százalékos, 8,9 százalékos és 8,7 százalékos share-t hozott össze. Ezzel ugyan a kereskedelmi célcsoportnál nyerte a vasárnapot az RTL, de a Cápák közöttnek volt már ennél erősebb időszaka, illetve a The Floor különkiadás azért messze nem érte el a hétköznapi adások szintjét.
A hétköznapi adások viszont olyan sok nézőt vonzottak, hogy a 18-49 és a 18-59 éveseknél is a hét legnézettebbjének számított az RTL-es vetélkedő. A The Floor hétfői adása a 18-49 éveseknél 184 ezer nézőt, a 18-59 éveseknél 262 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A teljes lakosságnál a pénteki The Floor 510 ezer nézőt érdekelt, amivel a toplista harmadik helyén végzett. A 4+-os célcsoportnál a péntek esti Tények bizonyult a hét legnézettebb műsorának, 629 ezer nézővel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
THE FLOOR | RTL | 262 606 | 15,0 |
HÍRADÓ | RTL | 232 471 | 18,9 |
FÓKUSZ | RTL | 212 129 | 14,3 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 206 242 | 19,2 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 198 574 | 13,1 |
TÉNYEK | TV2 | 197 579 | 16,1 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 177 554 | 10,8 |
MOL MAGYAR KUPA | M4 SPORT | 174 857 | 10,1 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 167 499 | 10,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 153 971 | 10,7 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 629 191 | 21,8 |
HÍRADÓ | RTL | 577 408 | 20,0 |
THE FLOOR | RTL | 510 260 | 13,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 475 648 | 14,9 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 440 501 | 12,2 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 399 801 | 12,2 |
FÓKUSZ | RTL | 398 930 | 12,2 |
A HÁROM NŐVÉR | TV2 | 396 600 | 18,6 |
MOL MAGYAR KUPA | M4 SPORT | 367 421 | 10,4 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 354 186 | 11,9 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
THE FLOOR | RTL | 184 753 | 15,5 |
HÍRADÓ | RTL | 148 796 | 18,4 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 133 356 | 18,6 |
FÓKUSZ | RTL | 122 810 | 13,5 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 118 248 | 10,6 |
MOL MAGYAR KUPA | M4 SPORT | 114 201 | 9,6 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 113 049 | 9,5 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 112 314 | 11,5 |
TÉNYEK | TV2 | 111 098 | 13,7 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 109 276 | 9,6 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás