Célcsoporttól függően az RTL-es The Floor és a TV2 hírműsora volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A Zsákbamacska és a Drága örökösök nem hozott túl jó nézőszámokat, heti átlagban sokat erősödött a Tények, de hétvégén mindegyik RTL-es produkció jó nézettséget produkált.
A mögöttünk álló 21. héten csak minimálisan változott a két vezető kereskedelmi csatorna főműsoridős kínálata. Ez a változás pedig nem nagyon kavarta fel az erőviszonyokat, így a korábbi hetekhez hasonlóan alakult az RTL és a TV2 közötti verseny. Azaz főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél nyert az RTL, a többi összevetésben, tehát főműsoridőben és a teljes lakosságnál, valamint teljes napon mindhárom korosztálynál a TV2 megőrizte a vezető helyét. Ami az egyes estéket illeti, elég jelentős különbségek adódtak a különböző célcsoportoknál. A 18-59 éveseknél minden estét megnyert az RTL, a 18-49 éveseknél a péntek egál volt, a többi főműsoridőt az RTL nyerte. A teljes lakosságnál viszont csak a szombat volt az RTL-é, a többi estén a TV2 jobb számokat hozott.
A teljes csatornaportfólióknál is a fentiekhez hasonlóan alakult a verseny. A 18-49 és a 18-59 éveseknél, főműsoridőben az RTL Magyarország nyert. A 18-49 éveseknél az RTL Magyarország 24,1 százalékos, a TV2 Csoport 21,6 százalékos heti share-t hozott össze. A 18-59 éveseknél az RTL Magyarország 24,5 százalékos, a TV2 Csoport 22,1 százalékos közönségarányt produkált. A többi bontásban a TV2 Csoportnak volt magasabb heti közönségaránya.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 21. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9 | 12,1 | 8,6 |
RTL | 11,7 | 11,5 | 11,4 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 21. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8,3 | 10,3 | 8 |
RTL | 7,1 | 6,8 | 7 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 22,6 | 23,8 | 22,1 |
RTL Magyarország | 19,3 | 17,1 | 19,0 |
MTVA | 5,9 | 9,3 | 4,8 |
AMC Networks | 5,6 | 5,2 | 5,8 |
Antenna Entertainment Group | 3,9 | 3,2 | 3,7 |
Network4 | 3,6 | 5,1 | 2,5 |
Paramount Global | 3,4 | 2,8 | 4,3 |
Warner Bros.Discovery | 3,1 | 3,8 | 3,0 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,2% / 15% (15,8% / 12,8%)
Tények Plusz – 10,3% / 9,3% (9,6% / 7,8%)
Zsákbamacska – 7,9% / 7,9% (8,1% / 8,3%)
Ütős ötös – 7% / 6,9% (6,3% / 6%)
RTL
Híradó – 17,5% / 14,7% (17,6% / 15,1%)
Fókusz – 12,1% / 11,5% (13,2% / 11,9%)
The Floor – 13,5% / 13,6% (13,9% / 13,7%)
Drága örökösök – 8,3% / 8,1% (korábbi héten A mi kis falunk: 9,6% / 8,6%)
Az esti hírműsorok terén látni némi változást. Hónapok óta magabiztosan vezetett az RTL Híradó a 18-49 és a 18-59 éveseknél. Múlt héten viszont, ha kicsivel is, de a Tények a 18-49 évesek magasabb heti átlagot ért el. A 18-59 éveseknél pedig jóval kisebb volt a differencia a korábban megszokottnál. A teljes lakosságnál nincs változás, ott eddig is vezetett a Tények.
Abban viszont nem történt változás, hogy a Zsákbamacska az új műsorvezető párosokkal szenved. A The Floor megint kimondottan jó számokat hozott. Az RTL-en A mi kis falunk ismétléseit a Drága örökösök új részei váltották. A Drága örökösök nagyjából azt hozta, mint korábban A mi kis falunk ismétlései, de keddtől péntekig csökkenő tendenciát mutattak a számaik. Viszont az az igazság, hogy nagyjából ez volt várható, hiszen a Drága örökösök legutóbbi évadának a vége sem teljesített túl jól. Nem véletlen, hogy sokat vártak a már leforgatott új évaddal, érezhetően nem a legfontosabb tévés szezonokra tartogatták.
A hétvégéje egész jól alakult az RTL-nek. Szombaton kimondottan erős számokat produkált a Gólkirályság. A 18-49 éveseknél 14,4 százalékos, a 18-59 éveseknél 13,8 százalékos, a teljes lakosságnál 12,6 százalékos közönségarányt ért el. Vasárnap ugyanennél a három célcsoportnál szintén jól szerepelt a Házon kívül (12,8% / 15% / 14,3%) és a Cápák között (14% / 13,4% / 11,7%). A TV2-s Next Top Model Hungary esetében már kevésbé voltak jók a közönségarányok (8,1% / 8,3% / 10,1%).
A 18-49 és a 18-59 éveseknél a The Floor, annak is a keddi adása vonzotta a legtöbb nézőt a múlt héten (178 ezres és 267 ezres nézettséggel). A teljes lakosságnál pedig a hétfői Tények volt a legnézettebb, amire 681 ezren voltak kíváncsiak.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
THE FLOOR | RTL | 267 326 | 14,2 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 259 153 | 23,1 |
TÉNYEK | TV2 | 254 604 | 17,5 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 251 692 | 13,4 |
HÍRADÓ | RTL | 236 221 | 16,2 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 225 046 | 15,0 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 218 347 | 13,8 |
FÓKUSZ | RTL | 201 587 | 12,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 188 088 | 11,7 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 161 079 | 8,2 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 681 648 | 21,9 |
HÍRADÓ | RTL | 578 461 | 18,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 556 725 | 16,2 |
THE FLOOR | RTL | 497 933 | 13,0 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 471 198 | 20,0 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 459 803 | 14,3 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 453 614 | 11,6 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 447 048 | 11,7 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 424 778 | 12,6 |
FÓKUSZ | RTL | 423 797 | 12,0 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
THE FLOOR | RTL | 178 242 | 14,1 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 176 498 | 14,0 |
TÉNYEK | TV2 | 159 550 | 17,0 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 150 454 | 14,4 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 148 849 | 20,9 |
HÍRADÓ | RTL | 133 332 | 14,2 |
LECSÓ | RTL | 131 543 | 11,4 |
FÓKUSZ | RTL | 128 625 | 12,0 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 126 687 | 12,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 116 917 | 11,2 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás