Újabb változás a televíziós reklámpiacon

 

Fontos bejelentést tett az Atmedia a MAKSZ beszámolója szerint, a saleshouse szezonindex-emelkedést jelez augusztusra és szeptemberre. A televíziós piacon tapasztalható túlkereslet miatt a MAKSZ már korábban jelezte, hogy évközben is árváltozásra kell számítani.

Az Atmediának az Általános Szerződési Feltételek alapján a szezonindex-emelésre jogilag megvan a lehetősége – olvasható a MAKSZ tájékoztatásában.

A szervezet közlése szerint bár hirdetői szempontból az alulszállítás és az áremelés egyaránt nehezen elfogadható, azonban a szezonindex módosítása olyan, a teljes piacot érintő intézkedés, amely jobb megoldást nyújt, mint a hektikus, kiszámíthatatlan és ily módon mindenkit máshogyan érintő alulszállítások.

A két érintett hónapban a szezonindexek az alábbiak szerint alakulnak:

A módosítás éves és piaci szintű inflációs hatása az Atmediánál mintegy 1,2 százalék, míg a teljes piaci mixre vetítve 0,6 százalék lesz. (Ennek mértéke hirdetőnként eltérhet.)