- Hirdetés -

Nálunk a súlyzós edzés szeretete nem munkaköri kötelesség, hanem őszinte rajongás – új kampányáról kérdeztük a Scitec Nutritiont

|

- Hirdetés -

Májusban startolt el a Scitec Nutrition “Küzdöttek. Győztek. Te jössz!” kampánya, melyben olyan példaképek szerepelnek, akik valamilyen egészségügyi krízishelyzetből a sport segítségével álltak fel. A kreatív koncepcióról, a megvalósításról és a vállalat társadalmi felelősségvállalásáról is beszélgettünk Körmendy Zsolt marketingkommunikációs vezetővel.

- Mit üzen a Scitec Nutrition a Küzdöttek. Győztek. Te jössz! kampánnyal?

- Nálunk a súlyzós edzés szeretete nem munkaköri kötelesség, hanem őszinte rajongás. A márka fennállásának több mint 25 éve során mindenki másnál többet adtunk vissza a súlyzós sportágaknak, legyen szó versenyek szervezéséről vagy azok támogatásáról. Nem egy hazai testépítő karrierjét is segítettük, sok esetben a kezdetektől egészen a profi státusz eléréséig. Ezért természetes, hogy a súlyzós edzés pozitív hatásait minél szélesebb körben szeretnénk kommunikálni, hiszünk benne, hogy nemcsak fizikai, hanem mentális értelemben is megerősít minket. Olyan attitűdöt sajátíthatunk el általa, ami az élet más területeire is begyűrűzik, és adott esetben a legmélyebb gödör legalján is nyújthat fogódzkodót. Ez a mi küldetésünk, olyannyira, hogy még az adományozási tevékenységünket is a mozgás szeretetére fűzzük fel, legyen szó fogyatékkal élő fiatalok vagy idősek támogatásáról. A kampányban a súlyzós edzés már említett pozitív mentális hatásait helyeztük fókuszba, főszereplői olyan átlagemberek lettek, akik fizikai felépülésében kulcsszerepet játszott az edzőtermi edzés. Nekik szó szerint a sport adta vissza az életüket, számukra létkérdés volt, hogy visszanyerjék korábbi önmagukat. Az ő történetük ékes bizonyítéka annak, hogy a sportban elsajátított elhivatottság, céltudatosság az élet minden területén kamatoztatható, ahogy azt a Make A Difference szlogenünk is üzeni, így végül a változás nemcsak a sportra, hanem az egész életünkre, és ezen keresztül mások életébe is begyűrűzik.

- Honnan jött a kampány ötlete? Hogyan épül fel tematikailag, mi volt a kreatív koncepció?

- Szerettünk volna egy olyan integrált brand kampányt indítani, amely egyfelől minden korábbinál nagyobb közönség számára befogadható, másfelől pedig olyan aspektusból közelíti meg a súlyzós edzést, amiről eddig még nem beszéltünk. Így azokat is meg tudtuk szólítani, akik ugyanolyan komolyan veszik a sportot, mint a core célcsoportunk, de nem feltétlenül a legizmosabb kampányarcokkal azonosulnak. Mi több, hiszünk benne, hogy olyanokat is mozgásra inspirálunk, akik pillanatnyilag nem látogatják az edzőtermeket. Nem titkolt célunk, hogy a BioTechUSA-cégcsoporthoz tartozó Scitec Nutrition márkanevet egyszerre kapcsolják össze magával a súlyzós edzéssel, és ezzel egyidejűleg azzal a pozitív üzenettel, hogy számunkra nem csak az a fontos, hogy mekkora a bicepszed, hanem az is, hogy mekkora akarat van benned, és milyen példát mutatsz a környezetednek. A kreatív koncepció teljes egészében a Scitec Nutrition marketing és a vállalat grafikai osztályának közös munkája, melynek eredményeképpen a márka történetében most először kerültek a korábban említett hétköznapi hősök az óriásplakátokra. Ezeken a hat kampányarc közül hárman szerepelnek a Team Scitec talán legismertebb tagja, Kathi Béla testépítő-erőemelő társaságában, aki szintén először került fel. Béla igazi legenda a súlyzós edzést végzők körében, emellett pedig jótékony márkanagykövete a Jószívű Testépítők Akcióban elnevezésű társadalmi felelősségvállalási programunknak is.

