- Hirdetés -

Ettől jó egy munkahely

|

A sokszínű, befogadó munkahely megteremtése az ESG „S” pillérének fontos részét képezi, így a jövőben egyre nagyobb figyelmet fog kapni, hogy egy cég mennyire képviseli és támogatja a társadalmat, amelyben működik. Munkáltatói oldalról ennek egyik alapját a sokszínű, befogadó munkahely megteremtése jelenti, ahol a kollégák a különbözőségük ellenére is lehetőséget kapnak dolgozni, fejlődni, kiteljesedni. A K&H HR vezetője néhány példán keresztül segít abban, hogy miként is lehet ezt megvalósítani a gyakorlatban.

Az ESG szempontok vállalati megvalósulásánál a környezetvédelmi törekvések (E) mellett egyre nagyobb figyelmet kap a második, S, társadalmi elem. Ennek fontos része a D&I, azaz a sokszínűség és a befogadás támogatása, vagyis egy olyan munkakörnyezet, ahol az emberek a különbségeik ellenére, sőt éppen annak előnyei kihasználása mellett – legyen szó akár fizikai, szellemi vagy bármilyen személyes tulajdonságról, élethelyzetről – megbecsülve érzik magukat.

„A sokszínűség és befogadás megvalósulását sokszor félreértelmezik, és úgy tekintenek rá, mintha minél többféle dolgozót kellene foglalkoztatni. Holott ez nem egy erőltetett „válogatást”, kvóta feltöltését jelenti. Hanem azt, hogy a cégen belül is meg tud valósulni az az adott társadalmi összetétel, amelyben a vállalat működik, a munkatársak a különbségeik ellenére is, sőt azok mellett lehetőséget kapnak dolgozni, fejlődni, megmutatni, hogy miben a legjobbak és így megbecsülve érzik magukat. A sokszínűség és befogadás tehát valójában az, ha senki nincs kirekesztve azért, mert valamilyen szempontból más” – mondta el Medvey Leila, a K&H HR vezetője. „A tényleges megvalósítás persze nem ennyire egyszerű, hiszen ez nem történik meg csak úgy magától. Az eltérő igényű és élethelyzetű kollégák ugyanis akkor kapnak valóban lehetőséget és támogatást, ha ismerjük a helyzetüket, igényeiket, és ehhez igazítjuk a munkavégzést, képzéseket, motivációt” – tette hozzá a szakember.

Hogyan is lehet ezt a gyakorlatban megvalósítani? Mutatunk néhány eszközt arra, hogy hogyan lehet az első lépésektől kezdődően kialakítani a befogadó munkahelyet, illetve még inkább a vállalati kultúra részévé tenni az elfogadást:

Ismerjük meg a cég társadalmi környezetét, akár egy helyi civil szervezet bevonásával, aki olyan élethelyzeteket is lát, amely a cég eddigi látószögén kívül esik.

Mindenhol az akadálymentességre törekedjünk. És itt ne csak a testi korlátokra gondoljunk, hanem arra is, ha valaki az élethelyzetéből adódóan van nehezebb helyzetben. Ilyen lehet például a kisgyerekeseknél a nyári szünet, aminek a menedzselése bizony sok családnak gondot jelent. A K&H-nál ezért a nyári táboroztatás támogatása mellett több home office napot is igénybe vehetnek a kollégák arra az időszakra.

Gondoljunk a nem aktív munkavállalókra is, így például a kismamákkal való kapcsolat megtartására és szülést követő integrálásukra. A bank például a tartós távolléten lévő kismamákat is rendszeresen tájékoztatja az aktuális céges eseményekről, és abban is segítséget nyújt, hogy a gyermeknevelési szabadság után minél többen térhessenek vissza munkahelyükre.

Vonjuk be a vezetőket: a befogadó munkahely kialakításához és működtetéséhez nem elég a vállalati politikába beépíteni a jó gyakorlatokat, a tényleges megvalósulás nagyban a vezetőkön múlik.

„A legfontosabb azt megérteni, hogy a befogadó munkahely megteremtése nem egyetlen program, hanem egy hosszú távú szemlélet, ami a munkatársakat érintő minden döntést áthat. Az eredmény azonban egy win-win-win helyzet. Ugyanis a többféle generáció együttműködésével, a különböző élethelyzetben lévő kollégák befogadásával és támogatásával nemcsak a személyeket segítjük, de a lojalitás alapját is jelentik a vállalat számára. Sőt, még az adott társadalom egészséges működéséhez is hozzájárulhatunk vele, társadalmi szinten is erősiti a befogadást” – foglalta össze a HR vezető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...