Idén már 17. alkalommal állította össze a Marketing&Media magazin a hazai médiapiac legbefolyásosabb szakembereinek rangsorát, és jövő héten kedd este kiderül, hogyan alakult ebben az évben a TOP50 lista. A 2024-es rangsor egyik érdekessége, hogy minden eddiginél magasabb a médiavállalatoktól érkezők aránya, a hét legnagyobb hazai médiacég adta a listán szereplők 42 százalékát, az ügynökségi vezetők pedig a TOP50 negyedét.
Meglepetések, helycserék, új szereplők az élbolyban – idén is tartogat számos érdekességet a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat felvonultató TOP50-es rangsora, amelyet jövő hét kedd este mutatnak majd be. Az idei lista abból a szempontból különleges, hogy a médiavállalatok részaránya még soha nem volt olyan magas, mint idén, a TOP50 szereplőinek a 64 százalékát adták. Egy évvel ezelőtt ugyanez még mindössze 44 százalékot tett ki.
Ennek kapcsán érdekes, hogy a korábbi négy-öt évben ezen a 40 százalékos szinten mozgott az arányuk, de korábban jártak már 60 százalék felett is. 2009-ben és 2011-ben 62 százalékát, 2010-ben pedig 60 százalékát adták a listának a médiavállalatnál dolgozó, vagy éppen azt tulajdonló szakemberek. A mélypont 2022-ben volt, amikor csak 39 százalékát adták az 50-nek.
Az idei összeállítás szereplőinek 28 százaléka dolgozik média- és reklámügynökségnél. Ezen a téren az elmúlt 16 év átlaga 22,5 százalék. Így nézve tehát magas ez a részarány, ugyanakkor ez a növekvő trend már tart néhány éve, tavaly is 27-en voltak a listán. Legkisebb számban még az indulás éveiben szerepeltek a Top 50-ben, az első három esztendőben mindössze a lista 16-18 százalékát adták.
Jelentős csökkenést látni a telekommunikációs vállalatoknál. A tavalyi 14 százalékot követően idén már csak hat százalékát adták az 50-nek. Ebben nyilván jelentős szerepe van a marketingesek kikerülésének. Egyébként volt már ennél is kisebb részarányuk, 2011-ben csak egy fő került be tőlük a listára, s eleve az indulás éveiben sem voltak sokan.
A teljes TOP50 listát jövő héten kedd este hozza nyilvánosságra a Marketing&Media magazin, amit természetesen az mmonline.hu-n is bemutatunk majd.