 

 

- Hogyhogy a követőitek közül választottátok ki a kampány fő arcait? Végül miért rájuk esett a választás?

- Mi lehetne hitelesebb, mint az, ha igazi, a nagybetűs életből vett történeteket mutatunk be, ráadásul olyanoktól, akik eleve követnek minket, és használják a termékeinket? A kampányarcokat több tucat jelentkező közül választottuk ki egy többlépcsős folyamat során, a személyes találkozók alkalmával én személy szerint elképesztő motivációt kaptam pusztán azáltal, hogy egyenként végighallgattam őket. Igyekeztünk többféle történetet kiválasztani, hogy minél több embert meg tudjon szólítani a kampány, így a balesetből történő rehabilitációtól kezdve a súlyos, reménytelennek tűnő betegségből való felgyógyuláson át az evészavar megszüntetéséig többféle inspiráló történettel vágtunk neki a kampánynak. Még egy lényeges aspektusa volt a döntésnek: a kampányarcok részéről is fontos volt, hogy valóban meg akarják-e osztani a történetüket a nyilvánossággal. Volt, aki inkább visszakozott, ami egy teljesen érthető dolog, és ezt természetesen tiszteletben is tartottuk. Egyébként számukra – saját bevallásuk szerint – már az egyfajta terápia volt, hogy elmondhatták a történetüket négyszemközt, és külön sikerélmény, hogy ki is választottuk őket – de itt végül megálltak.

- Melyek a főbb kommunikációs területek, ahol a kampány megjelenik május folyamán? Melyikre fektettétek a legnagyobb hangsúlyt?

- A kampány alapvetően online fejnehéz, mert bár az óriásplakátok és citylight-ok száma impozáns (400 darab), online mégis sokkal több embert tudunk elérni, ráadásul a saját felületeinken mindezt célzottan tudjuk megtenni. Ugyanakkor rendkívüli energiát öltünk a kampány PR lábába is, hogy a szélesebb közönség számára is befogadhatóan tudjuk kommunikálni a márka és a súlyzós edzés kapcsolatát, és népszerűsítsük magát a súlyzós edzést azok között is, akik nem követnek minket semmilyen platformon, illetve ez a sport eddig kívül esett az érdeklődési körükön. Emellett készült egy olyan videószpot is a saját online felületeinkre, amely bátran állíthatom, hogy talán az eddigi legszínvonalasabb a márka történetében, és amely másfél percben dolgozza fel két kampányarcunk hősies küzdelmét, filmes köntösbe bújtatva.

- Miért fontos nektek a Scitec Nutritionnél (és a BioTechUSA-cégcsoportban is) a társadalmi felelősségvállalás? Ez a kampányon kívül még milyen formában jelenik meg munkátok során?

- Magyar tulajdonban lévő vállalatként a BioTechUSA márka alatt az egészségüggyel kapcsolatos területekre hívjuk fel a figyelmet, kórházakat modernizálunk és a hazai egészségügyben dolgozókat támogatjuk. A Scitec Nutrition berkeiben pedig a sportra és a mozgás örömére fókuszálunk, civil szervezetek munkáját segítjük és vásárlóinkat fontos szociális ügyek mentén mozgósítjuk. Amikor a Scitec Nutrition felelősségvállalási stratégiáját alakítottuk ki, akkor szembesültünk vele, hogy a márkanagykövetek - Bohos Kornél, Kathi Béla, Szmereka László - közül meglepően sokan már eddig is folytattak önállóan vagy egy-egy szervezettel közösen jótékony akciókat és elkötelezettek a társadalmi ügyek iránt. Így adta magát, hogy a kapcsolódó CSR program neve Jószívű Testépítők Akcióban legyen és a márka által támogatott felelősségvállalási projektekbe sportolóinkat is aktívan bevonjuk, hogy megmutassuk: nemcsak a bicepszük, de a szívük is nagy! (A CSR programról bővebben ebben az interjúban olvashatnak – a szerk.)

