- Hirdetés -

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

|

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei nagy sporteseményekre a saleshouse-nál, hogyan befolyásolják ezek a rendezvények a nézettséget, milyen hatással vannak az online felületekre.

- Az idei év bővelkedik sporteseményekben, amelyek jellemzően a hirdetők körében is kiemelt jelentőséggel bírnak. Mivel készül erre az időszakra az Atmedia?

- Büszkék vagyunk a sportportfóliónkra, ugyanis tévében és online egyaránt kiemelkedő eléréssel bírunk ezen a területen. 2024 valóban sűrű lesz sportesemények szempontjából, és ezek nézőit kizárólag nálunk érhetik el a hirdetők. A különböző hazai és nemzetközi bajnokságok mellett nagy érdeklődésre tart számot ebben az évben az Olimpia, illetve a foci EB, ahol ráadásul idén a magyar válogatott is játszik. Ugyanakkor töretlenül folytatódik a Bajnokok ligája is, de ne feledkezzünk meg a dohai vizes VB-ről, és a tenisz Grand Slam-tornákról sem. Ha tévéről van szó, akkor a hirdetők nálunk találják meg a legtöbb kiemelt sportesemény kizárólagos közvetítőit, így az M4 Sportot, illetve az Eurosportot, továbbá az Arena 4-et és az Match4-t, valamint a Spíler TV-t is. Emellett folyamatosan növekszik, csak idén 3 új sport tematikájú portállal bővült a digitális kínálatunk, ezzel az Atmediáé a legnagyobb elérésű online sportportfólió a piacon. Az M4 Sport, Eurosport, Csakfoci, Aréna4, Motorsport mellé most a Sport365, az NB1.hu, valamint az Eredmenyek.com csatlakozott. Oldalainkon kiemelkedő videós és banneres inventory-val várjuk hirdetőinket, brandsafe, minőségi tartalmi környezetben. Természetesen a rádióról ebben az időszakban sem érdemes megfeledkezni, ugyanis itt is vannak sporthírek, ahol különböző szponzorációs vagy non-szpot megoldásokkal tovább tudjuk növelni a kampányok elérését.

- Maradjunk kicsit a tévénél. Mit láttok, hogy befolyásolják a nézettséget ezek az események?

- Megvizsgáltuk a Nielsen adatait 2015-től napjainkig, a sportesemények tévés nézettségre gyakorolt hatásaira fókuszálva. Az eredmények alapján elmondható, hogy SHR tekintetében 4-5-szörösére, AMR esetében pedig 3-6-szorosára ugrik a közvetítő csatornák nézettsége. Ha csak az M4-et nézzük, azt látjuk, hogy több ezer ratinggel, növekszik a csatorna teljesítménye, ami megfelel akár egy kisebb TV csatorna éves ratingmennyiségének. A foci EB és VB lendíti a legnagyobbat a nézettségen, amelyeknél magyar részvétel esetén még markánsabb a növekedés. Ennek fényében nem meglepő, hogy az idei Európa Bajnokság környezetében meghirdetett reklámidőt már eladtuk, közvetlenül a hivatalos szponzoroknak fenntartott elővásárlási időszak lejárata utáni néhány percben. Bár az utóbbi években csökkent a sportesemények nézettsége a nagy tévéképernyőn - ez lehet, hogy az internetes élő közvetítések hatása – ugyanakkor az elvándorló nézők a digitális portfóliónkon keresztül elérhetők, vagy out-of home nézik, ami nem szerepel a Nielsen Közönségmérésben.

- Ha már online: milyen tendenciák rajzolódnak ki a digitális térben?

- A videóindítás-számok jelentősen emelkednek a hagyományos időszakokhoz képest, az M4Sporton.hu esetében például 2-3-szorosára nőnek ilyenkor, ugyanis sokan követik online élőben a sporteseményeket. Az Eurosporton jellemzően a tenisztornák örvendenek magasabb nézettségnek, ami a tornák időszakában 1,5-2-szer akkora, mint az év többi időszakában. Az olimpiai játékok esetében hasonló forgalomnövekedésre számítunk mindkét felületen. Fontosnak tartom kiemelni, hogy digitális üzletágunk továbbra is piacvezető a jogtiszta videós inventory tekintetében, amely 2024-ben a kiemelt sporteseményeknek köszönhetően még nagyobb elérést biztosít majd ügyfeleink számára, és ahogy a tavalyi RTL Saleshouse-zal közös kutatásunkból kiderült a hazai médiavideós felületeken a reklámhatás 2,7-szerese a globális felületekének.

- Hogyan változik a kiemelt időszakban a hirdetői kereslet?

- Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre. Ezért is kínálunk az online esetében többféle, változatos összetételű szponzorációs csomagokat, dedikált, az eseményekre targetált videós kampányokat. A tévében ilyenkor lezárt blokkokkal dolgozunk. Ide csak az a hirdető tud bekerülni, aki megvásárol valamilyen csomagot a speciális ajánlataink közül, szóval CPP alapú megjelenésre nincsen lehetőség. Ahogy mondtam, az EB körüli reklámhelyek már elfogytak, ugyanakkor az Olimpia szintén nagy érdeklődésnek örvend, már ide is jelentkeztek potenciális hirdetők, de még folynak az egyeztetések. Egy biztos: idén sem lesz hiány érdeklődésre számot tartó sporteseményekben, és ahova a néző figyelme irányul ott mindig van a hirdetői kereslet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...