- Hirdetés -

A mesterséges intelligencia került terítékre a legújabb L20 podcastben

|

A Lounge Group L20 podcastjének legújabb adása az empátia, az emberi kapcsolatok, a technológia és az érzelmi fejlődés tekintetében vizsgálja a legújabb mesterséges intelligenciával kapcsolatos innovációkat, eredményeket. A beszélgetésben két neves szakember, Tari Annamária pszichoterapeuta és Keleti Arthur kibertitok jövőkutató ütközteti a véleményét.

Noha mindenhol forró téma az AI, érdemes és izgalmas a felszín alá nézni, és olyan területeket is megvizsgálni, amelyek nem annyira kerülnek fókuszba. Így tett a Lounge Group is, akik egy podcastadás keretein belül, a Digital-Media Hungary konferencián két szakértő segítségével olyan égető témákat igyekeztek körüljárni, mint az érzelmek feldolgozása és kifejezése emberi, illetve gépi oldalról, továbbá az AI és az emberi kapcsolatok jövője. Keleti Arthur kibertitok jövőkutató a technológia oldaláról közelítette meg a kérdést, hangsúlyozva, hogy az AI fejlődése olyan ütemben zajlik, amit már nem lehet teljesen kontrollálni. Véleménye szerint a gépek egyre inkább figyelembe veszik az emberiség jövőbeli céljait, és olyan válaszokat adnak, amelyek túlmutatnak a programozott reakciókon.

„Olyan tempóban fejlődik, amit nem tudunk kontrollálni. Ez nyilvánvaló. De, szerintem ezen a vonaton már rajta ülünk. Az, hogy leállítsuk, az pont az AI-t kifejlesztő tudósok, szakemberek miatt nem lehetséges. Én azt mondom, hogy akkor inkább dőljünk bele, nézzük meg, hogyan lehet ebből kihozni a maximumot” – reagált Arthur egy felvetésre, melyben azt vitatták: az emberiség vagy a kutatók egy csoportja tekinthető-e az AI atyjának, az evolúció és a fajunk fejlődése vagy egy meghatározott csoport akarata hozta-e létre a mesterséges intelligenciát. Fejlettségét tekintve a mesterséges intelligencia napról napra változik, és úgy tűnik, önmagát is építi, azontúl, hogy odaadtuk neki az emberiség összes tudásanyagát.

„Az agyában felépülő, vagy mondjuk úgy, hogy a neuronjai vagy a paraméterei között felépülő kapcsolatai számunkra ismeretlenek, úgy tűnik, hogy annyira bonyolultak, hogy ebből a bonyolultságból többletérték jön ki. Amit állítok, hogy ez a többletérték lehet, hogy nem emberi, de nem is gépi. Tehát nem egy eszköz, de nem is ember, hanem valami más” – összegzi Arthur.

Tari Annamária pszichoterapeuta a humán oldalról fogta meg a témát, kiemelve, hogy az AI használata milyen hatással lehet az emberi kapcsolatokra és az érzelmi fejlődésre. Hangsúlyozta, hogy az emberek hajlamosak a könnyebb utat választani, ami kevesebb erőfeszítést igényel, de ennek hosszú távú következményei lehetnek.

„Nagyon könnyen leszoktat a gondolkodásról, arról az erőfeszítésről, amelynek a szeretetét amúgy is nehéz elsajátítani. Úgy szoktam fogalmazni, hogy egy gyors kattintáshoz szokott világban, nagyon nem mindegy, hogy az ember mennyit gondolkodik, mennyi erőfeszítést tesz, szereti-e ezt, szeret-e kreatív lenni” – vélekedett Annamária azzal kapcsolatban, mit veszíthetünk, hiszen jellemzően nem bonyolult kérdéseket teszünk fel a ChatGPT-nek, hanem könnyű, külső tudásbázisként használjuk, egy-egy információ töredékéhez jutunk hozzá, ez pedig elkezd minket lekapcsolni arról, hogy gondolkodjunk és használjuk a memóriánkat. Vagy épp olyan álomvilágot építhetünk általa, amely nagy mértékben torz önértékelést, világlátást hoz a jövő generációjának:

„Hogyha tulajdonképpen elérhető egy olyan párkapcsolat, vagy egy olyan barátság, ahol a válaszokat egy gép adja lényegében, vagy egy robot, akinek a tulajdonságai kialakításában én részt vehetek, akkor valóban olyanra formálom, amilyenre szeretném. Ez nagy méretekben csökkenteni tudja az ember empátiáját” – mégpedig Annamária szerint az empátia építésére most nagyobb szükség van, mint valaha.

A résztvevők a beszélgetés során arra is kitértek, hogy mely területeken alkalmazható az AI hatékonyan, és hol kell óvatosnak lenni az emberi kapcsolatok és személyes fejlődés szempontjából. Kérdések vetődtek fel azzal kapcsolatban is, hogy vajon szükség van-e „a mellettünk ágyban horkolóra”, vagy inkább egy soha nem fáradó, mindig kedves AI-ra bízzuk érzelmi szükségleteinket. Bízhatunk-e a gépekben, vagy egyáltalán kérdés ez még?

Ezekre ad választ az L20 legújabb adása a siófoki konferenciáról, amely YouTube-on, Spotify-on, SoundCloud-on és Apple Podcast-en egyaránt megtekinthető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...