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az...

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Így fizetnek a magyarok külföldön

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb...

Beütött a kánikula – tippek a hőség enyhítéséhez

A valaha mért legmelegebb júniust éljük, miután már 2024 első öt hónapja is melegebb volt minden korábbi év ugyanazon hónapjánál. Mindezt a jövő heti magyarországi előrejelzések is megerősítik: 36-37 fok várható. Ilyenkor csőstül kapjuk...

Nicolas Cage és Oz Perkins új filmje érkezik a mozikba

A szélsőséges szerepeiért imádott Nicolas Cage és a kortárs horror visszatérő színésznője, Maika Monroe macska-egér játékot űz Oz Perkins új horrorfilmjében, a Longlegs – A rémben.Lee Harkert (Maika Monroe), az ifjú és tehetséges FBI-ügynököt...

Erre érdemes figyelni a lakáshiteleseknek

Aki hitelfelvételben gondolkodik, annak gyakran merül fel a fejében a kérdés: hogyan védheti meg a családját egy esetleges váratlan életesemény esetén? Mi történhet akkor, ha az adós meghal, kiesik a jövedelme és a hitel...

Világméretű kezdeményezés a tiszta vízért

Három új ivóvíz kút épülhet Afrika vízkrízis sújtotta térségében a BWT tavaszi kezdeményezésének és a lelkes BWT közösségnek köszönhetően. A BWT, Európa vezető víztechnológiai vállalata az idei Víz világnapján nagyszabású kezdeményezéssel jelentkezett. Futásra invitálta...

Ami nélkül nem érdemes utazni

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint az év első öt hónapjában megkötött online utasbiztosítások díja naponta és személyenként 702 forint volt, ami mindössze 5,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi...

Drágább nyárra készülnek idén a szülők

A nyáron a legnagyobb kihívást a gyerekek felügyeletének megszervezése jelenti a szülők számára az Erste felmérése szerint – a hosszú szünet alatt különösen nehéz fenntartani az egyensúlyt a munka és a családi élet között....

Elmaradt a tévévásárlási láz

Az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alkalmával elmaradt a tévévásárlási láz, azonban a futballereklyék iránt nagy kereslet mutatkozott a Jófogáson. Különösen a Szoboszlai Dominikhoz köthető relikviák népszerűek: egy-egy különleges mez több százezer forintot is megért a vásárlóknak....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták a sokszínű vállalatokat

Egyedülálló elismerésben részesültek azok a magyar vállalatok, melyek aktívan tesznek a nemek közötti egyenlőség eléréséért és célzott intézkedéseket vezettek be azért, hogy a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás elvei érvényesüljenek szervezetükben, és mindezt...

Nagy változás jön az újautópiacon

2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az...

Újabb zöld lépéseket tett a Spar

Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított az elmúlt években a SPAR Magyarország a toGo ételbárjaiban. Jó hír, hogy sikerült csökkenteni a felhasznált sütőolaj mennyiségét, valamint bevezették a műanyagmentes csomagolásokat és...

Így fizetnek a magyarok külföldön

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb...

Beütött a kánikula – tippek a hőség enyhítéséhez

A valaha mért legmelegebb júniust éljük, miután már 2024 első öt hónapja is melegebb volt minden korábbi év ugyanazon hónapjánál. Mindezt a jövő heti magyarországi előrejelzések is megerősítik: 36-37 fok várható. Ilyenkor csőstül kapjuk...

Don't Miss

Elkötelezettek vagyunk a közösségépítésben is – interjú Széll Hajnalkával

Vannak olyan témák és események, amelyek a nagy márkák számára megkerülhetetlenek, ilyen például az EB vagy az olimpia – mondta el Széll Hajnalka. Az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...