- Hirdetés -

Rengeteg pénzt buknak az emberek a rejtett banki költségek miatt

|

A nemzetközi fizetések rejtett díjai továbbra is jelentős problémát jelentenek az EU-ban – magánszemélyek, illetve kis- és középvállalkozások csak 2023-ban 30 milliárd eurót veszítettek emiatt. Az euróövezeten kívüli országok - köztük Magyarország is - ebből 21 milliárd eurót veszített. A tavalyi évhez képest csökkentették a magyar bankok a devizaárfolyamokat felfújó felárakat. A felárakat azonban továbbra is elrejtik az árfolyamokban, így az ügyfelek még mindig nem látják tisztán ezeket a többletköltségeket és a nemzetközi tranzakciók valós árát.


A Capital Economics független kutatása szerint, amelyet a Wise, a világ pénzforgalmának és pénzkezelésének legjobb módjára törekvő globális technológiai vállalat megbízásából készített, az európai fogyasztók, valamint a kis- és középvállalkozások 2023-ban 30 milliárd eurót veszítettek a rejtett díjak miatt, amikor nemzetközi pénzküldésre és pénzköltésre került sor. A kutatás adatai szerint az EU-ban a magánszemélyek és a vállalkozások által fizetett nemzetközi fizetési díjak 66 százaléka árfolyamrés, más szóval: a felduzzasztott árfolyamokban elrejtett díjak. Ezeket a díjakat általában nehéz megtalálni, vagy egyáltalán nem közlik az ügyfelekkel.

Ennek fényében a Wise azt elemezte, hogy a főbb magyarországi bankok hogyan változtatták meg a devizaárfolyam-felárakat a tavalyi évhez képest, és hogy történt-e változás abban, hogy a felárakról hogyan tájékoztatják az ügyfeleket. Bár a felárak csökkentek, azokat még mindig nem díjként tüntetik fel, ami megnehezíti azt, hogy az emberek és a vállalkozások világos képet kapjanak a tranzakció teljes költségéről, amikor külföldre küldenek vagy külföldön költenek pénzt.

A probléma különösen az eurózónán kívül jelentkezik, amely az inflált árfolyamok miatt elvesztett 21 milliárd euróval az összes veszteség több mint kétharmadához járul hozzá. Ezek olyan pénzeszközök, amelyek sok magyar számára jelentős hatással lehettek volna, mivel a családok további támogatására, a gyermekek taníttatására vagy megtakarításokra és befektetésekre fordíthatták volna a pénzt. A probléma a mai inflációs környezetben még aggasztóbbá válik.

A díjak teljes átláthatósága megvalósítható lenne, ha a bankok a Google-on is található piaci középárfolyamot használnák. Átláthatóság nélkül az ügyfelek nem tudják megmondani egy tranzakció valós árát, és nem tudnak megalapozott döntést hozni.

Pápai Attila, a Wise mérnöki vezetője: "Az uniós szintű előrelépés ellenére a rejtett díjak továbbra is óriási problémát jelentenek a régióban, és az eurón kívüli országok szenvednek a leginkább. A nyaralók, a külföldön tanulmányaikat folytató diákok, az otthoni szeretteik támogatására pénzt küldő emberek és a külföldi beszállítókkal együttműködő kisvállalkozások mind érintettek. A nemzetközi fizetések fontos részét képezik a magyarok életének, és az emberek megérdemlik az átláthatóságot. Joguk van ahhoz, hogy pontosan tudják, mennyi díjat fizetnek, hogy össze tudják hasonlítani a szolgáltatókat és megalapozott döntéseket tudjanak hozni. A Wise-nál elkötelezettek vagyunk az átláthatóságért folytatott küzdelem mellett minden olyan magánszemély és vállalkozás számára, akinek nemzetközi pénzszükségletei vannak. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy ezeket a kezdeményezéseket itt, Magyarországon mozdítjuk elő, hiszen Budapest ad otthont egyik legfontosabb irodánknak, ahol több mint 700 ember építi globális vállalatunkat."

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...